Skocz do zawartości

730i, m30b30 - cewka ? UPDATE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

 

Po ostatniej ulewie bmw zaczęło szwankować. Stwierdziłem że to wina deszczu i jeździłem do momentu aż auto stanęło (liczyłem na to, że wilgoć odparuje) - wcześniejsze objawy, po odpalaniu gasł, jak zapalił to szarpał po chwili chodził normalnie. Wszystko wskazywało na kopułke bądź palec. Dostał nowy=używany w bardzo dobrym stanie i palec i kopułke po założeniu nic. Auto kręci jak szalone ale nie odpala. Świece są nowe z sierpnia, kable są ok, kopułka z palcem w dorbym stanie zmienione z auta, które odpala na dotyk.

 

Wrzuciłem cewke na omomierz/voltomierz niestey parametry odstawały od tych którę są podane bmw sam naprawiam od "5" ale silnik m30.

 

Więc:

 

a) uzbrojenie pierwotne według książki 0,4Ω po sprawdzeniu wyszło 1,6Ω

b) uzbrojenie wtórne według książki 9 kΩ ±1kΩ po sprawdzeniu wszysło 5,55kΩ

 

OCZYWIŚCIE PATRZYMY NA RUBRYKĘ PO PRAWEJ STRONIE W KSIĄŻCE

 

http://fotoo.pl//out.php?i=399701_dme.jpg

 

Czy według Was to brak odpowiednich parametrów w cewce odpowiada za brak zapłonu ?

 

 

 

Z góry dzięki za odpowiedź. :)

Edytowane przez tajger
Opublikowano

Powiem Ci kolego, że posunąłem się aż do wyciągnięcia pompy i sprawdzenia czy mam paliwo bo myślałem że zawiesił się pływak, no ale wacha jest i na pewno nie rezerwa.

 

Powiedz mi taką rzecz ja tej pompy do końca nie słysze ciężko mi sprawdzić, może ja i ojciec jesteśmy głusi :D . Na bezpiecznikach od pompy prąd jest. Również przekaźnik śmiga. Pompe rozbierałem w sierpniu w momencie zmiany pływaka. Więc wykluczam jej defekt (voltomierz pokazywał dobre parametry)- dostała nowe przewody itd. Z tego co się orientuje ona podaje paliwo w momencie kręcenia.

 

Jeśli mam wache w pompie i w przewodach (bo auto kilku krotnie było kręcone)to chyba w tym momencie paliwo nie bedzie podawane. Jeśli się myle to mnie popraw.

 

W poniedziałek mam dostać cewke z auta, z któego mam palec i kopułke - jeśli to nie pomoże to kupie czujnik polożenia wału. Dziś zabardzo nie mam czasu bo demontuje LPG z auta, reduktor był słaby i nie dawał rady a mimo tego ostatni właściciel jeździł. Co tam nie ważne że brał LPG ile popadnie i strzelał.

Opublikowano

Panowie chyba znalazłem problem. Otóż założyłem cewke od działającego auta i niestety nic. Tym razem cewka pokazywała napięcie 5V, gdzie z aku było około 12,5V.

 

Teraz pytanie do kolegów. Czy napięcie na cewce pojawia się w momencie kiedy przekręcam kluczyk (zapalają się kontrolki) czy dopiero po tzw kręceniu.

Bo niestety u mnie cały czas jest 5V na cewce, w momencie gdy przykładam volotmierz do masy np na silnik automatycznie na cewce pojawia się napięcie takie jak na aku czyli 12,5V. Więc chyba brak masy na cewce. Poprawcie jeśli się myle.

 

Jeśli to fakktycznie brak masy to gdzie szukać ?!

 

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.