Skocz do zawartości

Nowy, kilka pytań - właśnie kupiłem E38 :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

 

Właśnie kupiłem moje pierwsze BMW !!! wyszło trochę przez przypadek - miało być japońskie, ale się

zasiedziałem w pracy do 5 rano, wpadłem na pomysł że coś kupie i kupiłem kilka h później - i podoba mi się!

 

Ok, jako wieloletni użytkownik "samochodów marki renault z roku 1992 :)" miałbym kilka pytań, bo tu

jest inaczej: Ok co kupiłem: BMW e38 1996 z wyposażenia naliczyłem: automat 5 biegów+tryb manualny,

silnik v12, xenony, gps 4:3, halogeny, 4 grzane fotele chyba pompowane, memory fotela, kierownicy,

lusterek x3, klimatronik 2 strefy, parktronic przód/tył, esp, grube szyby akustyczne.

 

Odrazu przejdę do pytań :)

 

-jak w tym aucie się składa lusterka, czy nie mam czegoś takiego ? bo wg instrukcji (z roku 1999 do wersji

kanadyjskiej) pilotem, ale tam tego nie ma.

 

-czy da się zaprogramować żeby mi się światła same włączały ? i tryb odprowadzania do domu (gasły po iluśtam sekundach?)

 

-jak mocna jest skrzynia biegów w tym aucie, można deptać do końca czy to szybko rozwala skrzynię ?

 

-nawigacja: w reno (to chyba dokładnie ta sama nawigacja co w safrane od 1995 roku) jeździłem sobie na trybie

mapy i tam miałem mapę plus strzałki (ale nie split ekranu jak vel satis 2002, tylko mała strzałka pokazująca następny zakręt)

a tu w trybie mapy mam tylko kierunek + "kompas", da się jakoś to włączyć lub zrobić update software do nowszego gdzie by

to było ?

 

-czy w modelu z guzikiem DSC jest jakiś system aktywnego zawieszenia ? od spodu go widziałem to poduszek

pneumatycznych nie miał, ale dużo kabli szło w okolicach amortyzatorów - coś tam się reguluje samo/coś z ekranu zmienię ?

 

-czy to auto ma szperę mechaniczną ?

 

-jak wejść w jakieś większe ustawienia na ekranie ? widzę tylko "set" a i jak ustawić żeby zegarek czytał minuty

z GPS albo przynajmniej pokazał "czas gps" żeby sobie go ustawić ręcznie ?

 

-z pilota mogę otworzyć wszystkie szyby i szyberdach, jak to zamknąć z pilota ?

 

-jak działają te pompowane fotele, bo mam 4 kierunkowy okrągły guzik z czego

3 kierunki pompują i mało czuję ? (w reno miałem do każdej strefy + i - i takie

10 guziczków po prawej).

 

 

pytania mechaniczne, bo w aucie nie wszystko działa:

 

-czy ja dobrze widzę że mi tempomat nie działa, rozpędzam się do 60km/h+

naciskam na desce guzik, zapala się zielona ikonka, po czym naciskam po kolei

(dla pewności, bo chyba + i 0 się go ustawia ?) każdy z guzików na kierownicy i nie działa.

 

-czy mogę sobie jakoś z ekranu odczytać co dokładnie nie w nim działa, żeby pójść

do mechanika ?, bo auto nie wykrywa żadnego błędu w tempomacie, czy może

ja coś nie tak robię ?

 

-mam błąd w napinaczach pasów, rozpięte są od kompa (kabelek nawala ?)

czy to proste w naprawie jest ?

 

-w silniku nie zawsze chodzą wszystkie cylindry, trochę wariuje czy są jakieś tryby

diagnostyczne z ekranu do włączenia żeby widzieć więcej ? albo ten tekstowy

pod zegarami ma informacje o dokładnych błędach silnika ?

 

-ekran tekstowy nawala, trochę pionowych linii brakuje, czy się go wymienia czy

daje się naprawić po rozkręceniu i... przeczyszczeniu styków czy czymś takim ?

 

 

Auto generalnie niezłe - podoba mi się, zaczynam się przyzwyczajać :). dzisiaj go

trochę umyłem (po futrze kota od poprzedniego właściciela ;) ) to zajrzałem tu

i tam - to nieźle wykonane i nieźle przemyślane :), i naprawy będą chyba bardzo

proste bo bez francuskiej fantazji (ala wymiana świec = wyciągnięcie silnika... od spodu).

Opublikowano

Kolego jesli kupiłeś e38 5.0 v12 i amsz tyle usterek to proponuje najpierw wybrać się do warsztatu który wykona Ci pełną diagnostyke błędów występujących w twoim aucie. Zrób listę i zacznij to naprawiać po kolei od najważniejszych. Układ jezdny napędowy a potem bajery w samym samochodzie. Jeśli zaniedbasz te usterki to nie będziesz się mógł długo cieszyć z 7mki. Pytasz czy mocna skrzynia czy można deptać... jesli auto jest sprawne i serwisowane to będzie dawało z siebie 100% jeśli nie jesteś pewien stanu technicznego to chyba zrozumiałe że trzeba samochód oszczędzać i doprowadzić do stanu sprawnego zanim zacznie się go eksploatować na 100%.

Żeby uniknać hejtowania przez innych użytkowników najpierw poczytaj potem pisz posty. Jeśli wpiszesz po kolei każde zagadnienie w wyszukiwarce forum na pewno znajdziesz odpowiedni temat i odpowiedź. Na tym forum na prawde znajdziesz prawie wszystko o bmkach. Pozdro.

Opublikowano

Byłem jak kupowałem, błędy były takie:

 

-kilka razy brak komunikacji fotela z kompem (tam chyba przez to jest reszta błędów - wtyczka to jest ?)

-zatrzymanie silnika kierownicy, za duży prąd (doszła do mech blokadki chyba, bo wszystko działa)

-przerwa w obwodach napinacza pasów, oba 2 (z tyłu ich nie ma ?)

-błąd silnika zagłówka - i faktycznie coś nawaliło (zwolnił na chwilkę), ale tylko raz i działa

-skrzynia brak błędów

-silnik, błędy ale nierozkodowane generalnie co dzień błąd, ten sam

-to chyba tyle jeśli chodzi o błędy, może jakiś wiatrak gdzieś nie stykał zawsze czy

coś i było zapisane że brak kontaktu z czymś nieistotnym, już nie pamiętam.

 

to jest bardzo źle czy takie bmw się kupuje ? (bo nie wiem)

 

BTW. z serii innych pytań:

-czy w modelu 1996 były: czujnik zmierzchu, czujnik deszczu ?

-o i czy radio ma wejście AUX (chce mp3/flac playera podłaczyć) ? bo jest niby takie coś ale w TV

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.