Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam problem z podłączeniem się do mojej e39 (530iA 2001r.), za każdym razem wywala mi błędy,

w przypadku inpy jest to: "IFH-0009 NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT",

a w przypadku NCS: "VIN is faulty COAPI-2020: no answer from ECU, IFH-0009 NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT"

http://i45.tinypic.com/30tt65v.jpg

http://i49.tinypic.com/mu8yuv.jpg

 

problem jest o tyle dziwny, że jak się podłączyłem do kolegi e46 to wszystko latało - inpa i ncs, a w mojej e39 kaplica. Próbowałem już wielu rzeczy: przeinstalowywałem aplikacje po kilka razy z różnych plików i według różnych instrukcji, wydaje mi się że robie to dobrze - pliki .ini, zmienna środowiskowa, port com itd., zresztą na pewno dobrze skoro z e46 działa. Próbowałem na 3 laptopach, na 2 XP a na trzecim win7 i XP z wirtualnej maszyny, powoli ręce mi opadają. Instalowałem z obrazów iso i fizycznie z płyty cd bo tak też ktoś mi poradził.

 

Jedyne czego nie mam możliwości sprawdzić to interfejs bo mam tylko jeden, ale czy może być zły/uszkodzony skoro działa z e46 a z e39 nie chodzi?

Wyczytałem gdzieś, że trzeba w interfejsie zmostkować piny 7 i 8 ale jak go rozebrałem to okazało się że są połączone.

Czy może powinienem zresetować ecu? przez rozłączenie aku i rozładowanie kondensatorów.

Może poszedł jakiś bezpiecznik od kompa? ale gdzie go szukać bo na standardowym panelu bezpieczników w schowku wszystkie są ok.

A może mam przeszczepiany moduł LCM i tam coś się nie zgadza z VINem? Nie znam się na tym do takiego stopnia żeby to sprawdzić

 

Zwracam się z prośbą do was bo mam nadzieje że ktoś mi pomoże i wreszcie to zacznie działać. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i udział w dyskusji

Opublikowano
Spróbuj zaktualizować folder ecu w ediabas i pliki dla ncs (daten dla e39 i folder sgdat) z daten v39 i wyżej
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Problem rozwiązany - wadliwy interface :)
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Pozwolę dodać coś od siebie :) Otóż wczoraj walczyłem z E38 NCSem i wszystko chodziło i kodowało się normalnie, dziś mając E53 nagle wyskakiwał błąd "VIN is faulty COAPI-2020: no answer from ECU, IFH-0009 NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT" W INPie oczywiście 2 czarne kółeczka :lol: Po długich poszukiwaniach okazało się,że należy zmostkować dla pewnych pojazdów piny 7i8 w interfejsie,a dla innych piny nie mogą być zmostkowane. Po zastosowaniu pewnej metody objaśnionej poniżej NCS ruszył E53 aż huczało :D

Na poniższym rysunku widać o jakie pojazdy chodzi:

 

http://img26.imageshack.us/img26/4107/interfacesp.jpg

 

Ja ze swoim interfejsem zrobiłem coś takiego i sprawdziło się idealnie. Przełącznikiem przełączam tylko na "piny 7/8 zwarte" (komunikacja tzw. podwójna linia K) lub "rozwarte"(komunikacja wyłącznie po pinie 7 czyli K):

 

http://www.abload.de/img/dsc00102m704.jpg

 

http://www.abload.de/img/dsc00101y7wo.jpg

 

http://www.abload.de/img/dsc0009997j1.jpg

 

Tak więc nie sądzę,aby interfejs okazał się wadliwy, bo najprawdopodobniej istnieją wersje z fabrycznie zmostkowanymi pinami,bądź też czasem dają specjalne adaptery nakładane na końcówkę OBD ze zmostkowanymi 7i8 w zależności od robionego auta... dlatego w jednym BMW hula a w innym za cholerę :cool2: Mam nadzieję,że mój sposób komuś się bardzo przyda :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.