Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy kierownica zwykła X3 E83 różni się od kierownicy multifunkcyjnej?

Na przykład, koło kierownicy jest to samo czy nie? A poduszka jest ta sama czy większa lub mniejsza?

 

Serdecznie dziękuję

Opublikowano
Też :cool2:

 

Mozesz zapytać dla pewności tutaj :

 

http://www.czescidobmw.pl/

 

ale jestem pewien że to samo bo znajomy wymieniał u siebie :D

 

 

Zapomniałem zaznaczyć, że chodzi o kierownicę czteroramienną.

Więc odpowiedzi Pana dotyczą tej kierownicy?

 

Serdecznie dziękuję

Opublikowano
Akurat 3 ramiennej przed liftem ale to nie ma znaczenia.Zamiana kierownicy zwykłej na multifunkcję to dośc prosty zabieg zreszta opisywaliśmy to w twoim innym temacie prawda??
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Tak ... wcześniej Pan podał mi link gdzie omawia się cały zabieg, ale jednak nigdzie nie ma mowy o tym czy koło kierownicy i poduszka mogą być te same.

 

W BMWCZESCI twierdzą że zestaw doposażeniowy (przyłączniki + poduszka + zaślepka) ma inny nr katalogowy i więc różni się. Ale nr katalogowy tego zestawu to obejmuje wszystkie części.

 

Mnie się wydaję, że moję koło kierownicy i poduszka mogą być, czyli wystarczy dokupić tylko odpowiednie przyłaczniki i odpowiednią zaślepkę.

 

Różnica jeśłi chodzi o koszty to ogromna.!!!

 

Chyba nie ma innej możliwości... muszę po prostu rozkręcac poduszkę i sprawdzić.

 

Ale bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Opublikowano
Nr katalogowy musi być inny bo to kierownica multifunkcyjna ale nie musi się niczym różnić.Mój znajomy kupił tez używkę i przełożył bez problemu :D
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Jak obiecałem oto kilka zdjęć poduszki pow. mojego X3. Jak widać miejsce na przyciski jest i nawet otwory na śruby są. Myślę, że wystarczy zmienić tylko górną zaślepkę na mniejszą aby były właśnie widać przyciski.

 

Czy sfink311 potwierdzi moją opinię?

 

http://imageshack.us/a/img203/4997/zdjcie0102iv.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img547/4843/zdjcie0097p.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img526/1650/zdjcie0095s.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img826/6291/zdjcie0092r.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img811/8940/zdjcie0091xz.th.jpg

 

Dziękuję

Opublikowano

Więc już kupiłem przyłączniki radia\tempomatu i zaślepkę która pasuje do multifunkcji. A właśnie przy zakupie zaślepki człowiek mi powiedział żeby sam nie zamienił bo to przy rozkręcaniu wychodzi cała poduszka i trzeba umiejętnie zamieścić ją z powrotem do nowej zaślepki.

Więc, czy ktoś ma rozeznanie na ten temat, albo czy jest jakiś fachowiec w Warszawie?

 

Dzięki

 

P.S. dodam że cała poduszka i zaślepka to wyrób polski firmy TRW z Częstochowy

Opublikowano
Wygląda na to, że nie masz pinów do multi. Na zdjęciu widać tylko piny do poduszki powietrznej. Musisz wymienić taśmę kierownicy na taką z pinami do multifunkcji, no i sprawdzić czy masz kabel do podłączenia po drugiej stronie taśmy - tj w aucie :norty: . Swoją drogą to dziwne, że masz taką taśmę :?: :?: :?:
Opublikowano

Więc piny multifunkcji są, zdjęcie po prostu je nie pokazują (niestety mam tylko miejsce postojowe i światło marne). Dziś z kolej udało mi się wymienić zaślepkę, korzystając z mojej poduszki pow., i dodawać przyłączniki. Oto jak wyglądało:

 

naipierw odkręciłem 4 + 4 śruby, te co widać na zdjęciu

http://imageshack.us/a/img839/2130/zdjcie0091qe.th.jpg

 

i wyjąłem najpierw stelaż (na który póżniej zamontowałem przyłączniki) a potem pokrywa metalowa poduszki

http://imageshack.us/a/img685/4590/zdjcie0093q.th.jpg

 

więc wyjąłem nabój

http://imageshack.us/a/img822/3069/zdjcie0094pl.th.jpg

 

i rozkręciłem trzy śruby mocujące poduszkę do zaślepki

http://imageshack.us/a/img23/3506/zdjcie0095b.th.jpg

Jak widać nie obejdzie się bez wyjęcia poduszki!!!

 

w końcu wyjętą poduszkę zamocowałem do nowej zaślepki i łożyłem poduszkę do środka wciskając równo po bokach

http://imageshack.us/a/img41/7276/zdjcie0096bv.th.jpg

 

potem już bez problemu człowiek poradzi... czyli wcisnąłem z powrotem pokrywę metalową i wkręciłem pierwsze 4 śruby, wkręciłem następne 4 śruby stelaża z przyłącznikami uważając żeby był wystarczający luz na klakson. no i w końcu z przodu to tak wygłądało

http://imageshack.us/a/img195/652/zdjcie0097ym.th.jpg

 

Zamontowałem do kierownicy, podłaczyłem klemy do akumulatora, właczyłem samochód i wygłada na to że wszystko w porządku.

 

Niestety, jeszcze mi pozostaję łączyć kable z kolumny kierownicy do włącznika świateł i do centralki DDE, i więc w tym celu czy może ktoś poradzi mi tani elektryk samochodowy w Warszawie?

 

Serdecznie dziękuję wszystkim.

Opublikowano

Kurczę...ale masz cierpliwość :cool2: :cool2: :cool2: Ja tam kupiłbym pewnie drugą kierownicę i tyle :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

I ten demontaż poduszki...masakra ile zachodu :shock: :shock:

Mam tylko nadzieję,iż wszystko zadziała :D

Mozesz zadzwonić do http://www.autoclassicservice.pl/ do Adama i zapytać czy da radę

Adam telefon bezpośredni : 601 236 410

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dziś wreście zostałe podłączone te trzy kabelki i mam w końcu kierownicę multifunkcyjną i tempomat. Bardzo dziękuję wszystkim co mi pomogli. Owszem jeśli ktoś z Warszawy potrzebuje pomocy to proszę powiedzieć. No i styki do pinów 8,9 i 10 można kupić na giełdzie elektronicznej przy GUS-ie, pawilon nr. 6. To dokładnie są styki do Gniazdka Goldpin.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.