Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
I tak szło pocztą więc nie wiadomo co tam z nim robili. Może jutro sie uda sprawdzić, tak na sucho to chodzi ciężko, niby tak samo jak moje z m20 i to co było w m50.
  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wał zakupiony, lewarek założony. Cięgna skróciłem w następujący sposób: Najpierw aluminiowe, przymierzyłem ile mniej więcej uwalić, wyszło jakieś 73mm. Sugerowałem się tym, żeby lewarek wypadł na środku otworu w tunelu, uwaliłem. Profil kwadratowy, przyszlifowałem tochę cięgno żeby profil na nie naszedł, przewierciłem 4 otwory na śruby i skręciłem, trzyma solidnie, dobrze usztywniło. Tulejkę mocującą to cięgno zrobiłem sam. Po przymocowaniu i włożeniu lewarka założyłem metalowe cięgno na skrzynię, mierzyłem ile trzeba uciąć, wyszło jakieś 68mm, uciąłem 65mm, potem po przymiarce doszlifowałem jeszcze 2mm. Sugerowałem się tym, żeby po założeniu lewarek na luzie był idealnie na środku. Potem jeszcze regulacja tego żeby każdy bieg dobrze wchodził, skasowałem wszystkie luzy jakie zauważyłem na cięgnach bo na początku lewarek latał jak głupi, teraz luzu nie ma prawie wcale. Dodatkowo od dołu zabezpieczyłem go segerem bo niby seryjnie (w przypadku short shiftera) ma siedzieć w cięgnie na oringach, ale jakoś mi się to nie widziało więc żeby mi nie został w łapie to go zabezpieczyłem po swojemu. Chłodnicę trzeba było przesunąć bliżej środka samochodu, i jak najdalej od visco, więc przyrzeźbiłem plastik naprowadzający powietrze na chłodnicę tak, żeby mogła pójść do przodu parę milimetrów, udało się, chłodnica ma jakieś 5mm przestrzeni między visco i 1cm między wiatrakiem, nadal blisko, ale silnik do przodu raczej nie skacze ;) Mocowanie chłodnicy zrobiłem inne, wykorzystując oryginalne plastikowe gniazda które szły tam gdzieś do podłużnic. Teraz wiązka została, tutaj jest masakra bo nie mam zielonego pojęcia gdzie jaka wtyczka, ale to już w wolnym czasie. Jak by ktoś miał jakiś porządny schemat to poproszę bo ja próbowałem po kolorach kabli ale nie mam do tego nerwów. W wolnym czasie poszukam jeszcze w tym temacie który ktoś mi tam podesłał ale i tak tam wszystkiego nie znajdę. Na dziś już jestem na to zbyt zmęczony. Dobra, tak działa lewarek:

http://www.youtube.com/watch?v=FPraqHY0R0c

A tak wygląda mniej więcej silnik, plastiki jeszcze nie są pomalowane tak jak należy, a wtyczka od wiązki będzie delikatnie skrócona i przylutowana lepiej, dodatkowo zamiast izolacji opaski termokurczliwe.

http://www.youtube.com/watch?v=iIZr3W2JnGs

Kilka zdjęć:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00243.jpg?t=1357210010

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00253.jpg?t=1357299407

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00261.jpg?t=1357932458

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00262.jpg?t=1357932461

Jedna rzecz - zauważyłem, że cięgno metalowe można założyć na 4 sposoby ;p Założyłem na wyczucie tak, żeby był jak najmniejszy luz i żeby lewarek mógł skręcić to cięgno jak najbardziej. No i też trochę wizualnie czyli np żeby to cięgno było symetrycznie do aluminiowego. W każdym razie biegi wchodzą, ale jak założę wał i przyjdzie ruszyć a tu jakiegoś biegu nie ma to się trochę wk***ię ;D

Swoją drogą - co tu taka cisza ostatnio? ;p

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zostało mi ogarnąć wydech, zalać płyn chłodniczy, hamulcowy i wspomagania, założyć alternator i filtr powietrza, tutaj akurat chyba jakaś zabudowana simota, tylko jakoś nie mam przekonania do stożków no ale... Tutaj filmik jak już odpala, teraz trochę ciszej jest bo już wydech w miare ogarnięty ale nadal są dzieś przedmuchy i trzeba to ogarnąć.

