Skocz do zawartości

[E30] M20b20 1989, swap na m50b20. Projekt + Porady


ArturE30

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Możliwe, bo nie mam doprowadzenia zimnego powietrza. Ale bardziej stawiam na sondę lambda. Jak jest niezagrzany to jest ok, spalanie w normie, wszystko jest ok. I jak się zagrzeje to nagle w jednym momencie zaczyna szarpać, spalanie podskakuje do 20. Mam wydech dziurawy na łączeniu kolektora ż dwururką, czyli przed sondą, pewnie dostaje się powietrze i przez to dostaje sygnał że trzeba więcej paliwa. Tak mi się wydaje. Miałem jutro jechać do gościa spawać wydech ale warunki pogodowe nie pozwalają nawet wyjechać z garażu a ja nie mam możliwości pospawania u siebie. Nie działają mi jeszcze światła mijania, regulacja lusterek i nawiew. Nie wiem czy bezpieczniki czy co, ale bezpieczniki sprawdzałem i nie mam popalonych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wiem czy post aktualny, ale może sie podłącze i ktoś pomoże. Może zaczne od początku, w oryginale był silnik 1.8 docelowo wrzuciłem 2.0 również m50b20 z racji tego ze silnik przyjechał z niemiec razem z buda, bardzo małym przebiegiem i za nieduże pieniądze. Swap wykonany był na jesieni 2012 przez zime nic nie było ruszane ani jerzdzone chciałem poczekać do wiosny żeby już kompletnie ogarnąć wszystko do jazdy. wrzucony został silnik, skrzynia, komputer, wiązka z tej budy mianowicie e34 do tego chłodnica od td i wał przerabiany już nie pamiętam z czego, reszta to już wszystko seryjne, serwo też zostało ori, jakoś się to spasowało nie trzabyło zmieniać. zawierzyłem troche mechanikowi który to wykonywał i tu był chyba mój błąd, bo być może obeszło by sie bez problemów które są, ale to już moja wina niedopilnowania, cóż trzeba zapomnieć i działać dalej. I tu prosze o pomoc z waszej strony :wink: Mianowicie mam problem z obrotami po odpaleniu odrazu walą na 4000 i bardzo wolno spadają, (zegary zostały z 1.8, koś doradzał zeby wzucic od 2.0 ale jest to samo) to samo jest podczas jazdy wkręca się bez problemu i ładnie idzie nie zamula, ale spadek obrotów w dół to tragedia przy zmianie biegów szarpie jak cholera wiadomo, co zauważyłem to że gdy podpiętej jest przepływka obroty faluja miedzy 2000 a 3000, po zejsciu z wyższych, gdy jest odpieta w 90% pomaga obroty normalnie spadaja w jednym i drugim przypadku obroty no na jałowym sa za duże 1300-1400 jeśli już przestanie falować. Problem drugi to coś z wskznikiem temp maxymalnie pokazuje na 1/4 czyli równo pierwsza kreska, ten tzw mechanik twierdził ze tak bedzie pokazywało ale ze to niby jest 90 stopni, zegary są seryjne 1.8 i nie wiem czy to prawda czy sie nie dogrzewa i czy powinna stać w pionie, ponadto gdy odkręce korek od chłodnicy mocno syczy i stan płynu wznosi sie z połowy chłodnicy czyli max zalania o dobre kilka cm. No i został jeszcze dobór dyfra z tego co się orjętowałem powinien być jeden tych trzech 3.45 3.46 3.65 więc jaki ? wtedy raczej zostają seryjne półośki tylko może wystąpić zabawa ze złożeniem tego, bo chyba nie wszystko seryjne pasuje z e30stki do dyfra.

Z góry przepraszam że się tak rozpisałem, ale każdy mi gada co innego. Więc jak to ogarnąć ? chciałbym się cieszyć z jazdy swoją bawarką :D

jeżeli coś palnołem też przepraszam jestem świerzy w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jak najbardziej aktualny. U mnie też są wysokie obroty ale to chyba przez padnięty całkowicie krokowiec. A po zagrzaniu się spalanie wzrasta i szarpie strasznie. Co do dyfru to możesz zmienić w każdej chwili nawet po ukończeniu pracy nad autem, przejedziesz i zobaczysz czy nie jest za krótki. U mnie jest, ruszam z 2 biegu, 5 bieg wrzucić mogę przy 40km/h, ogólnie masakra. Nie wiem za bardzo co tam może być ale może przełóż od kogoś przepływkę na chwilę i sprawdź czy pomoże, od tego bym chyba zaczął. Co do temperatury to u mnie też wskazówka się zatrzymuje na 1/4, może 1/3 ale raczej się dogrzewa. No chyba że uszkodzony termostat to nie będzie się dogrzewał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Elektryka praktycznie już jest ogarnięta, brakuje dmuchawy i lusterek ale już przynajmniej mam światła. Została kwestia zbyt wysokich obrotów i coś dziwnego - tzn wkręca się do 3500 i odcina go, z lekko wciśniętym gazem przyśpiesza ale szarpiąc, a czasem potrafi strzelić w dolot i to na benzynie. Nie mam pojęcia o co może chodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra, problem z odcinką przy 3500obr rozwiązany, przyczyną był odpięty krokowiec (z wtyczki, ale wpięty w układ), który jak sądziłem był padnięty ponieważ trzymało mi 2000-3000 obr. Dziś założyłem krokowiec od kolegi i na nim też ma takie obroty, ale przynajmniej odcinka już jest tam, gdzie powinna być. Teraz został już tylko problem zbyt wysokich wolnych obrotów i jak sądzę - przytartej pompy paliwa, ponieważ przy jeździe na wyższych obrotach czasami się przytnie, czasami się wkręci do odcięcia. No i odcinka jakaś wolna. Podobnie miałem na poprzednim silniku, z tym, że tam odcinka była szybsza. Wydech dalej jest nieszczelny, psuje trochę dźwięk silnika ale już jest w miarę znośnie.

