Skocz do zawartości

e39 520D 2002r długo kręci rozrusznikiem na zimnym przestany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pierwszy raz na forum, dlatego z góry przepraszam za brak obycia :). Szukałem juz chyba wszedzie i nigdzie nie znalazlem odpowiedzi. Problem polega na tym, iż moje bmw (520D Touring 2002r silnik M47 136KM) dlugo kreci rozrusznikiem na zimnym przestanym silniku. Tak ze 2-3sekundy. Na youtube widzialem mase filmików na których e39 520D odpalają od kopa przy -15stC. Wiem ze to nie jest benzyna i musi pokręcic, ale w przypadku gdy silnik sie nagrzeje i przejade kilka kilometrow nastepnym razem odpala na dotyk. Czy ktorys z forumowiczow mial podobny problem? zastanawialem sie nad pompa VP44 albo szczelnoscia instalacji paliwowej (moze zapowietrza sie po dluzszym postoju) sytuacja ma miejsce w kazdej temperaturze, aczkolwiek im zimniej tym dluzej kreci rozrusznikiem. Dodam jeszcze ze gdy jade w trasie i cisne mocno auto, to podczas puszczenia gazu i hamowania silnikiem oraz ponownego dodania gazu czuje sie lekkie szarpniecie (tak jakby pompa nie dzialala przez okolo 1 sekunde. taka sytuacja ma miejsce rzadko ale zastanawiam sie co moze byc powodem. Zalewam go zawsze Verva na orlenie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podstawa przy dieslu. W pełni sprawne świece. Jeśli któraś niedomaga lub się kończy to właśnie przy zimnym silniku będziesz miał dłuższy rozruch.

 

Co do szarpania to mogą być nawet poduszki uszkodzone

Opublikowano
U mnie tez kiedyś długo kręcić na zimnym silniku (niekiedy trzeba było z plaka bo inaczej nie złapał). Problemem okazała się pompa VP44, po jej uszczelnieniu nawet przy temp. -20*C pali na tzw. dotyk ;)
Opublikowano

W dieselu podstawa to układ paliwowy. Jak jest ok, to przy świecach albo odpali albo nie.

A jak układ jest walnięty, to może odpalać, może nie odpalać, może gasnąć, może wszystko :)

Opublikowano
U mnie tez kiedyś długo kręcić na zimnym silniku (niekiedy trzeba było z plaka bo inaczej nie złapał). Problemem okazała się pompa VP44, po jej uszczelnieniu nawet przy temp. -20*C pali na tzw. dotyk ;)

 

Kolego a mozesz mniej wiecej powiedziec ile taka operacja kosztuje i na czym polega. Z góry dzieki

Opublikowano
Dokładnie to CI nie powiem bo nie mam pojęcia ale na wymianie uszczelek chyba. Koszt jaki mnie to wyniosło to 900pln ale w cenę wliczona była jeszcze wymiana dolnych wahaczy po obu stronach ;) Od czasu uszczelnienia minął już rok i odpukać wszystko śmiga jak należy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.