Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam błąd w Inpie 2EF5 Kennfeldthermostat. Co oznacza ten błąd? Zauważyłem, że auto się długo rozgrzewa, ale jak już osiągnie temperaturę 90 stopni, to trzyma cały czas 90-98 stopni. Co oznacza Kühlmitteltemperatur Kühlerausgang i który czujnik za nią odpowiada? Czy ta temperatura nie powinna być zbliżona do Rohwer Kühlwassertemperatur (temperatury płynu chłodzącego)? Z tego co wiem to są dwa czujniki temperatury jeden jest oznaczony numerem 3 na schemacie, a gdzie jest drugi? W termostacie?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NE71&mospid=48463&btnr=17_0361&hg=17&fg=05

 

Który odpowiada za temperaturę płynu chłodzącego po wyborze testu 7 zegarów? Zastanawiam się czy do wymiany będzie termostat czy czujnik?

 

Jak sprawdzić termostat bez wyjmowania go? Z tego co pamiętam w poprzednim aucie po delikatnym rozgrzaniu silnika sprawdzało się wąż dużego obiegu jeżeli był ciepły to termostat do wymiany.

 

 

http://img254.imageshack.us/img254/4131/e60inpa2.jpg

http://img163.imageshack.us/img163/4812/e60inpa3.jpg

http://img832.imageshack.us/img832/4333/lpgyx.jpg

Opublikowano

Termostat masz prawdopodobnie z przyłączem elektrycznym. Sprawdź czy niema przerwy lub zwarcia obwodu sterowania termostatem.

Termostat(elektrozawór) sprawdzisz odpinając od nie go wtyczkę i bezpośrednio dając napięcie 12V. Ja jest ok to lecisz dalej.Włączasz zapłon i mierzysz napięcie na wtyczce wtyku 2 a masą ma być 12V do 14,4V Jak jest ok. Zmierz przy włączonym zapłonie i nagrzanym silniku pomiędzy wtykiem 1 a masą powinno być pomiędzy 0 do 0,2V

Opublikowano

Dzięki za konkretną odpowiedź. Jutro się za to zabiorę, bo dzisiaj nie mam za bardzo czasu. Dostęp jest od góry czy od dołu?

A z tymi temperaturami w Inpie? Kühlmitteltemperatur Kühlerausgang (w wolnym tłumaczeniu "radiator chłodzący wyjściowa temperatura"), czyli wygląda na to, że czujnik numer 3 na zdjęciu mógłby za nią odpowiadać. Nie powinna być ona zbliżona do temperatury płynu chłodniczego?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NE71&mospid=48463&btnr=17_0361&hg=17&fg=05

Rohwer Kühlwassertemperatur to jest temperatura płynu chłodniczego, można ją też podejrzeć w teście zegarów numer 7. Tylko skoro tamten czujnik miałby odpowiadać za coś innego, to który odpowiada za temperaturę płynu chłodniczego?

Wczoraj przy temperaturze otoczenia w okolicach zera stopni potrzebowałem przejechać około 6 km, żeby temperatura płynu była 90 stopni. Do 50-55 stopni rozgrzewa się szybko tylko później jest problem do 90 stopni, a jak już złapię temperaturę to trzyma książkowo.

 

Widzę, że masz ten sam silnik tylko w E90, Podpytam od razu, powiedz mi miałeś problem z wyciekiem oleju w okolicy podstawy filtra oleju?

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=632565

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=628072&d=1325920488

Opublikowano
kolego ja nie mam żadnych błędów i też potrzebuje teraz przejechać około 6 km żeby temperatura skoczyła na około 90stopni , a ksiązkowa temperatura silnika w mieście jak dobrze pamiętam moze siegac nawet wiecej niz 100stopni a co do przepływomierza możesz mieć go lub w jego miejscu mozesz mieć czujnik powietrza zasysanego dwie różne rzeczy
Opublikowano

Widzę, że masz ten sam silnik tylko w E90, Podpytam od razu, powiedz mi miałeś problem z wyciekiem oleju w okolicy podstawy filtra oleju?

