Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem nowy na forum, więc przede wszystkim witam wszystkich czytających post. W moim e30 posypał się silnik, a i tak zamierzałem robić swapa, głównie skrzyni. Jest sporo tematów, ale ciężko znaleźć ten konkretny, dlatego założyłem nowy temat, również po to żeby na bieżąco 'raportować' o postępach, jak i pytać co i jak, bo to móje pierwsze BMW, i pierwszy swap. No to może napiszę najpierw jak wygląda sytuacja:

BMW e30 rok 1989, silnik m20b20 w automacie. Silnik, który mam zamiar wrzucić to m50b20 ze skrzynią manualną, wszystko to z e34, do tego mam jeszcze wiążke, kompa itp z tego silnika. Nie jestem pewien czego dokładnie będe jeszcze do tego potrzebował ale może wypiszę po kolei czego nie jestem pewien:

1) Łapy silnika - coś słyszałem, że mają być z e36, ale ja tam nie wiem

2) Pedały na pewno będą potrzebne

3) Jak wygląda sytuacja z lewarkiem? Cięgna skrzyni podejdą jak silnik i skrzynia z e34 a ma to usiąść w e30?

4) Coś słyszałem, że serwo trzeba będzie zmienić bo o to co jest będzie wadzić kolektor, więc nie wiem jak sprawa z serwem wygląda?

5) Łapy skrzyni z e30, czy jakie? Ewentualnie podejdą te co są w automacie?

6) Wał jaki do tego trzeba?

7) Silnik nie ma pompy wspomy, więc trzeba będzie jakoś założyć moją. I tu pytanie czy podejdą mocowania czy trzeba przerabiać? Pasek pozostaje ten sam?

8) Silnik spięty ze skrzynią wejdzie sadzając go od góry na bloczku?

9) Z tym swapem wiążą się jakieś grubsze przeróbki?

 

To chyba wszystko co jest przynajmniej póki co znakiem zapytania dla mnie. Pozdrawiam

 

 

skoro masz raportować przenoszę do działu galeria, pzdr Sobo

 

 

aha wklej foty i VIN.

  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kilka fotek poglądowych Beatki ;)

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/102_8019.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/102_8012.jpg

No i silnik, który we wtorek wyzionął ducha, prawdopodobnie coś poleciało w dolot i dostało się do 6 cylindra robiąc to co widać na zdjęciach:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/DSC00036.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/DSC00086.jpg?t=1350494238

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/DSC00087.jpg?t=1350494263

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/DSC00088.jpg?t=1350494302

Opublikowano
piękna dziurka, mam pytanie: czemu m50?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
Kolega miał na sprzedanie ze skrzynią podobno w dobrym stanie, i też dobra cena. Co prawda można by tu się pobawić w lepszy swap, ale i tak na początku chciałem zmienić tylko skrzynię bo mój silnik był w dobrym stanie, ale jak się trafiła z silnikiem to sadzam od razu z nim. A jakby kiedyś naszło mnie na jakiś większy to już chyba będzie prościej, a póki co muszę wrzucić to co mam. Tylko nie wiem czego jeszcze mi brakuje i jakie przeróbki się z tym wiążą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem, jest to w tej chwili najlepiej opisany swap m50 na tym forum. Jak znajdę coś jeszcze to podeśle...mam nadzieję że coś ten link pomoże.

 

viewtopic.php?f=133&t=162388

 

PZDR>

Opublikowano

btw. silnik myty byl? bo jak na moje oko glowica jest strasznie chyba utleniona..

z jakiego roku, itd m50b25? ile dales?

na 1 zdj widze jakby na mocowaniach, ktos urwał łape.. ?

 

Kris Ci podrzucil bdb temat, tez sie na nim wzoruje po czesci.

w razie czego tez sluze pomoca.

Opublikowano
Ja silnika nie myłem ale nie wiem jak poprzedni właściciel. Łapa faktycznie jest urwana nie wiem czemu, ale i tak musze kupić z e36 więc to nie problem. Silnik to m50b20 ale nie wiem z jakiego roku, jedynie że z e34. A co do ceny to śmieszna cena, i niby wiele osób mnie zapewnia że silnik igła, a w razie czego pewnie będzie można oddać bo to od kolegi. Teraz myslę jak wyciągnąć silik i pewnie powoli trzeba będzie się lepiej zaznajomić z podesłanym tematem, chociaż najpierw jeszcze przed włożeniem trzeba skompletować brakujące części i chciałbym pomalować komore i silnik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

artur, mam nadzieję tylko ze tego gazu co tam jest to nie założysz a zainwestujesz w sekwencje.

 

PZDR>

Opublikowano
Z gazem to się zastanawiam czy w goóle tego nie sprzedać w pi*du i samą benzyne zostawić. Auto kupiłem z gazem ale nigdy na nim nie jeździłem i jakoś się bez niego obejde ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale tak patrżę na głowiće tego m20. Amereykanie spuszczają się nad HEMI, a tutaj jest prawie tego samego typu głowica...

