Skocz do zawartości

[E39] 540iA 2002 nieprawidłowe ustawienie kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam mały (ale denerwujący) problem z elektrycznym ustawieniem kierownicy w pionie. Otóż standardowo po wyłączeniu auta idzie w górę, po włączeniu - w dół. Jednak zauważyłem, że nie zawsze wraca do najwyższej pozycji po czym przy ponownym odpaleniu zjeżdża za nisko i trzeba korygować ręcznie. Wszystko jest OK, jeśli po wyłączeniu pojedzie do najwyższej pozycji, ale dzieje się tak coraz rzadziej (latem nie było problemu, odkąd jest chłodniej - już tak).

Zauważyłem także, że jeśli w pełni manualnie steruję pozycją kierownicy, to gdy dźwignię daję do góry, kierownica tam jedzie, ale w pewnym momencie zatrzymuje się (mniej więcej 3cm przed szczytem) i dopiero ponowne pociągnięcie dźwigni sterowania w górę doprowadza kierownicę do najwyższego punktu.

Czy to problem jakiegoś zacierania się prowadnic kierownicy - typu dodatkowy opór, który wyłącza przesuwanie kierownicy? Ponadto mam problem z prawym lusterkiem (nie wiem czy to ma związek z kierownicą, ale to zdaje się ten sam moduł) - nie mam w nim pamięci pozycji (sterowanie działa, ale pamięć nie).

 

I jeszcze jedno pytanie - czy da się jakoś zwiększyć zakres wysunięcia kierownicy w poziomie? Przydałoby mi się jeszcze kilka cm, by dalej wyjeżdżała, mogłoby być nawet kosztem głębokości wsunięcia się z powrotem.

 

Będę wdzięczny za pomoc i sugestie.

Opublikowano
Wymiana silniczka ruchu pionowego powinna załatwić pierwszy problem,ale jest to kłopotliwa robota, co do lusterek to mam ten sam problem,ale na dniach chce przekodować na nowo pamięć może pomoże,co do zakresu regulacji nic nie zrobisz.
Opublikowano

Według realOEM silniczki ruchu pionowego i poziomego są inne - czy to prawda czy tylko taki zapis?

Wymiana jest mocno skomplikowana? Ze schematu wynika, że wystarczy odkręcić dolną osłonę kolumny i już jest dostęp, ale na schematach to wszystko prosto wygląda ;)

Czy ten silniczek można jakoś regenerować? Na Allegro widzę tylko 1 szt., do tego z E38 i wygląda na to, że jest to inny silnik niż w E39 (poza tym nie wiadomo czy jest to silnik ruchu poziomego czy pionowego). Ale jest to znów część używana i pewnie wkrótce może działać jak mój. Stąd wolałbym nowy (ale zapewne koszt spory) albo regenerowany.

 

Co do mocniejszego wysunięcia kierownicy - myślałem o tzw. nabie, ale po pierwsze montuje się zaraz pod kierownicą, więc wygląda szkaradnie, a po drugie odległość do dźwigni kierunków i wycieraczek znacząco się zwiększa.

 

Jak możesz, to daj znać czy przekodowanie pamięci pomogło i czy lusterka przypomniały sobie co mają robić.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Kolego Maciej v8 czy możesz powiedzieć gdzie szukać w NCSS, jak rozumiem, kodowania tej pamięci, a raczej krok po kroku jak to zrobić? Robiłem tym programem kodowanie świateł dziennych to myślę, że poradzę sobie i z tym kodowaniem, ale wolałbym wiedzieć krok po kroku w co trzeba zajrzeć aby znaleść ten sterownik z pamięcią znajdujący się w drzwiach. U mnie padła pamięć prawego fotela i prawego lusterka. Fotel wogóle nie reaguje a lusterko żyje swoim życiem ustawia się gdzie chce i za każdym razem inaczej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę że nie tylko ja mam problem z el kierownicą.

Aż podepnę się pod temat :mrgreen:

Moja kiera też nie trzyma pamięci, raz opuści się za nisko, raz za wysoko, a czasem wcale, i muszę ją przywoływać pamięcią.

Do tego ostatnimi czasy podnosi się za wysoko, gniotąc przy tym plastiki pod zegarami (pękła mi od tego szybka w zegarach).

Odpięcie akumulatora na jakiś czas powoduje że całość działa przez kilka dni prawidłowo, potem znowu kupa.

Wie ktoś co określa położenie krańcowe kolumny? Jakiś stycznik, czy co?

Chciałem sobie wymienić ten plastik i szybkę na nową, ale kurde pewnie za jakiś czas znowu poleci za wysoko i połamie mi wszystko :roll:

Opublikowano
U mnie kierownica parcuje prawidłowo, ale lusterko prawe wariuje. Jeśli nie mylę się to pamięć programowanych urządzeń w tym modelu kryje się w potencjometrach montowanych w silnikach sterujących danym elementem, jeśli oporności tych silników wariują to i ustawienia tych urządzeń są przypadkowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.