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=632565

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=628072&d=1325920488

Nie, nie miałem.

http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp/SP0000022744.svg?m=e60

http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/EO_N52_0025.htm

Chyba ten, ale nie jestem pewien.

Opublikowano
kolego ja nie mam żadnych błędów i też potrzebuje teraz przejechać około 6 km żeby temperatura skoczyła na około 90stopni , a ksiązkowa temperatura silnika w mieście jak dobrze pamiętam moze siegac nawet wiecej niz 100stopni

6km, to też uważam za dobry czas. Wiadoma wszystko zależy od stylu i warunków jazdy

Opublikowano

Na zimnym to wiadomo, ze 2500-3000 rpm i zmiana biegów. Dobry? Taki sam miałem w 2 litrowym dieslu z dwoma sprawnymi termostatami. Jeszcze niedawno przy temp otoczenia około 5 stopni, okolice 90 stopni miałem po około 3 km.

 

Łysy ten czujnik by odpowiadał za temp płynu chłodzącego, czy tą drugą? Masz Inpe? Możesz z ciekawości sprawdzić jak u Ciebie wygląda Kühlmitteltemperatur Kühlerausgang i Rohwer Kühlwassertemperatur przy rozgrzanym silniku?

Opublikowano
W tej chwili nie powiem ci na 100%, laptopa zostawiłem w pracy, a tam mam zainstalowanego WORKSHOP i TISA. Co do diagnozy INPA to mam ale, zbytnio nie mam na to czasu :oops: :)
Opublikowano

Gdzie jest termostat? Zerknąłem z góry, ale za bardzo go nie widać. Dojście jest po zdjęciu osłony z dołu?

 

W tej chwili nie powiem ci na 100%, laptopa zostawiłem w pracy, a tam mam zainstalowanego WORKSHOP i TISA.

 

Łysy sprawdziłeś za co odpowiada, który czujnik?

Opublikowano
termostat patrząc z przodu po lewej stronie na dolnym wężu jak dobrze pamiętam , takie cos dużego z wężami i kabelkami ale po co chcesz ruszać termostat
Opublikowano
w tych temperaturach wydaje mi się ze jak bys miał walniety termostat auto by nie trzymało temperatury, mi też auto łapie 90 stopni po koło 6km , w miescie moze szybciej ,
Opublikowano

Tak to wygląda na rozgrzanym silniku. Martwią mnie te dwie temp w okolicy 30 stopni na ostatnim zdjęciu. Wie ktoś od czego one są i które czujniki za nie odpowiadają?

 

http://img853.imageshack.us/img853/4900/tempxm.jpg

http://img593.imageshack.us/img593/527/temp3f.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/5240/temp4v.jpg

Opublikowano
Termostat masz prawdopodobnie z przyłączem elektrycznym. Sprawdź czy niema przerwy lub zwarcia obwodu sterowania termostatem.

Termostat(elektrozawór) sprawdzisz odpinając od nie go wtyczkę i bezpośrednio dając napięcie 12V. Ja jest ok to lecisz dalej.Włączasz zapłon i mierzysz napięcie na wtyczce wtyku 2 a masą ma być 12V do 14,4V Jak jest ok. Zmierz przy włączonym zapłonie i nagrzanym silniku pomiędzy wtykiem 1 a masą powinno być pomiędzy 0 do 0,2V

 

Sprawdzałem napięcie na kostce termostatu i na jednym wtyku (pomarańczowym kabel) przy włączonym zapłonie jest 12V, a na drugim wtyku (biały kabel) jest cały czas 4V, nie ma znaczenia czy silnik jest uruchomiony, czy jest zimny czy nagrzany do 98 stopni. Jakieś sugestie? Wąż doprowadzający do chłodnicy robi się ciepły już przy około 50 stopniach czyli wygląda na to, że termostat jest cały czas otwarty na duży obieg?

 

Poza tym wydaje mi się, że Kühlmitteltemperatur Kühlerausgang pokazuję temperaturę czujnika na wężu odprowadzającym z chłodnicy, czyli wygląda na to, że jest ok? Na wejściu chłodnicy jest 94 stopnie po czym po schłodzeniu na wyjściu chłodnicy jest w okolicy 32 stopni. Tak ma być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.