Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

posiadam samochód bmw e39 96r. 523i

Od kilku dni mam problem z niechcącą zgasnąć kontrolką ładowania

Nie pomogła wymiana regulatora a ładowania mierzone zarówno na alternatorze jak i na kablach przy aku wynisi 14.2 - 14.4 także książkowe

CO zauważyłem że mam przepalony bezpiecznik numer 15 i szybko go wymieniłem a to co się stało to jeszcze szybciej sie znowu spalił :D

 

Czy może ktoś wie co może być powodem przepalającego się bezpiecznika i czy ten własnie bezpiecznik odpowiada za to że cały czas pali się kontrolka ładowania ?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi

 

Pozdrawiam

 

viewtopic.php?f=72&t=117890

Opublikowano
niestety nie wiem nie miałem możliwości zwiekszenia obrotów ponieważ sam to mierzyłem ale na zapalonym silniku na wolnych obrotach ma ok. 14
Opublikowano (edytowane)

Bezpiecznik F15 chroni rowniez obwod alternatora, czyli przyplatalo sie jakies zwarcie w czasie montazu.

Zabezpiecza cienki przewod zielono/bialy dochodzacy do regulatora napiecia na wtyczke X6524 - pin 1 z 3-ch pinow.

Moze przewod zostal "przyszczypany", badz regulator jest do bani.

Moze tez cos sie dziac z diodami pomocniczymi alternatora, ale wtedy byloby slabe ladowanie.

Czy masz czujnik poziomu oleju (wystepuje z wyswietlaczem alfanumerycznym na zegarach)? Czesto robi sie tam zwarcie, a bezpiecznik jest tez po drodze do tego czujnika.

Ow czujnik siedzi w dolnej czesci miski olejowej. Jak go masz, to sprawdz stan przewodow i zlacza. Bywa, ze nakituje sie tam wody, szczegolnie jezeli nie masz dolnych oslon silnika.

Edytowane przez >Arecki<

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

regulator funkiel nówka więc myśle że jest oki

kabelek rzeczywiście sprawdze

 

a czy wiesz może co jeszcze podlega pod bezpiecznik f15 bo tu gdzies wyczytałem ze taż nawet czujnik oleju :roll:

Opublikowano

No powiem wam że coś w tym moze być

Kontrolka świeci się w całym zakresie obrotów a co do tego czujnika to teraz bardzo prawdopodobne mi sie to wydaje bo kłopoty się zaczęły w czasie jazdy w dość dużej ulewie wtedy zaczeła się palić i do dziś nie zgasła także zaraz w poniedziałek zaczne od tego

A osłony pod spodem rzeczywiście nie ma

 

Dzięki wielkie

Pozdrawiam

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.