Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Forumowiczow ponownie.

 

Kiedys Was zapytalem co sadzicie o tym samochodzie viewtopic.php?f=44&t=171291 i poradizliscie mi bym po niego pojechal.

Dzieki waszej radzie po roku uzytkowania mojego 323ti moge stwierdzic, ze auto spisuje sie na swoj wiek ( 1998 ) i przebieg (245000) rewelacyjnie.

Ostatnio udalo mi sie samodzielnie zamontowac kolektor od M50B25 i zauwazylem znaczaca poprawe pracy silnika w zakresie powyzej 5500 obr/min.

W poniedzialek pojechalem na hamownie w Strefie Tuningu w Gdyni i wyplulo mi ze mam od 185 do 187 KM.

Samochod mozna smial krecic na kazdym biegu do 6500 i nie doznaje uczucia zadyszki.

Rozemocjonowany tym faktem i tak znaczaca poprawa zastanawiam sie nad dalszymi modyfikacjami mojego compacta.

W zwiazku z tym prosze was o ponowna rade:).

Chciabym w moim kompakcie osiagnac poziom 250-260 KM. Czytalem na amerykanskich forach, ze by to osiagnac nalezalo by zaopatrzyc sie w walki od S52B32 z amerykanskiej wersji BMW M3 E36 do tego nalezalo by zrobic strokera na 3 litry z uzyciem walu korbowego od silnika M54B30.

Czy wedlug was jest sens przerabiac moj silnik M52B25 czy tez lepiej zrobic swapa na M54B30 z drobnymi zmianami ktore by mi zpozwolily wejsc w terytorium mocy zarezerwowanych dla dawnych Porsche 964? Czy moze wystarczy miec te 210-220 KM po odpowiednim strojeniu z Mego M52B25 liczac sie bardzo z ekonomicznym sensem takiego przedsiewziecia?

Z gory bardzo dziekujka za wszelkie sugestie, jednakze lubiac prostote i skromnosc mego compacta nie chcialbym zamieniac go na inny model BMW.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczow :)

 

P.S. Czytajac forum o zmianach na silnikach M52B25 zrozumialem, ze ubylo mi jakies 20Nm momentu. Czy ktos moglby mi powiedizec co sie stalo, ze mam tylko 220 Nm zamiast fabrycznych 245Nm ? :shock: :?

http://img526.imageshack.us/img526/1981/dscf6687u.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zawsze po wymianie na kolektor ssący z M50B25 uciekają Nm a przybywają KM. Wymień jeszcze kolektor wydechowy z S50, wiązkę elektryczną silnika z M50B25, wtryski z M52B28 i zamontuj ekumaster DET3. Następnie strojenie uzyskując jakieś 210-220KM i 260-280Nm. Nie zapomnij jeszcze o zewnętrznym separatorze oleju, żeby silnik zasysał całkowicie zimne powietrze.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jest mi bardzo przykro, że kolega nie wie na czym polega odpowietrzenie skrzyni korbowej. Proponuję zdemontować skracacz powietrza w swojej 330 w celu sprawdzenia działania separatora oleju i jego konsekwencji.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
ja wiem ale jak myslisz ze to czy do kolektora ssacego wpadnie troche cieplego powietrza z odmy, to masz racje, ale to marginalne ilosci i nie zmienia nic wiec po co to robic
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Marginalne ilości to jedno a spalanie oleju przy sportowej jeździe to drugie.

Pozdrawiam :D

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.