http://www.youtube.com/watch?v=WfFjQZPq7KU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem chyba opisać, w jaki sposób rozwiązałem problem ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Wiem, że były takie tematy ale jedna osoba mnie o to pytała, a poza tym jak już piszę co jak robiłem to wrzucę również to. Może akurat się komuś przyda. Ja u siebie dotoczyłem 2 krućce (trochę źle je zaprojektowałem, bo nie zrobiłem kołnierza, ale na szczęście nie wycieka płyn. Chyba też można wykorzystać kruciec wychodzący z serwa (podciśnienie serwa), ten w kształcie litery L, oczywiście potrzebujemy 2 sztuki. 2 węże o długości ok 10cm (ale jak komu pasuje, lepiej więcej i w razie czego skrócić), no i opaski żeby to ścisnąć. Osobiście polecałbym krućce z serwa ponieważ nie są metalowe, ale jak by ktoś wolał toczone to dorzucam rysunek jak go wykonać i jak to połączyć. Wybaczcie, że to narysowałem byle jak ale rysowałem to o 22 na szybko. Wymiary najlepiej pomierzyć samemu bo nie pamiętam jakie tam były.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/Krucieczbiorniczkawyroacutewnawczego_zps33f2efec.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00284_zpsfa1825aa.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/DSC00333_zps3e34b30e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kilka fotek dorzucam. Do ogarnięcia nadal mam to szarpanie, wolne obroty i wydech będę robił cały.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN01061_zps11b9fb61.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0020_zpsa2a6f562.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN00553_zpsf777ed96.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0029_zpsd2d8230b.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0109_zps63c68962.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0104_zps27993207.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Nowy wydech. Kolektory metalowe -> x-pipe -> seryjny tłumik końcowy. A wygląda to tak:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0415_zpsea95e1e7.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0418_zpsd79935ab.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Swap na 2.8 rozpoczęty, silnik odpięty i wyciągnięty, wnętrze wybebeszone, maty z podłogi skute, pozostało je wyczyścić do blachy i wymalować wnętrze, kable jakoś pochować żeby nie było bałaganu. Zawieszenie będzie zmienione na 5 śrub z przodu i z tyłu, magiel z e36, powiększony skręt itd. Blacha jest zdrowa, z prawej strony przy skuwaniu mat wyszła jedna dziura o średnicy 2cm, poza tym nic więcej.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0452_zps09659338.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Inwersja na 5 śrub zrobiona, odwracane stalówki założone, tak to wygląda (195/55 R15)

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0463_zps1dff35fd.jpg

Zawias na przód, jakiś obniżający z e36

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/IMG-20131004-00040_zps995e654d.jpg

Serducho po wyczyszczeniu siadło pod maską. Skrzynia wyczyszczona tak, że wygląda jak nowa, niestety nie mam zdjęcia.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/IMG-20131011-00059_zps78ffc73c.jpg

Kolektor ssący odświeżony czarnym matem

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN04921_zps1b4c379c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że tak. Jeszcze nie przekładałem przodu, na razie tylko tył, ale jak przełożę to wrzucę zdjęcia i opiszę wszystko. Tył to praktycznie plug and play, ale z compacta zawias tani nie jest. Ja wydarłem po małej cenie od kolegi. Z przodu mam na razie magiel z e36 wyczyszczony i założony a będą jeszcze amory z obniżającymi sprężynami z e36, wahacze z e36 przerabiane bo bez przeróbek koło jest podobno cofnięte, a poza tym będzie negatyw i skręt robiony. Do tego jeszcze tarcze z 2.8, oczywiście całość z e36 :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydrołapa 269zł z przesyłką, do tego przewody i płyn to tak w 380zł sie zamknie.

