Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co potrzebujemy:

1. Mały okrągły filtr fazy ciekłej z oringami. wymieniamy sam filtr. Mały filtr żółty z bibuły. Wymiary: Wys: 27 mm, średnica: 25mm, średnica otworu: 9 mm (otwór tylko z jednej strony). Symbole: Ci-218-2; FC OMB KN-2115; OMB - koszt ok 4-5 zł:

http://img24.imageshack.us/img24/7758/t2jg.jpg

 

2. Większy filtr fazy lotnej + gumowa uszczelka + gumowy oring (jeśli wymieniamy sam wkład filtra - koszt ok 25zł)) lub cały filtr aluminiowy. Ja wymieniam tylko wnętrze. Do wymiany sam filtr + gumowa uszczelka + gumowy o-ring. Obudowa aluminiowa może zostać. Filtr o przekroju trapezu -> stożek ścięty o wymiarach: Wysokość - 61mm, średnica zewn. na dole - 42mm, średnica zewn. na górze- 39mm, średnica otworu - 17mm (otwór tylko z jednej strony). Filtr jest montowany w obudowie KME o numerze homologacji E20-67R-010663. Symbole: CF-107-2-2; FL KME; KME poliestrowy z siatką.

http://img38.imageshack.us/img38/8452/i0q8.jpg

 

 

http://img10.imageshack.us/img10/7831/62392314.jpg

 

http://img37.imageshack.us/img37/4296/99874185.jpg

 

http://img5.imageshack.us/img5/4504/79748680.jpg

 

http://img846.imageshack.us/img846/5602/98512031.jpg

 

http://img854.imageshack.us/img854/5388/79932962.jpg

 

Instrukcja:

 

UWAGA !!!!!

PRZED ROZPOCZĘCIEM PRAC ZAKRĘCAMY ZAWÓR GAZU PRZY BUTLI W BAGAŻNIKU.

 

Wszelkie czynności wykonujemy na wyłączonym silniku, przy rozkręcaniu elementów ulotni się gaz z przewodów - ok 1-2 min. Nie trzeba uruchamiać samochodu z zakręconym zaworem od gazu i czekać aż auto wypali nam gaz. Gazu w przewodach jest na tyle mało, że ulotni się dość szybko. Oczywiście nie palimy w tym momencie fajka.

 

1.

Dużym kluczem (u mnie 17) odkręcamy śrubę. W środku jest filterek mały i UWAGA!! zaraz za śruba a przed filterkiem mała namagnesowana podkładka. Ma chyba dociskać filtr do tylnej ścianki obudowy. Filtr skierowany jest otworem w kierunku szyby samochodu i tak samo wkładamy nowy. Przedmuchujemy wszystko, czyścimy, wymieniamy filtr, zakładamy namagnesowana podkładkę, skręcamy. Sprawdzamy szczelność po wymianie obu filtrów. Są specjalne preparaty do kupienia za 15-20 zł do sprawdzania szczelności - wg mnie warto.

 

2.

Odkręcamy opaski zaciskowe z przewodów. Ściągamy całą obudowę filtra ciągnąc za gumowe przewody - zapamiętujemy układ przewodów (który do którego otworu filtra szedł ). Na obudowie filtra z jednej strony jest blokujący metalowy o-ring zamykający dojście do wkładu filtra. Zdejmujemy go kombinerkami z okrągłymi końcówkami. Tylną ściankę obudowy filtra wyciągamy na siłę. W środku mamy sprężynę dociskającą wkład filtra do nierozbieralnej ściany obudowy, gumowy o-ring i gumową uszczelkę. Nowy o-ring, uszczelkę i sam wkład filtra wkładamy tak samo jak wyciągnęliśmy stare. Filtr idzie otworem w kierunku końca z dwoma otworami. Czyścimy wszystko bo pewnie jest zasyfione. Następnie sprężyna i tylna ściana obudowy filtra którą wciskamy na siłę. Całość zamykamy metalowym o-ringiem blokującym tylną ściankę obudowy filtra. Na całość wciskamy gumowe przewody w takiej samej pozycji jak je zdjęliśmy. Wszystko ściskamy opaskami zaciskowymi.

Sprawdzamy szczelność po wymianie obu filtrów.

 

Koszt w warsztacie 70 - 90 zł. Same filtry max 30 zł + 20 min roboty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.