Skocz do zawartości

E70 X5 40D- Szarpanie podczas przyspieszania


lewybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio po zrobieniu trasy ok. 3000 km auto zaczęło szarpać podczas przyspieszania, szczególnie z niskich obrotów. Z szarpaniem różnie bywa, czasem się nasila a czasem go nie ma. X5 ma przejechane ok. 80 tyś km i jest regularnie serwisowane. Miał może ktoś z was taki problem lub wie co to może być?

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, właśnie męczę się z tym już jakiś czas. Kompy jak GT1 i bosch nie wskazują żadnych błędów. Stawiałem na przepływomierz ale po podmianie z znajomym problem dalej się pojawiał. Skrzynia chodzi płynnie a wymieniłem olej jakieś 30 tkm temu i była ideał. Co mnie niepokoi pali średnio 4 l więcej na 100 km a silnik jest ok (wtryski, turbiny, podciśnienie, egr po wymianie: 230 tyś km przebiegu / SILNIK Z RESZTĄ TEŻ WYMIENIONY ;-)).

Myślałem również o reduktorze ale uślizgów nie ma.

Szarpanie mam na wszystkich biegach (oprócz 1 którego nie da się przetestować) po dodaniu mocno gazu.

Proszę szanowne forum o jakąś podpowiedź gdzie dalej szukać bo już powoli kończą mi się pomysły.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ostatnio po zrobieniu trasy ok. 3000 km auto zaczęło szarpać podczas przyspieszania, szczególnie z niskich obrotów. Z szarpaniem różnie bywa, czasem się nasila a czasem go nie ma.ma przejechane ok. 80 tyś km i jest regularnie serwisowane. Miał może ktoś z was taki problem lub wie co to może być?

 

 

Miałem to w mojej pierwszej X5 3d z 2010r

 

-Po wielkich bojach z Bawarią! (w ciągu miesiąca auto było u nich 5 rzay) ustatlili w końcu że to wina skrzyni biegów.

Ale już wtedy ja tego auta nie chciałem, wymienili mi na nowe.

 

Z kolei w nowym X5 4d 2011r.

 

napiszę po kolei....

przebieg 29tyś - awaria wiatraczka od turbiny

przebieg 31tyś - wymiana skrzynki VTG

przebieg 34tyś - wymiana skrzyni biegów (awaria wyglądała tak że po uruchomieniu śilnika od razu zaczynało szarpać)

 

ogólnie ujmując jeżeli ci szarpię to 90% jest to skrzynia!

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, po regeneracji sprzęgła, mechatroinica i skrzyni wszystko ustąpiło. Auro jeździ normalnie i nic nie szarpie. Najprawdopodobniej powodem był mechatronic ale sprzęgło hydrokinetyczne również było przy końcu więc trudno stwierdzić co było przyczyną.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

k1300r, przy jakim przebiegu sprzeglo hydrokinetyczne bylo "przy koncu"? w e39 530dA sprzeglo czesto padalo pomiedzy 150-230k km, ale byla to czesc wadliwa, co przyznal producent. Zdziwilbym sie, kiedy taka czesc padla / zuzyla sie w normalnych warunkach przed 300-400k km

 

EDIT: 150-230 nie 250-230

Edytowane przez Bono

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k1300r, przy jakim przebiegu sprzeglo hydrokinetyczne bylo "przy koncu"? w e39 530dA sprzeglo czesto padalo pomiedzy 250-230k km, ale byla to czesc wadliwa, co przyznal producent. Zdziwilbym sie, kiedy taka czesc padla / zuzyla sie w normalnych warunkach przed 300-400k km

 

U mnie przy 230 000 km. Poprzednio miałem E39 530d 2002 i sprzedałem z 320 tkm i nic nie działo ale tam inny moent i moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
odrobine jestem zdziwiony, ze tak szybko sprzeglo moglo sie zuzyc; skrzynia GM w e39 to inna bajka, wiem, ze byli tacy, ktorzy jezdzili i bylo OK, byli tacy, ktorym BMW wymienialo skrzynie po okresie gwarancyjnym (bez oplat)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę w 99% po autostradach i to może być powód że sprzęgło wytrzymało w E39 dłużej niż zwykle. Dziwi mnie natomiast to, że w E70 przy takim samie trybie jazdy padło po 230 tkm. W każdym razie teraz jest ok i mam spokój na następne 200 tkm :D . Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witam wszystkich

 

mam do wymiany skrzynie vtg serwis stwierdził ze to na bank, fura po gwarancji 2011r 4.0D wymiane wycenili na 16 patyków, i tu jest problem bo nie wiem co mam robić,

autko tylko czasami szarpie przy ruszaniu na skręcie i tylko wtedy ale ponoć z czasem będzie gorzej ,nie uśmiecha mi się wywalić tyle kasy ,jest możliwość jej regeneracji?

Jestem z podkarpacia rzeszów jak by co. Poradzcie coś!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.