Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów i mam do was pytanie co to za błedy i czym moga byc spowodowane w ciagu ostatniego tygodnia 2 razy pokazały mi sie te błędy 29F4 -Katalysatorkonvertierung, 29F5 -Katalysatorkonvertierung 2, 29D0-Verbrennungsaussetzer, Zylinder 4, ---wiem że ten bład to wypadanie zapłonu na cylindrze 4 i może to być spowodowane tymi pierwszymi błedami ale dokładnie co to za dłedy katalizator- do wymiany ???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wręcz przeciwnie błąd katalizatorów może być spowodowany wypadaniem zapłony na 4 cylindrze i od tego zacznij.

Nowe świece i najlepiej cewka dla pewności i świętego spokoju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przewody? Jakie przewody?

Dla pewności możesz zamienić świecę i cewkę z 4 cylindra na 1 i zobaczyć co wtedy się będzie działo to najlepsza metoda na wykluczenie lub potwierdzenie wadliwości świecy lub cewki na 4 cylindrze. Jeżeli po zamianie błąd będzie na 1 cylindrze to masz odpowiedź.

Kupiłeś świece bosch czy ngk?

Bo jeżeli chodzi o boscha to znam już dwa przypadki w tym jeden mój z m3 gdzie po zamontowaniu nowych świec boscha pojawiał się problem z wypadaniem zapłonów.

Opublikowano
przepraszam cewki a nie przewody kupiłem bosha i świece ngk , z zamianą cewek i świec już walczyłem nawet wtryski zamienilem miejscami , dokładnie za pierwszym razem maiałem wypadanie zapłonu na kilku cylindrach więc wymieniłem cewki i świece teraz 2 razy pokazało mi wypadanie zapłonu na cylindrze 4 i błąd katalizatorów (29F4 i 29F5) sprawdziłem kostki , a jeszcze takie jedno pytanie a może jakiś czujnik od synchronizacji wałka rozrzadu nie pamietam dobrzeale chyba kiedys miałem błąd synchronizacji
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trudno zdiagnozować auto na odległość trzeba by widzieć odczyty z live daty pojedź do kogoś ogarniętego w BMW i powinien pomóc.

Te błędy pochodzą z czujników za katalizatorami(sondy) trzeba sprawdzić ich napięcie.

Kiedyś czytałem o tym problemie w silnikach N52 i nie zawsze wymiana pomaga czasem jest to wina samych katalizatorów przypchanych w wyniku innych awarii np właśnie wypadania zapłonów.

Niektórzy likwidują ten problem zwierając żółte kable od sondy zwiększają napięcie i w/w błędy nie występują ale to takie drutowanie a nie likwidacja problemu.

Ogólnie jest możliwe,że pojeździsz i błędy znikną jeżeli zapłony już nie wypadają.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeżę troche temat wiem ze minelo juz dwa lata i kolega pewnie ma inne auto ale mam podobny problem z moim e61 3.0 258 km . Samochód dopiero kupiłem byl uszkodzony i zaniedbany i teraz walczę żeby doprowadzic go do dobrego stanu. Wywalalo mi 3 bledy 2a38 czyli valvetronic sluggish movement no i dwa bledy jak u kolegi 29f4 i 29f5 calatyc converter conversion. Myślałem ze wywala bledy katalizatorów przez blad valvetronica. Valvetronic wymieniłem i rzeczywiście stary ciężko chodzil jak by lozysko w środku się zacieralo. Po ok 70 km znowu check engine jadę na kompa i tylko bledy 29f4 i 29f5 . Pytanie jak sprawdzić czy katalizatory są do wymiany. Dodam ze auto ma instalacje gazową prins praktycznie od nowości i ma 260 tys km . Jak auto bylo na podnosniku i zakladalem obudowy silnika to przy jedny katalizatorze spaw laczacy rurę z katalizatorem wygladal jak by Pan Heniu spawał go elektrodą po pijaku. Drugi wygląda ok. Przy stukaniu w jeden dźwięk jest jak by bardziej pusty.

Pozdrawiam i czekam na pomoc.

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.