Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Taki luźniejszy temat, naszukałem się podobnych ale zawsze coś... :)

Mam M43b18 w sedanie mam spalanie 7L na trasie i po niewiele większych miejscowościach (Koszalin<) niewiele większe 8-8.5. Spalanie raz mi wyszło 5.8L na 330KM. W minusowych temperaturach spalanie wynosi 10L. Jest to przy spokojnej jeździe EKO 80-100km/h. Lubiałem deptać do czasów wysokich cen PB. Przy cenie 4zł za litr spalanie nie wynosiło mniej niż 14L.

I teraz chcę kupić cabrio i tak co by kupić by zagazować. Chcę zainwestować w R4 1.8 bo już nie zależy mi na dźwięku, pomruku lecz tylko na spalaniu. Ale jeszcze podobne ceny ma 320i. R6 wiadomo więcej ale o ile więcej łyknie. Podacie jakieś swoje doświadczenia ze spalania? Minimalne, średnie.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Jeśli chodzi o e46

320 przed liftingiem to jest słabszy od 318 po liftingu i pali dużo więcej. Natomiast 320 po liftingu jest już szybsze, ale nadal pali dużo z racji R6. Moje zdanie jest takie, że jeśli już liczysz spalanie i chcesz mieć jak najwyższy wskaźnik mocy do zużycia paliwa to w przypadku R4 kupujesz poliftowe 318 (jest w miarę mocny i oszczędny), a w przypadku R6 tylko 330 (bo pali podobnie jak 320).

 

Jeśli mowa o e36 to podobnie jak wyżej, zawsze R4 spali mniej. Co do R6 dochodzi kwestia czy ma vanos (M50TU / M52) czy nie ma (M50) - silnik z vanosem pali zdecydowanie mniej. Według mnie nie ma sensu kupowanie 320 nawet z vanosem, dużo lepiej poszukać 318 wersję 140KM bo jedzie podobnie a pali mniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.