Skocz do zawartości

E60 520d 177KM 2007 Engine overheated! Stop vehicle


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Wyskakuje mi komunikat: Engine overheated! Stop vehicle

Engine overheated! stop engine and allow to cool down. Do not open bonnet. Risk of scalding! Contact the nearest BMW Service.

 

Jedyne co zrobiłem, to sprawdziłem poziom płynu chłodnicy i dolałem, bo troszkę brakowało. Co powinienem w tej sytuacji zrobić? Czym może to być spowodowane?

Edytowane przez Cyrix
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Olej, uszkodzony wiatraczek, zwykly blad komputera przypadkowy napawde ciezko jest wrozyc z fusow bez obejrzenia auta

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
może tylko czujnik zwariował i do wymiany.

 

Nad komunikatem jest taki symbol:

http://www.carservicetips.com.au/wp-content/uploads/2009/07/temperature2.jpg

 

Warto również wspomnieć, że komunikat pojawia się zaraz po odpaleniu samochodu, a więc logicznie rzecz biorąc, to silnik jest jeszcze zimny, a komunikat wskazuje, że przegrzany. Po chwili otwiera się wlot powietrza i uruchamia się wentylator przy chłodnicy i pracuje na najwyższych obrotach. Dlatego również podejrzewam czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Opublikowano
Miałem taki problem, silnik nie był nawet dobrze rozgrzany a wyskakiwał komunikat o przegrzaniu silnika, winowajcą był czujnik temperatury. Dwa razy Mi się to stało, za pierwszym razem kupiłem w ASO czujnik, za drugim jakis zamiennik.
Opublikowano
Mam aktualnie to samo, silnik zimny a komunikat ten sam. Właśnie zamawiam czujnik. Sprawdzę jeszcze połączenie bo może sam przewód od czujnika ma przebicie.
Opublikowano
Dzięki Panowie, mieliście rację. To był Czujnik temperatury płynu chłodzącego (nr cześci 13627797957). Kupiłem oryginał za 78zł. Uwaga na fakturze: "Części elektroniczne montowane poza ASO nie podlegają gwarancji". A skoro to się tak psuje, a do tego koncern BMW nie daje gwarancji na sprzedawany towar to czy na rynku są dostępne działające tańsze zamienniki.
Opublikowano

Brat mi zamówił na poniedziałek zamiennik za 43zł brutto.

 

Ktoś z was wymieniał ten czujnik sam? Można od góry, czy potrzebny kanał?

 

Nie było odzewu więc sam sobie pomogłem :D

 

W silniku N47 czujnik jest od przodu, łatwo go wymienić. Po wymianie problem się skończył. Auto chodzi super.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam wszystkich .podłaczam się pod temat.

Prośba do moderatora.Jeżeli zrobiłem coś nie tak zakładajac nowy temat , to przepraszam.Ale prosilbym chociaż o wiadomość dlaczego temat zostaje zamknięty.Wtedy wiem co poprawić by było ok , szukam pomocy i w żadnym wypadku nie chce być " trolem" na forum ;)

 

A to mój problem. BMW 2,5I N52 07/2005r

Wczoraj spotkała mnie nie miła niespodzianka , 10 km pokonałem w 3h , przez monit o niebezpiecznym przegrzaniu silnika.

 

Pierwsze co zauważyłem przed wyjazdem to to , że z nawiewu nie leciało ciepłe powietrze .Po ok.10 minutach wyskoczył pierwszy monit (żółty) po chwili (czerwony) i spadek mocy.

 

Po ok. 3 h wróciło ogrzewanie , auto jeździ normalnie choć ciągle wydaje mi się że jest coś nie tak z temp.

 

Sprawdziłem :" na drugi dzień"

1- Płyn chłodniczy - była połowa , jak odkręcałem to miałem wrażenie , że był słabo zakręcony a dźwięk po odkręceniu

Jak" lekko gazowany napój "

 

2- INPA

 

2EF5 radiator termostat , Control ( open circuit,test conditions fullfiled, current fault not exist)

 

2E84 el.water pump, communication ( communication error , test conditions fulfilled, current fault not exist)

 

3- ukryte menu - 20 minut pracy silinika, temp średnia postój 98st , max 100st jazda od 94 -97 stC

 

Tyle co mogłem sam zdiagnozować. Jest jeszcze jedno

Co wydaje mi się być przyczyną.

 

Tydzień temu ( 90km temu;) ) auto było u mechanika , wymieniali u mnie dwie uszczelki Chłodnicy oleju , tę z przodu i do śilnika. Ponieważ zauważyłem drobny wyciek między filtrem a chłodnica oleju.

 

Czy mogę winić mechanika za to co się stało ?

Czy mógł on nie odpowietrzyć układu ? Albo wykonać to inna metodą niż ta która jest od silnikówN52?

I czy zapowietrzony układ , może być przyczyną przegrzania się auta?

 

Co do samej metody czy prostownik jest niezbędny do jej wykonania. Czy mogę to robic bez niego ? Ale to już pytanie extra na przyszłość;)

 

Bardzo bym prosił o fachową pomoc , wkońcu każdy wie ile kosztuje pompa wody :/ i uważam że to zbyt wielki zbieg okoliczności by po 80 km od wymiany uszczelek dostać taki komunikat. Z góry dziękuję za porady

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znowu nie trafiłeś, bo temat dotyczy diesla r4 :roll: przeczytaj najpierw regulamin a potem ewentualnie zakładaj temat.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.