Skocz do zawartości

Poprawna praca NIVO - jak wygląda?


Mateusz_wroclaw

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Jak słychać pompkę ? Kiedy się uruchamia?

Tydzień temu miałem awarię NIVO. Auto miało opuszczony tył równo z obu stron. Na komputerze pokładowym zero błędów -kontrolka od NIVO się nie zapaliła. Diagnostyka również nic nie dała, nie można było się połączyć z zawieszeniem przez kompa ("błąd komunikacji przez ECU" czy coś takiego). Elektryk podpompował mi sztucznie zawieszenie i stwierdził, że za usterkę odpowiada MODUŁ STERUJĄCY NIVO. Moduł sterujący wymieniłem.Po wymianie auto samo się wypoziomowało i stoi prosto (mniej więcej równo z obu stron). Ale NIVO zachowuje się inaczej niż przed awarią... Wcześniej po odpaleniu auta (odpalenie nie zapłon) czasami było słychać pompkę. Teraz po odpaleniu słychać (chyba) pompę jak pracuje około 10 do 20 sekund (nie trwa to zawsze tyle samo) i się wyłącza - słychać ją za każdym razem kiedy odpalam auto. Później znowu ją słychać jak np. do tyłu wejdą dwie osoby i cichnie (to akurat wiadomo bo jest obciążenie i dopompowuje).

Czy to jest jej normalna praca? I czy jednak coś jest nie tak?

Poduszki z obu stron szczelne. Czujnik na wahaczu sprawny. Przewody dochodzące do pompki sprawdzone.

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, jest tak jak u Ciebie, NIVO sprawne, zazwyczaj jak wsiade do auta po postoju to podpompuje pare sekund. No i wiadomo jak ktos wsiada. teraz slysze kompresor wyraznie bo mam butle od LPG w kole i kompresor zostal przeniesiony, i wyjety z obudowy akustycznej, wczesniej jak mialem fabrycznie to nawet nie sluszalem kompresora (sam sie zastanawialem czy dziala wogole)

 

tak wiec mysle, ze u Ciebie ze sterowaniem jest raczej ok, choc moze 20 sek to troszke za duzo, jakby powietrze gdzies uciekalo, moze masz juz styrane poduchy i lekko przepuszczaja

Edytowane przez Adzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka!

Wczoraj byłem u elektryka. Przy pomocy kompa napompowaliśmy sztucznie zawieszenie i komputer auta sam obniżył poziom do nominalnego. Opuściliśmy też auto i komp podwyższył do nominalnej wartości. Więc chyba jest wszystko oki. Elektryk wytłumaczył mi że pompa się zawsze załącza, ale nie pompuje po włączeniu zapłonu i dlatego ją słychać. Dzisiaj już na przykład po włączeniu auta było ją słychać około 5 sekund i później nic - auto odpalone właśnie po nocy. Jak zabrałem pasażera to się załączyła.

Już miałem awarię poduchy jakieś 2 lata temu... Wtedy auto usiadło totalnie na jednej stronie. Sprawdzę mimo wszystko szczelność.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie wszystko wyglada wporzadku, tak wlasnie powinno dzialac nivo, jednak skoro piszesz ze miales awarie, to moze druga poducha juz puszcza

czasem dziurawa poducha ulozy sie jakos specyficznie, ze nie puszcza, i tak na zmiane... dlatego sprawdz jak ta poducha wyglada, jak jest spekana, to mozesz sie powoli szykowac na wymiane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.