Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie do posiadaczy/znawców tego silnika. Czy warto kupić auto z przebiegiem ponad 250 tys.? Jak z kulturą pracy, awaryjnością, cenami itp. Proszę o opinie
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
podpinam sie pod temat. czy przebieg 250 tys km w m54b30 to duzo i ewentualne koszta eksploatacji czesci
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy co było/nie było zrobione/wymienione w nim do tej pory. Po tylu latach wszelkie uszczelki to plastik, rozbierałem widziałem, wiem, inaczej bym nie uwierzył. Mogą cieknąć szczególnie pod deklem i mocowaniem filtra do bloku silnika. Kolejna sprawa to odma, lata robią swoje, rurki są tak kruche że rozpadają się w palcach o ile nie mają już dziur tam gdzie są blisko elementów mocna się nagrzewających.

 

czujniki wałków, u mnie oba już padły, oba wymieniłem na nowe oryginały

czujnik poziomu oleju, standardowo są z nim problemy, też wymieniłem - tylko oryginał

uszczelki wanosa, temat rzeka,

zawór DIS-a może grzechotać, może się rozpaść, można na youtube zobaczyć w czym problem

wszelkie inne gumowe rury np. dolot przepływomierz-przepustnica - parcieje i się robią dziury

pompa wody też lubi się popsuć z tego co piszą po forum ale więcej kosztuje dobry płyn niż dobra pompa ;)

 

Koszty? Jak właściciel nie dba to wszystko to Cię czeka, nie dziś to w krótkim czasie o ile już nie ma problemów tylko są zakamuflowane. Niestety lata robią swoje i nawet gdyby auto stało i miało przebieg 2,3x mniejszy i tak by to trzeba zrobić.

Opublikowano

realny przebieg 200-250tyś. moim zdaniem to jest żaden przebieg...

Fakt zależy jak kto dbał ale jesli silnik jest w dobrej kondycji to pakiet eksploatacyjny na start wyniesie napewno ponad 1500.

Oczywiście mówię tu o wymienieniu odmy 100% oraz czujników czy innych jesli będzie potrzeba

Opublikowano

A ja mam 138 tys na liczniku....a naprawdę nie wiem.

Silnik mam suchy jak pieprz, chodzi idealnie, oleju nie bierze i nic oprócz świec i oleju nie wymieniałem. Czeka mnie natomiast wymiana termostatu bo rozgrzewa się do 80 stopni i dalej nie chce.

Opublikowano

Moja ma przejechane ok. 180 000 km.

 

Wymieniłem:

- uszczelkę podstawy filtra, uszczelkę pokrywy;

- regulator DIS-a;

- przewód Vanosa;

- czujnik poziomu oleju (niestety próbowałem z podrabianym - znów nie działa);

- napinacze paska akcesoriów i pasek;

 

Chyba tyle przy silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.