 

PZDR>

Opublikowano (edytowane)
A tak z innej beczki. Ten temat o swapie chyba widziałem bo szukałem coś takiego co by mi pomogło ale myślałem że swap z m40 jest inny i mi nie pomoże, dlatego założyłem nowy, w dodatku z automata na manual. Do tego jeszcze może na bieżąco uaktualniałbym projekt wraz z nowymi modami i ulepszeniami. A może akurat komuś się kiedyś przyda coś stąd ;) Edytowane przez ArturE30
Opublikowano

ups myslalem ze b25 kupiles :p mala pomylka.

 

faktycznie to zmienia postac rzeczy.. troszku inny projekt :)

ale my tu wszyscy Ci pomozemy :mrgreen:

Opublikowano
Dobrze wiedzieć bo to pierwszy mój swap ;D I mniej więcej wiem co mi potrzeba, a tamten temat też się troche przyda bo przynajmniej mniej więcej wiem co potrzeba zakupić. Silnik w sumie szkoda że nie b25 ale taki miał ;D Mam tylko nadzieję że zagada bez problemu bo nie dość, że kasa pójdzie na materiały do pomalowania to jeszcze namęczyć się z wrzuceniem go. Dzisiaj miałem inną robotę i swap nie ruszył, ale w wolnym czasie trzeba by się zabrać za wyciąganie m20 i powoli kupować wszystkie graty.
Opublikowano

no uwierz mi.. ze duzo rzeczy wychodzi przy tym zabiegu :mrgreen:

ladnie wykonserwuj sobie autko u dołu jak ja :) przed wlozeniem silnika - na fotach widac u mnie w galerii

jak nie masz wspomagania, to nawet juz sie rozgladaj za tym, podobno od e36 niby jakies "lepsze przelozenia", ale jak kto woli :)

 

tylko najpierw przemysl 2 razy co kupujesz, bo potem stwierdzisz ze albo nie pasuje, albo zostawisz stare czesci albo inne widzimisie :) ja tak pelno czesci mam teraz w garazu na sprzedaz..

no i wiesz wszystko masz po opisywane w tematach. pare osob swapowalo wiec troszku tego jest :)

Opublikowano
Silnik wyodpinany chyba z wszystkich możliwych rzeczy, jutro po pracy wyciągam. Jak już wyleci to chyba faktycznie zrobię konserwacje, komore silnika się wymaluje, potem pasuje kompletować części i brać się za wkładanie, mam nadzieję, że dam sobie rade z wrzuceniem silnika i podpięciem wszystkiego we właściwe miejsce
Opublikowano

wszystko na spokojnie :).

no rob rob konserwe itd. bo szkoda potem za rok czy dwa latac dziury w bawarce ktora mogli by flinstonowie jezdzic :twisted:

Opublikowano
W sumie jak patrzyłem to podłoga zdrowiutka i konserwacja jest ale poprawię ją jeszcze raz, będzie spokój na długo ;D Jestem ciekaw czy to wszystko ogarnę z nowym silnikiem bo wiązka zaplątana, nie wiem co gdzie szło. No ale najpierw wyrzucić stary silnik, położyć konserwacje i przygotować wszystkie graty do dowego silnika. Później będę się martwił co dalej.
Opublikowano

tak tak.. na kanale tez widzialem ze podloga i wsio ideał :)

na wywrotnicy zobaczylem cuda :mrgreen: nieraz pod stara konserwacja jest rdza.. czesto na zgrzewach. zobacz tez przod nadkola(czesto jest tam od strony bezpiecznikow, mozna sie wbic z nadkola do srodka); i z tylu po bokach w bagazniku co sa te "dołki" bo tam w e30 lubi nieraz woda stac.

zobacz stan kielichow tył. a tak to jeszcze ogolnie przepatrz.

Opublikowano
a tak to jeszcze ogolnie przepatrz.

 

 

wujek dobra rada, "jak już wszystko oglądałeś, przepatrz to jeszcze raz ogólnie" :D

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
No za chwile przed wydarciem silnika i tak muszę jeszcze na kanał zajechać odpiąć jeden przewód od skrzyni bo zapomniałem wczoraj więc jeszcze zerkne, a potem przed konserwacją jak silnik będzie na zewnątrz to jeszcze raz dokładnie obczaje każdy centymetr dla pewności, zdjęcia jakieś niedługo wrzucę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo ważne by mniejsca jakiś śrubekretem uderzyć, bo możę wyglądać coś dobrze na oko, a okazuje się żę się rozpadnie. Ja tak miałe z tylnym nadkolem od środka. Niby ze trony bagaźnika łądna farba, ale zaczołem mocniej macać a tu wpadł palec, tam wpadł palcei się okazało ze po prostu po lakierem wszystko wszyło....Wwiec sprawdź dobrze, co byśpo zimie nie był zaskoczony.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.