Skocz do zawartości

E39 520 D 2000r (po naprawie pompy kopci na siwo)


macieknowy

Rekomendowane odpowiedzi

witam Panowie. Jak w temacie po naprawie pompy VP44 autko odzyskało moc, przyśpieszenie, pali na dotyk. Problem w tym że zaczęło kopcić na siwo. Turbina jest ok. Najbardziej kopci na zimno potem jak sie rozgrzeje kopci mniej. Silnik raczej zdrowy po wyjęciu bagnetu nie ma żadnych przedmuchów. Olej w normie. Ubywa płynu chłodniczego ale to chyba z powodu małego wężyka przy chłodnicy EGR, muszę go wymienić. Aha bym zapomniał, pompa była ustawiana na starym przepływomierzu, który okazał się uszkodzony. Wymieniłem na nowy błąd skasowany. Czy możliwe że teraz trzeba ustawić dawkę i zapłon jeszcze raz na nowej przepływce. Dzięki z góry za wszelką pomoc. PZDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopcenie może być spowodowane zła dawką paliwa i różnica miedzy dawką oczekiwana a podawaną. Jeszcze inna sprawa to odma bądź sama turbina może powodować kopcenie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za podpowiedź. Tak jak napisałem wcześniej z turbiną jest wszystko ok. Odmę wymieniałem całą kompletną w zeszłym roku, teraz ją tylko przeczyściłem tzn te filterki więc obstawiam złą dawkę czyli tak jak napisałeś różnice między wartością oczekiwaną a zadaną. Domyślam sie że można to zweryfikować na INPIE na przykład, czy może się mylę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Koledzy jeszcze jedno pytanie. Kopcenie jest spowodowane tym że czujnik temp wody jest chyba uszkodzony. Wskazówka stoi w pionie silnik rozgrzany a na kompie pokazuje temp cieczy 30-40 stopni. Więc dostaje za dużą dawkę paliwa. I teraz tak czujnik który jest z boku w głowicy odpowiada za temperaturę na wskazówce przy zegarach i on jest dobry. Ale jest chyba jeszcze jeden czujnik między silnikiem a ścianą grodziową, namacałem go tam ręką (nie zdejmowałem kolektora ssącego) i kiedy go wypiąłem to komputer pokazał nagły spadek temperatury cieczy z 40 na 8 stopni. Ale nigdzie na real OEM nie moge znaleźć tego czujnika nie ma go na schematach. Jest tylko ten mały z boku głowicy. W sklepie też nie mogli znaleźć tego czujnika. Chciałem stary wymienić na nowy. Może wypiąłem coś innego? Ale przecież wyraźnie spadła temp cieczy podczas wypięcia. Więc co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.