Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ temat dotyczy gazu zamieszczam go na tej części forum.

 

Podjąłem próbę rozwiązania ze skaczącymi obrotami jałowymi. Problem dotyczy tylko pracy na gazie. Zła praca na benzynie może świadczyć o uszkodzeniu krokówki (lub zatarciu) lub innych podzespołów.

 

Zaczynamy.

 

Generalnie jeżeli silnik krokowy benzynowy jest sprawny i gazowy (II generacja ) także działa bez zarzutów i sonda pracuje poprawnie, to należy oczywiście ustawić na parowniku i śrubie głównej tak aby to chodziło dobrze czyli nie wahało obrotami – i da się to zrobić, trzeba tylko trafić na rzetelnego gazownika.

 

Ja podjąłem się jakby psuciem żeby te wahanie wyeliminować. To rozwiązanie dotyczy tylko zdesperowanych.

Ponieważ u mnie po dwóch tygodniach sonda nowa się zepsuła i bardzo wolno reagowała na zmiany także silnik miałem mocno zamulony na gazie i na benzynie – ale obroty jałowe ładnie trzymał tylko ze był słąby.

 

Także wywaliłem silnik krokowy gazowy no i samochod odzyskał moc ale zaczęło się wahanie obrotów i na 100 sposobów regulacja nic nie pomagała, raz lepiej ale nigdy nie było dobrze.

 

Tak więc wypiąłem zasilenie silnika krokowego benzynowego i zero wahań, oczywiście drobne regulacje parownika tak żeby miał odpowiednią dawke żeby się nie dławił z powodu zaduzej lub zamałej dawki gazu.

Obroty się ustabiulizowały i wahań nie ma, ale sa i skutki uboczne:

- obroty jałowe podskoczyły do około 900 obr/min (gaz i benzyna) - silnik ciepły

- i żeby odpalić na benzynie należy delikatnie wcisnąć gaz bo inaczej cięzko będzie zapalał. Ptrzy dużych mrozach zaraz po zapaleniu może mieć dość niskie obroty jak na zimny silnik czyli koło 700 obr.min.

Oczywiście obroty na zimnym i ciepłym silniku mogą być różne dla różnych silników. Tak więc u jednych takie chwytanie się brzytwy da skutek a u niektórych nie bo obroty będą np. 1500 ob./min a to już jest nie do przyjęcia. Wszystko zależy od parownika i miksera i ich prawidłowego doboru. Jeżeli parownik jest już uszkodzony i membrany twarde to i tak ta operacja nie pomoże bo silnik zalewany będzie niedokładnie odparownym gazem i będzie gasł w szczególności przy mocym przyspieszaniu i wrzuceniu na luz

 

jak pisałem takie poczynanią są dla zdesperowanych i pewnie grono osób mnie zmiesza z błotem ze w takich super bryczkach nie robi się tego. I mają racje. W takiej sytuacji sięgamy lewą ręką do prawej kieszeni.

Robimy z dobrze wysterowanego silnika, silnik gaźnikowy z dyszą biegu jałowego a nie silnikiem korkowym.

 

To na tyle

 

Najlepszym rozwiązaniem jest wtrysk gazu – problem nie istnieje – zakładając ze na benzynie chodzi dobrze- wszystko sprawne.

 

Pozdrawiam psujących

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam,panowie tez mam taki sam problem z falujacymi obrotami juz sie mecze z tym 3 miechy nie wiem co jest grane bylem juz nie u jednego fachowca.mam BMW 320i instalacja GAZ SEKWENCJA silnik krokowy sprawny filtry wporzadku na benzynie jest oki a na gazie skacza ale silnik nie gasnie.I pytanie czy przeplywomierz ma jakies znaczenie do gazu bo mam odlaczony jakby ktos mial jakies pomysly lub umial doradzic bylo by milo bo juz nie wiem co robic i jak podobnie u wszystkich az mi rusza calym autem na wolnych obrotach i to mnie najbardziej denerwuje :? :? :? :? jeszcze raz prosze o pomoc i pozdrawiam :D :) :lol:
Opublikowano
ja rozwiązałem swój problem montując blosa - bo odłączanie silnika korkowego to była tylko probą, czyli problem leżał w mieszance gaz powietrze, skoro masz gaz na wtrysku to gaziarz coś spieprzył i to zdrowo skoro na benzynie jest oki na na gaziie waha. Jazda do gaziarza i niech regoluje.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.