Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowiłem troszkę poprawić istniejące schematy podłączenia OBC Max do e36 z zegarkiem analogowym. Według tego schematu podłączycie OBC 18 nawet do najuboższych wersji bez EWS czy też modułu komfortu.

 

Opis z podłączeniem Check control.

 

x1071/1 = wtyczka o oznaczeniu x1071 pin1 z tej wtyczki łączymy z pinem15 w wtyce o oznaczeniu x1659

 

 

Opis.

 

Biała wtyczka OBC

 

x1071/1 code z x20/7 (92-93r)(bez ews) x55/7 (94-95r)(ews1) x1659/5 (96-99r) (ews2) (czarno/zielony)

x1071/2 n/u Jak macie kabelek w 2 i 3 pinie to one służą do połączenia z fabrycznym alarmem.

x1071/3 n/u

x1071/4 z x32/10 manetka (przycisk przy kierownicy) (brązowo/czerwony)

x1071/5 z x16/12 (biało/fioletowy)

x1071/6 z x16/21 (biało/czarny)

x1071/7 z x16/11 (biało/żółty)

x1071/8 z +12v przez bezpiecznik 5A (f31) czerwono/żółty)

x1071/9 z x17/10 (biało/szary)

x1071/10 n/u

x1071/11 n/u

x1071/12 n/u

x1071/13 z masą

x1071/14 z x607/4 (k450) czarna 9 pinowa wtyczka (wentylacja) (czerwono/biało/żółty) Auta z manualną klimą mają więcej roboty przy tym. Ja z tym akurat spasowałem.

x1071/15 n/u

x1071/16 n/u

x1071/17 n/u

x1071/18 n/u

 

Czarna wtyczka OBC

 

x1070/1 z x78/3 (brązowo/szary)

x1070/2 z x78/2 (niebiesko/czerwony)

x1070/3 z x1074/5 (biało/niebieski)

x1070/4 z x1074/7 (biało/zielony)

x1070/5 z x1074/3 (biało/szary)

x1070/6 z x17/26 (niebiesko/brązowo/żółty)

x1070/7 n/u

x1070/8 z x20/15 (czarno/zielony)

x1070/9 z bezpiecznik 5A (f23) (zielono/niebieski)

x1070/10 z x518/3 Gong (biało/niebieski)

x1070/11 z x518/2 Gong (biało/czerwony)

x1070/12 z czujnikiem temperatury (brązowo/szary) z czujnika drugi do masy

x1070/13 z x17/2 (czarno/biały)

x1070/14 z +12V 1i2 pozycja stacyjki bezpiecznik 7,5A (f45) (biało/fioletowy)

x1070/15 z x17/24 (niebiesko/fioletowo/biały)

x1070/16 z x517/2 (szaro/czerwony)

x1070/17 ja go nie mam ale na schemacie to jest masa

x1070/18 ja go nie mam ale na schemacie jest bezpiecznik (f31)

 

Gong H10

 

x522/1 Masa

x522/2 x17/9 (czarno/czerwony)

x522/3 +12v bezpiecznik 5A (f31) (czerwono/żółty)

 

x518/1 n/u

x518/2 z x1070/11 (biało/czerwony)

x518/3 z x1070/10 (biało/niebieski)

x518/4 n/u

 

Opis wtyczek

 

x16 Biała wtyczka zegarów

x17 Niebieska wtyczka zegarów

x32 Biała wtyczka (12pin) od manetki kierunkowskazów

x78 Czujnik hamowania (przy pedale hamulca) 4 piny (1 zasilanie 2 ccm 3 obc 4 x173 masa)

x173 masa

X511 - Czarna kostka centrum konsoli w pobliżu dźwigni zmiany biegów (8pin)

X518 - Czarna kostka GONG (4pin)

X522 - Biała kostka GONG (3pin)

X607 - Czarna kostka z lewej tylnej strony pod kreską (9pin)

X1070 - Czarna kostka komputera

X1071 - Biała kostka komputera

X1426 - Brązowy po prawej tylnej stronie silnika za schowkiem (1pin)

X1659 - Czarna kostka lewa tylni strona pod kreską za schowkiem (15 pin)

X6000 - komputer DME schowany pod maską od strony pasażera przy szybie (88pin)

X10182 - Czarna kostka za schowkiem (18pin)

 

Podłączenie Check control module (CCM)

 

Opis

 

