Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Demontaż stosunkowo prosty .Zdjęcia, pomijając że nie potrafię wkleić,myślę że nie są konieczne. A więc po kolei :

 

-W pierwszej kolejności odkręcamy imbusem dwie śrubki osłony plastykowej nad chłodnicami żeby mieć lepsze dojście do odłączenia rury od intercoolera .Następnie demontujemy rurę łączącą intercooler z przepustnicą która jest dalej przykręcona do kolektora ssącego.Pamiętamy o odblokowanie zawleczek po obu końcach rury tj.przy intercooler ( nie widać zawleczki z góry -od dołu rury ) i przepustnicy . W górnej części tejże rury jest czujnik ( widoczny ) odpinamy od niego kostkę co by nie urwać cienkich przewodów . Po zdemontowaniu wyżej wymienionej rury , pod przepustnicą ukazuje nam się jak na dłoni sterownik http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_N47_0011.png tj. A2402.W tym momencie zaznaczam że demontaż kolektora ssącego jest zupełnie zbędny i zez sensu , niema najmniejszej takiej potrzeby . Sterownik przykręcony jest do "blachy" , odkręcamy w pierwszej kolejności tą blachę kluczem 10 z sterownikiem , bardzo dobre dojście , oczywiście wcześniej wyciągamy z sterownika dwie wtyczki które na okres ewentualnej eksploatacji auta bez sterownika ( naprawy ) zaizolujemy przed przypadkowym zwarciem . W tym momencie mamy sterownik wraz z przykręconą do niego blachą w ręce .Trzymając już w rękach ,odkręcamy kluczem 10 dwie nakrętki łączące sterownik z blachą . Jeżeli ktoś to robi pierwszy raz myślę że przez 20 min. bez pośpiechu wymontuje sterownik . Tak jak pisałem wcześniej, w moim samochodzie jest to naprawdę prosta czynność .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.