Skocz do zawartości

[e34] Trudności ze zmianą biegu przy wysokich obr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie

 

Strasznie denerwuje mnie w mojej beci zmiana biegu z 4 na 5tke przy wysokich obrotach. Normalnie biegi chodza idealnie. Czasami jak odpale tylko zimny silnik to musze wysprzęglić by wsteczny wrzucić. Ale to normalna sprawa. Generalnie skrzynia działa idealnie. Ale w momencie kiedy zaczynam mocniej deptać i zmieniam bieg na wyższy gdzieś przy 6300obr/min to przy przejściu z czrwórki na piątke czuje wyraźny opór i bieg nie wchodzi gładko.

 

Wczoraj wymieniłem olej w skrzyni na catrola czerownego. Ten co był faktycznie już nie wyglądał ze rewelacyjnie. Niestety objawy nie ustąpiły...

 

Nie przeszkadza to przy normalnej jezdzie. Zmieniając bieg przy 5tyś nie zdaża się ten opór. Co nie zmienia faktu, że wkurza strasznie jak masz ochotę pociągnąć autko dłużej na biegu. Zwłaszcza, że vanos nie lubi niskich obrotów ;-)

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

Witam

Takie objawy moga wskazywac na zmeczenie synchronizatorow w skrzynce biegow...Moze po prostu jej tak nie piluj :nienie:

2FST4U
Opublikowano

Ale nie da rady nie piłować ;-)

W końcu to BMW hehe.

 

Wszystko zależy od stylu jazdy. Mi osobiście nie zależy na dobrym odejściu "ze świateł" ;-) Do tego liczy się mała masa a to jest dla mnie nie do przyjęcia. Ale za to uwielbiam mieć moc przy dużych prędkościach. Przy 140km/h zrobić redukcje do 4ki, wcisnąć gaz, wyciąć z 2-3 samochody i przy 170 zmienić na 5tke. :8) No i tutaj te wysokie obroty są niestety konieczne.

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

Posłuchaj DARECKIego :cool2:

 

Przyjmij do wiadomości, że twoja skrzynka tak ma, bo synchronizator piątki nie jest już pierwszej świeżości.

 

Przy zmianie biegów z 4 na 5, przy 6300 obr/min, synchronizator ma dużo więcej do roboty, i to w krótkim czasie, niż przy mniejszych obrotach. Dlatego przy próbie szybkiej zmiany biegu skrzynia protestuje zwiększonym oporem na dźwigni i opóźnieniem w "zatrybieniu".

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
No dobra. A jaki jest koszt wymiany synchronizatorów?

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.