Tutaj kolektor ssący założony tak na próbę, swoją drogą kolektor m52 mieści się z serwem o wiele lepiej:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0500_zps3582cd35.jpg

A tutaj jeszcze łapy silnika trochę wyczyszczone przed włożeniem:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/IMG-20131008-00054_zps59a2d97b.jpg

Skrzynia biegów również wyczyszczona, zdjęcie niewyraźne niestety:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/IMG-20131008-00055_zps1f192bff.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno mnie martwi, na kanałach dolotowych przy 5 cylindrze jest rdza, nie wiem skąd się tam wzięła woda czy coś co tą rdzę wywołało, ale mam nadzieję, że to nie wina jakiejś uszczelki czy coś w tym stylu. I że ta rdza nie będzie przeszkadzać. Ciężko to też wyczyścić ale pewnie obrócę silnikiem tak, żeby zawory na tym cylindrze były zamknięte i spróbuję przynajmniej trochę wyczyścić.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0518_zps50be44c6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglądała komora przed posadzeniem m52b28. Wybaczcie, że zdjęcia dodałem nie po kolei. Komora wyczyszczona , magiel z e36 również. Jeśli kogoś interesuje przekładanie maglownicy - wszystko mi siadło praktycznie plug and play, jednak musiałem dać podkładki pod śruby mocujące magiel w sankach bo ten z e36 ma krótsze mocowania. Magiel dałem na sam dół, podkładki na górze (nie niestety zdjęcia). Krzyżak z e30 zostaje jednak z tego co pamiętam musiałem go poluzować na górnym mocowaniu i popchnąć do góry, bo magiel z e36 ma ten odcinek z wieloklinem dłuższy. Nie mam zdjęć ale nic skomplikowanego.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/DSCN0465_zps4349734f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dolocie kanałach były jakieś śmieci czy liście i przez to ta rdza na zaworach, trzeba wyczyścić i powinno być dobrze. Dzisiaj mały lifcik deski rozdzielczej i pompy hamulcowej hydrołapy. W desce zaślepiłem dziurę po radiu i zrobiłem przełączniki, pompa pomalowana na czarny mat. Z tymi kablami trzeba będzie zrobić porządek. Dużo jest jakichś nieoryginalnych, które ktoś sam dołożył do różnych rzeczy. Pasuje wywalić te co niepotrzebne a pozostałe poprowadzić jakimś jednym dyskretnym miejscem w peszlu :)

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0528_zps9a6096a4.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0523_zpsa4352279.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0524_zpsf8cba0af.jpg

Edytowane przez ArturE30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka zdjęć poglądowych. Przód niedługo będzie miał inne zawieszenie, niby niższe... Oby.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/IMG_5886_zpsfb13c0ff.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/IMG_5903_zps1c4311dc.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/IMG_5904_zpsc4155a75.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/IMG_5912_zpsa6f438a1.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/IMG_5919_zpsbcc48ad5.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/IMG_5957_zps63c73ad9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już hydrołapa jest przyspawana do końca :)

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0537_zpsfaac5696.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0541_zps47ae77f1.jpg

Półośki założone. Wcześniej ich nie zakładałem ze względu na częstą zmianę lokacji poprzez pchanie kabiny, co z zaswapanym dyfrem i powaloną zbieżnością łatwe nie jest ;p

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0529_zpsad97296a.jpg

Miejsce na akumulator. Trzeba wyspawać uszy i przypnie się to pasem. Węże od hydrołapy wchodzą w tym miejscu pod samochód i idą do kół.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0547_zpsff4b4c7b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skręt, negatyw i inwersja na 5 śrub z przodu zrobiona. KRIS85 - chciałeś wiedzieć jak się robi inwersję z przodu. Generalnie rzecz biorąc można kupić wahacze bodajże z e30 m3 i wtedy wychodzi bez spawania, no ale koszt... Ja robiłem negatyw poprzez wydłużenie wahaczy, uciąłem moje z e30 na tej samej długości, uwaliłem sfożnie razem z kawałkiem wahaczy z e36 na odpowiedniej długości (zależy ile kto chce wydłużać, ja nie chciałem za dużego negatywu), zeszlifowałem brzegi dookoła, tzn porobiłem takie fazy dosyć głębokie, żeby dobrze wspawać i zalać, spawane do czoła no i obcięte sfożnie zamieniłem prawy z lewym, bo inaczej na zwrotnicach z e36 byłoby cofnięte strasznie. Przyłapałem na początku żeby w razie czego poprawić ale wyszło idealnie na środku nadkola więc obspawałem całkiem. Zwrotnice ucięte i skrócone żeby zwiększyć kąt skrętu, ponadto kąt ackermana usunięty, nie zrobiłem zdjęć jak się to usuwa niestety, potrzebny jest odpowiedni przyrząd (trzeba taki zrobić ale to ciężko wytłumaczyć jak). MCphersony z e36 z poduszką od e30, ponieważ e36ma inaczej rozstawione śruby na kielichu. Dłuższy przewód elastyczny bo ten z e30 mi nie sięga. I to chyba tyle. Do drążków kierowniczych muszę dotoczyć dystans, bo po przedłużeniu wahacza są za krótkie i jest mega zbieżna. Drążki założyłem nowe bo zazwyczaj starych nie idzie odkręcić żeby zbieżność ustawić. Założyłem jakieś sportowe zawieszenie, nareszcie przód jest niżej bo była koza niesamowita.Teraz pare zdjęć.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/Beznbsptytu1420u_zps2463c687.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0572_zpsfc7e9f85.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0565_zpsfc5e3817.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0567_zpse1e58440.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0573_zps745bc995.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0566_zps24940884.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSCN0586_zpsf9486f9b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.