Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem ze swoim sztruclem. Z miesiąc temu żona chciała sobie podregulować fotel, a dokładniej tzw. kołyskę. Naciska regulator do przodu a fotel pochyla się do tyłu :shock: . Wziąłem w swoje łapska i to samo, w końcu doszedł do oporu w tył (regulator naciskałem w przód :), przy naciskaniu w tył nic się nie działo) i koniec, ani drgnie. Na następny dzień naciskam regulator do przodu i fotel wraca do pionu :shock: , myślę naprawiło się samo, ale okazuje się że tym razem przy naciskaniu do tyłu fotel się nie pochyla - no ale chociaż działa normalnie, a nie na odwrót jak na początku, no ale tylko w jedną stronę. No i na tym stanęło.

 

Wniosek taki że regulator od pochylenia nie daje reakcji przy naciskaniu go do tyłu, a przy naciskaniu do przodu najpierw reakcja była odwrotna, a potem normalna. Ten sam regulator odpowiada też za przesuwanie fotela przód tył i ta funkcja działa normalnie.

 

Jak teraz samemu zdiagnozować co się wysypało, żeby nie ładować się w koszty nietrafionych diagnoz? Silniczek? Regulator? Sterownik fotela?

Próbowałem coś działać DIS-em ale nic konkretnego z tego nie wyszło. Tak myślę że silniczek raczej nie bo jednak działał, najpierw w tył a potem w przód, więc chyba sprawny.

 

Jakieś pomysły albo doświadczenia? :)

Opublikowano
Może rozbierz panel sterujący i zobacz, czy wszystko jest okej. Ten przełącznik jest rozwiązany w zaje..cie prosty sposób, choć pewnie żaden z nas by tego nie wymyślił :mrgreen: Być może jakaś blaszka sterująca się odgięła lub płytka wytarła.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dla potomnych - u mnie uszkodzil sie przelacznik panelu sterowania. Po rozebraniu panelu jest tam plytka drukowana a na niej trzy odrębne pola stykowe. Przełącznik pracuje na jednej ośce z takim krótkim ramieniem które przenosi jego ruch i tym samym owe ramię zwiera z odpowiednim polem stykowym w zależności od tego czy chcemy pochylic fotel w tył czy w przód, czy tez nie chcemy z nim robić nic. Oska sie ułamała i przełącznik chodził sobie a ramię wewnątrz panelu sobie. Ponieważ dużych sił tam nie ma (nie wiem jakim cudem to sie rozpie.... :duh: ), to wystarczyło skleić dobrym klejem do tworzywa i działa bdb, choć już miałem namierzony cały używany panel za 100zł. (Ceny uzywek są od 100-300 w zależności od wersji)
Opublikowano
Sam panel odkręcasz chyba jedną czy dwie śruby od fotela, delikatnie wyciągasz w odpowiednim kierunku, odpinasz kostkę, a później intuicyjnie, jak kolega wyżej napisał i delikatnie, żeby nic nie połamać i nie pogubić.
  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
U mnie to samo dzisiaj. Też komfort. Silnik kręci, ale nie rusza się poducha. Ręką można swobodnie regulować. Rozebrałem mechanizm wysuwania. W przekładni ślimakowej jest jedno plastikowe kółko zębate.... bez komentarza.... i ono się rozwaliło. Jak się przyjrzałem bliżej to w miejscu gdzie pękło, w tworzywie uwięziony był bąbel powietrzny, więc wda fabryczna, ale pewnie nic nie wskuram, bo auto 8 lat ma, choć to przecież nic z gwarancją nie powinno mieć wspólnego, bo element jest kiepsko wyprodukowany. Fota jest... kurcze, nie wiem jak załączyć
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Miałem ten sam problem co Ty, również ułamała mi się jedna biała plastikowa zębatka, ogarnąłem to klejem, i jak na razie chodzi :D

Jak będziesz kleił, pamiętaj aby idealnie docisnąć dwa elementy bez żadnego mikrona luzu :D jeśli Ci się nie uda będzie ząb na ząb nachodził, i albo Ci się rozklei kółeczko (zębatka) albo się zblokuje, ja kleiłem 3x, jak na razie odpukać, chodzi ładnie :D

Opublikowano

Hej, no a jakim klejem to kleiłeś? bo teraz te wszystkie tworzywa to nie zawsze reagują na kleje.

A! I potem to się jakoś adaptuje? w sensie wysunięcie silnika, tzn skąd silnik wie, że ma przestać kręcić bo doszedł do końca. Sam opór powoduje wyłączenie?

Pozdr

Opublikowano
Te trybiki to zmora w fotelach komfort, chca za nie majatek przy zakupie a potem takie wlasnie z nimi klopoty.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja skleiłem kropelką, jak na razie trzyma :)

 

Mam gorszy problem :(

 

Jak chwycę zagłówek kierowcy z góry, cały wyciągnę swobodnie, chodzi luźno, silniczek wysuwania i chowania zagłówka kierowcy chodzi (słychać go) lecz nie podnosi, ani ni opuszcza zagłówka, ( wygląda na to jakby coś się wyczepiło) prawa strona, działa jak należy, podnosi się i ręką zagłówka do góry nie idzie dźwignąć , miał ktoś może taką styczność :?: :?:

  • 2 lata później...
Opublikowano

Tu koleś ma na profilu jak rozebrać ten mechanizm. Przeglądnijcie jego filmy. Co prawda po Rosyjsku ale wszystko jest jak na tacy podane.

 

 

Ja kupiłem z metalu cały ten trybik i zabieram się do pracy

Opublikowano
Tu koleś ma na profilu jak rozebrać ten mechanizm. Przeglądnijcie jego filmy. Co prawda po Rosyjsku ale wszystko jest jak na tacy podane.

 

 

Ja kupiłem z metalu cały ten trybik i zabieram się do pracy

 

Kolego gdzie kupiłeś ten trybik metalowy ?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Hej,


Odgrzewam temat i proszę o pomoc. Mam problem z elektrycznym fotelem kierowcy w BMW e60 530i M54 USA.

Fotele elektryczne z pamięcia ale nie grzane i nie komforty.

Nie działa mi oparcie fotela. Działa przód-tył, kołyska, góra i dół oraz to masowanie na lędźwiach ale nie działa oparcie.

Zdjąłem panel ochronny przycisków oraz tylną plastikową osłone fotela.

Jak naciskam przycisk to słychać krótki dzwięk silniczka ale nic się nie dzieje wiec obstawiam że elektryka gra.

Który silniczek rozebrać? które kostki odpiąć? pewnie tam jest jakaś plastikowa część do wymiany jak domniemam- Mógłby mnie ktoś poinstruować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.