http://www.youtube.com/watch?v=oDp525HQvW0

Opublikowano

Wszystko oprócz deski rozdzielczej jest już złożone i zostało tylko odpowietrzyć wszystkie układy ale... pedał sprzęgła lata luźno nie wiem czemu, możliwe że jeszcze nie doleciał do niego płyn ale nie wiem. Może też być czasem zepsuty siłownik przy pedale a wtedy będzie przegwizdane to wyciągać. No i nie wiem czemu jak odpali to trzyma 2000, jak się doda gazu to nawet na 3000 sie wiesza. Możliwe że krokowiec do wyczyszczenia albo do wymiany, co będzie przewalone ale już go wyciągałem na założonym kolektorze więc jest to możliwe chociaż sporo łamania rąk jest przy tym. Tak to wygląda póki co, po skończonej pracy chciałbym kupić jakieś specyfiki żeby wyczyścić wszystkie węże, kable no i ogólnie wszystko co tam jest zakurzone bo niestety niektóre elementy mimo że były malowane to i tak się uwaliły później. Brakuje mi tylko rury od doprowadzenia zimnego powietrza ale to już szczegół.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00305_zps012395d8.jpg?t=1360862206

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00306_zps57d3e4a0.jpg?t=1360862226

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00307_zps12c427db.jpg?t=1360862227

Opublikowano (edytowane)

Dziś wyjechałem nią na drogi. Bez maski, z nieszczelnym wydechem ale wyjechała. Trzyma wysokie obroty i kopciła na początku, w dodatku coś przerywa i dławi, trzeba to sprawdzić. Poniżej fotka jak to wygląda w dzień, zostaje jeszcze na końcu wyczyścić wszystko. No i filmiki z jazdy próbnej, ale z góry przepraszam za słownictwo, ja starałem się ograniczać ;p

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00313_zps77160c9e.jpg?t=1360937627

http://www.youtube.com/watch?v=4ALgGn4fhbE

http://www.youtube.com/watch?v=aAh6fVFTWwY

Edytowane przez ArturE30
Opublikowano
Na razie ciężko określić bo jeszcze przerywa, trzyma wysokie obroty i wydech wydaje bardzo nieprzyjemny dźwięk. Chciałbym już usłyszeć ten specyficzny ryk rzędowej szóstki a na razie tylko pierdzenie wydechu. Ogólnie różnica zauważalna jest między tym, że w końcu mam biegi ;D Automat jechał całkiem inaczej. Wydaje się, że ma przyśpieszenie i fajnie ciągnie ale po chwili zaczyna przerywać więc miałem okazje zobaczyć może 1/3 tego jak to na prawdę powinno jechać. No i samo to że nie próbowałem wycisnąć z niej wszystkiego tylko taka zwykła przejażdżka ;)
Opublikowano
Dzisiaj z przymusu miałem wycieczkę do firmy i miałem okazję bardziej przetestować nowy silnik. Jazda jest niewygodna strasznie bo głośno i szarpie, musze zobaczyć o co chodzi. Ale Jedzie całkiem przyjemnie, mimo że jeszcze to nie jest to co ma być. Na 2 biegu i suchym asfalcie tył ucieka po samym dodaniu gazu. Dyfer z automatu robi robotę, jest trochę krótszy i przez to auto fajnie ciągnie ale niestety 1 jest praktycznie niepotrzebna a na 5 przy 80km/h mam 3000obr, przy 100km/h by było 4000 jak nic. Spala na razie strasznie dużo paliwa nie wiem czemu, możliwe że sie załączył tryb awaryjny. Przerywa i trzyma wysokie obroty cały czas no ale jak już jeździ to jest dobrze, teraz to ogarnąć i pare innych rzeczy a potem trzeba spokojnie jeździć bo muszę przyznać, że ten swap mnie trochę zmęczył i wolałbym nie wymieniać silnika póki co ;)
Opublikowano
Przez sam dyfer nie spaliło by mi 5l na 20km raczej. Chyba tryb awaryjny łapie bo nie kasowałem błędów a wcześniej paliłem bez przepływki. Obroty miałem cały czas na 3000 więc przy przyśpieszaniu cały czas 3-5tys, w jeździe podobnie.
Opublikowano
Przez sam dyfer nie spaliło by mi 5l na 20km raczej.

 

oj kolego nie wiesz co mówisz:)

automat mial zapewne 4.45 dyfer?

w takim setupie bez problemu zwłaszcza że to m50 a nie m52

a druga sprawa z obrotami to jaką masz linkę gazu? przepustnica jest zamknięta na wolnych? krokowy podłączony?

