Skocz do zawartości

Odświerzanie wyglądu zewnętrznego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Szukałem trochę w necie ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na swoje pytania, dlatego chciałbym żeby ktoś z wiedzą odpowiedział konkretnie i wyczerpująco na moje pytania.

Chciałbym odświeżyć wygląd mojego bmw, które i tak uważam jak na 14 lat jest w stanie b. dobrym, ale wiecie chce dążyć do perfekcji :) Planuje długo eksploatować moją bawarkę dlatego zależy mi na solidnej ochronie powłok zewnętrzych. Lakier tylko z przodu maski jest lekko zmatowiony a ogólnie to naprawdę klasa. Czytałem, że podczas eksploatacji mimo dobrego wyglądu i tak powstają mikro pęknięcia których nie widać gołym okiem, a to z kolei prowadzi do szybszego zużywania powłoki lakierniczej. Na myjni powiedzieli mi żebym go oddał do polerowania ale jakoś nie jestem za bardzo do tego przekonany. Po kilkunastu godzinach spędzonych na forach doszedłem do wniosku że jeżeli polerowanie to chciałbym to zrobić naprawdę delikatnie tylko odrobinę wierzchniej warstwy lakieru spolerować (chyba jakąś pastą wykończeniową). A później nanieść wosk tak żeby auto zabezpieczyć przed zimą. Oto kilka pytań na które byłbym bardzo wdzięczny otrzymując odpowiedzi (tylko prosiłbym o odpowiedzi a nie odsyłanie do forów zajmujących się detailing'iem bo tam są dla mnie za profesjonalne odpowiedzi :-/ - za wysoki budżet dla mnie):

1. Czy w ogóle powinienem polerować auto i czy to jest bezpieczne? Nie skraca to żywotności lakieru? Na jak długo taki zabieg wystarcza?

2. Czy mogę "lekko" spolerować lakier tylko samą pastą wykończeniową? (tą którą się stosuje na koniec polerowania)

3. Jakie powinienem mieć narzędzia do polerowania? Czy takie urządzenie byłoby dobre dla potrzeb własnych http://allegro.pl/polerka-samochodowa-120w-power-up-82940-nakladki-i2723157676.html ? A może powinienem zrobić to ręcznie?

4. Jaką prędkością powinienem polerować auto?

5. Jakim narzędziem polerować auto przy woskowaniu? Czy to powyższe się do tego nadaje?

6. Jakimi prędkościami się poleruje auto przy woskowaniu? Gdzieś czytałem że 60 obr/min? To powyżej ma ich 3100...

7. Jakiego szamponu używać potem po woskowaniu tak żeby nie usuwać warstwy wosku? Dodam że dysponuję małym budżetem... :-/

8. Czy warto polerować lampy przednie? Na allegro pełno jest zestawów naprawczych do polerowania szkieł lamp, myślę że to da dobry efekt na początku. Ale na jak długo to wystarczy? Czy po roku znowu będę musiał powtarzać zabieg? Dodam, że chciałbym zachować ten efekt na co najmniej 5 lat. A może te filtry UV, które dodają do tych zestawów zapewnią trwałość takiego zabiegu?

9. Czy przed woskowaniem powinienem glinkować auto?

10. Na zderzaku mam kilka ubytków lakieru (średnica kilku milimetrów) spowodowane kamieniami jak to zabezpieczyć? Jak się do tego zabrać? Jakie czynności powinienem wykonać żeby to w miarę wyglądało?

11. Które z tych wszystkich czynności powyżej mogę wykonać sam, a które powinienem zlecić fachowcom?

Za odpowiedzi z góry dziękuję! Mam nadzieje że nie tylko mi one się przydadzą ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) bez odpowiedniej polerki nie uzyskasz ładnej głębii oraz dobrego efektu lustra

na jak długo? to zależy od pielęgnacji, nawet jak zrobisz korektę na 100% i pojedziesz na mycie do myjni szczotkowej ald do ręcznej gdzie używają słabej jakości akcesorii to po jednym myciu ponownie pojawią się pierwsze swirl-e. Jezlei o auto zadbasz sam myjąc ręcznie odpowiednimi akcesoriami i odpowiednią metodą to efekt utrzyma się bardzo długo a głębsze defekty mogą nigdy nie powróćić, jedynie nie da się uniknąc powstania po jaimś czasie delikatnych Swirli ale te 1-2 razy w roku można usunąć najdelikatniejsza pastą.

 

2)po samej paście finishowej lakier odzyska kolor i głębie i usuniesz hologramy widoczne w słońcu jako smugi, ale niestety zostaną swirle i głębsze defekty

3)tę polerka odpuść, jeżeli chcesz maszynę to szukaj albo maszyny rotacyjnej z regulacją obrotów zaczynających się od 800 lub 1000 obr/min lub maszyny mimośrodowej tzw. Dual/Action

ręcznie też można tylko będzie bardziej męczące i czasochłonne ale jak masz dużo samozaparcia to ręcznie też można ładnie odświeżyć lakier

4) zaczynasz od np 900 i nie większa niż 1800obr/min

5)wosk nakładasz ręcznie aplikatorem gąbkowym a polerujesz dobrą mięsistą mikrofibrą

6)czytaj wyżej

7)szamponu o neutralnym pH

8)Lampy możesz wypolerować tymi samym pastami co lakier , ewentualnie jak są mocno zniszczone to będzie potrzebny papier wodny

9)Tak

10)Zrobić zaprawki, lakier niech dobiorą w jakimś sklepie lakierniczym

11)Wszystko możesz zrobić sam jak masz czas i chęci albo wszystko zlecić fachowcom tylko jak piszesz że fundusz mały to z tym drugim może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę moglibyście mi podrzucić jakieś nazwy kosmetyków do aut które mógłbym nabyć (glinke, szampon o neutralnym pH, wosk, pastę finiszującą, oraz jakąś maszynę która będzie się nadawać do woskowania i polerowania) oczywiście wszystko w takiej rozsądnej cenie...

I jeszcze mam pytanie jaką nakładką powinienem to polerować i woskować, jakich szmatek używać?

Oraz czy jak spoleruje lampy to czy nie usunę warstwy ochronnej szkieł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.