Biała wtyczka CCM

 

x1074/1 z x109/2 czujnik poziomu płynu spryskiwaczy (brązowo/fioletowy) drugi do masy

x1074/2 z x112/2 czujnik poziomu płynu chłodzącego (brązowo/biały) drugi do masy

x1074/3 z x1070/5 (brązowozielony)

x1074/4 n/u

x1074/5 z x1070/3 (biało/niebieski)

x1074/6 z bezpiecznik f45 7/5A (rozkręcić pokrywę skrzynki bezpieczników i wlutować przewód na wyjściu)

x1074/7 z x1070/4 (biało/zielony)

x1074/8 z bezpiecznikiem 7,5A (f11)(rozkręcić pokrywę skrzynki bezpieczników, przeciąć kabel wychodzący z bezpiecznika do przedniego światła i wlutować za bezpiecznikiem)

x1074/9 z x78/2 (niebiesko/czerwony)

x1074/10 z x503/6 (szaro/fioletowy) Przełącznik świateł główny (pozycyjne lewe)

x1074/11 z x503/2 (szaro/żółty) (pozycyjne prawe)

x1074/12 z Wlutować w przecięty kabel (od bezpiecznika F11) idący do światła przedniego (żółto/zielony) Lewe światło przednie

x1074/13 z Wlutować w przecięty kabel (od bezpiecznika F12) idący do światła przedniego (niebiesko/zielony) Prawe światło przednie

x1074/14 z x503/1 (szaro/czarny)

x1074/15 z bezpiecznik 7,5A (f12) Powtarzamy czynność połączenia 8 pinu

 

Czarna wtyczka CCM

 

Połączenia do świateł odcinamy zasilanie ze starej instalacji i wlutowujemy z CCM (Prąd leci przez CCM i podaje na resztę świateł)

 

X1075/1 (szaro/czarno/żółty) z prawe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej (gdzieś pod fotelem kierowcy są wtyczki ale ja połączenia zrobiłem w lewym boczku w kabinie w instalacji lecącej do bagażnika.)

X1075/2 (szaro/czarny) z lewe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej

X1075/3 (szaro/żółty) z X630/5 – złącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnym

X1075/4 (szaro/biało/żółty) z X318/5 tylne światło pozycyjne prawe

X1075/5 (szaro/fioletowy) z X630/7 – złącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnym

X1075/6 (szaro/fioletowo/żółty) z X319/2 – tylne światło pozycyjne lewe

X1075/7 (niebiesko/czerwony) z X630/6 – złącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnym

X1075/8 (niebiesko/czerwone) z tylne światło stopu Prawe

X1075/9 z masą

X1075/10 (szaro/niebiesko/żółty) z X318/7 tylne światło pozycyjne prawe

X1075/11 n/a

X1075/12 (szaro/zielono/żółty) z X319/3 – tylne światło pozycyjne lewe

X1075/13 n/a

X1075/14 (niebiesko/czerwone) z dodatkowym światłem stopu (3-cie)

X1075/15 (niebiesko/brązowe) z tylne światło stopu Lewe

 

Przerobienie tylnych lamp Pod CCM

 

Opis podłączenia świateł pozycyjnych:

Żeby podłączyć światła pozycyjne należy na początku przerobić lampy. W tym celu ściągamy lampy, rozgrzewamy luty plastikowe i wyciągamy wtyk, rozcinamy mostek między żarówką pozycyjną 1 i 2, dokładamy pin do 2 żarówki i wkładamy wtyk. To samo robimy z 2 lampą. Od tych pinów prowadzimy nowe przewody do przodu pod CM

 

Opis podłączenia świateł stopu:

W niektórych przypadkach do światła lewego przewód idzie od światła prawego, trzeba go odciąć i poprowadzić przewód od lewego stopu do przodu pod CM. Istniejący przewód wykorzystamy do prawego stopu. Oczywiście wkładamy nowy 4 – pinowy czujnik stopu. Od czujnika pin 2 dajemy przewód do CM, OBC, ABS(jest w węźle po lewej nad nogami kierowcy w czarnej szynie).

 

Opis montażu czujników do CCM

Czujnik poziomu płynu chłodzącego montujemy od spodu chłodnicy, po stronie korka spustowego(niebieski) jest duży korek w kształcie śruby, wykręcamy go i w miejsce wkręcamy czujnik. Przewód masowy montujemy na nadwoziu a drugi ciągniemy do CCM.

Czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy montujemy w zbiorniku na płyn. Wyciągamy zbiornik, z tyły jest widoczne wytłoczenie na czujnik, tam wiercimy dziurkę aby przedłużenie czujnika weszło, wszystko wklejamy na dobrym silikonie, najlepiej do osadzenia szyb. Przewód masowy do nadwozia a drugi do CCM.

 

Chciałem jeszcze dodać schemat z którego korzystałem

 

http://imageshack.us/a/img849/1373/ccmobc.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Mam nadzieje że ułatwię troszkę instalację OBC .

Funkcja Code też działa ;)

 

Pozdrawiam i miłej zabawy życzę :)

  • 9 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.