Opublikowano
Nawet nie wiem jakie ma przełożenie ale nie powinno aż tyle palić. Linka gazu jest ta co była, przepustnica jest zamknięta. Krokowca czyściłem i jest podłączony. Jak zrobię wydech to trzeba zresetować kompa i wtedy patrzeć bo na razie jest za głośno i aż nieprzyjemnie się to odpala ;p
Opublikowano

odpięcie przepływki nie spowoduje żadnych trybów awaryjnych czy jak tam to nazywasz.

po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie powinno być błędu jeżeli nie jest aktywny

sprawdź potencjometr przepustnicy i sondę jeżeli twierdzisz że ci dużo pali

a w ogóle to auto na kompa bo to wielkie wróżenie z fusów nikt nie wie czy dobrze pożeniłeś wiązki m20 i m50

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

tak wlasnie spostrzeglem, zalozony masz airbox? (simota?)

jak to sie sprawuje i jaki koszt? jak mozesz rzuc jakims linkiem :)

Opublikowano

No niestety nie zmieściłem zwykłej puchy więc kupiłem simote. Koszt chyba 220zł. Ciężko powiedzieć jak się sprawuje, dźwięku też za bardzo nie słychać bo wydech zagłusza ale jak się przyłoży ucho to słychać że ssie głośno i wydaje się jakby działało jak pudło rezonansowe, słychać z niego buczenie silnika, przynajmniej tak mi się wydaje ;p Wszystko się okaże jak wydech będzie zrobiony. Kupiłem kolektor i dwururke z m52 bo żeliwny miał urwaną śrubę i nie szło dwururki przykręcić a kombinowałem na różne sposoby. Kilka fotek filtra na życzenie ;)

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00297_zps98cb6445.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00296_zpsea07d5d1.jpg?t=1362331522

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00299_zps0267aadf.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00315_zps21cb5dc9.jpg

Trzeba zrobić jakieś mocowanie bo wisiał na zipie, w dodatku białym ale tak nie zostanie, jakaś obejma będzie.

Opublikowano

no wlasnie tez nad tym airboxem myslalem :think:

hm.. ciekaw jestem wykresu z hamowni :) czy cos Ci sie poprawilo czy pogorszylo, bo niektorzy roznie pisza.. raz lepiej, raz gorzej, a czasami zadnych efektow.

Opublikowano
Sam filtr pewnie niewiele zmieni a jeszcze brakuje mi rury od doprowadzenia zimnego powietrza. Może być jakaś mała różnica ale pewnie nieodczuwalna. Ale fajnie wygląda i powinno fajnie brzmieć ;D
Opublikowano

Zrobiłem na chwilę obejście krokowca, tzn. może nie do końca. Założyłem śrubę od regulacji przepływu gazu z reduktora (razem z krokowcem bo akurat takie miałem pod ręką ;p ) i trochę zbiło obroty. Chciałbym jeszcze założyć sprawny krokowiec żeby sprawdzić czy na pewno mam kupować nowy i możliwe, że problem z obrotami zostanie rozwiązany. Przy okazji nagrałem filmik i chciałem też pokazać jak słychać tego airboxa, wydech go zagłusza ale coś tam słychać:

http://www.youtube.com/watch?v=yyfuLKZhYcg

Opublikowano
piękny traktor :D

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
Haha, no jeden kolektor jest nieszczelny na łączeniu z dwururką dlatego tak pierdzi ;D W tym albo następnym tygodniu będzie kolektor z m52. Tylko zastanawia mnie jedno. Na obu tych kolektorach z m52 jest wejście na sonde, i teraz nie wiem czy je zaślepić i sonde dać dalej czy jak. Musiałbym ciąć dwururke i wstawiać wejście na sonde z mojego wydechu a na kolektorach czymś zaślepić.
Opublikowano

Jedna osoba mnie o to pytała, więc pomyślałem, że może się komuś przydać. Schemat podłączenia wiązki m50 z m20. Niektórych rzeczy nie przetłumaczyłem bo po prostu nie wiedziałem co to za funkcja ;)

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/1_zpse2f6cd44.jpg

Opublikowano

nie zdziw się al eciepłe bardzo mocno wpływa na słabnięcie silnika.

ja jak miałem stożek to mocno czułem różnice między zimnym a ciepłym sinikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.