Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Interesuje mnie wymiana silnika. Obecnie w aucie jest motor 3.0d 218km który niestety kończy swój żywot. W związku z tym, że i tak czeka mnie wymiana zastanawiam się nad wstawieniem 530d 231km albo 535d, Dlatego chciałem zapytać czy ktoś robił taką wymianę, czy może się ktoś podzielić doświadczeniem.

Pozdrawiam

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam. Od zawsze chwaliłem mocne silniki od BMW a zwłaszcza 3.0 D który jest prawdziwym majstersztykiem wśród silników diesla. Turbine uważałem, że jest w stanie przeżyć 150 tys km bez wycieku, a następne 150 tyś km z pocącą się, otóż - myliłem się... W piątek przeżyłem prawdopodobie początek końca mojego silnika. Turbina padła spadła moc - zapaliła się kontrolka od emisji spalin, a za mną chmura dymu oczywiście DPF kaput. Próbowałem dojechać do pierwszego zjazdu ale niestety silnik sie dławiłć i zaczął klepać pod obciążeniem natychmiast zjechałem na pobocze i nie musiałem nic robić, sam zgasł. Prawdopodobnie turbo puściło olej który dostał się do komory spalania. Dziwie się, że stało to się tak nagle oleju turbawka nie puszczała jedynie 0,5 l na całą wymiane.

Już powoli zaczynam oglądać się za nowym silnikiem - auto stoi w warsztacie a ja szykuje sie na najgorsze!

Mój silnik to 3.0 D 231 ps auto z 2006r automat.

 

Chciałbym wymienić silnik sam więc moje pytanie brzmi:

1. Do których roczników aut montowano silniki m57n2 231 km,

2. czy sterownik musze wymienić i przekodować czy zostaje stary tylko robie adaptacje podzespołów

3. co trzeba zakodować oprócz wtryskiwaczy?

4. Na co zwrócić szczególną uwage przy wymianie tego silnika (wymieniałem silniki w innych starszych modelach - to będzie mój pierwszy e60)

 

Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A jednak silnik będzie żył, turbawka też,. Pierwsza diagnoza na szczęście okazała się błędna.

Co się okazało - uszkodzony przepływomierz doprowadził do zapchania DPF - spaliny cofnęły się do silnika przez co wydawał podobne dźwięki do zatartego silnika, a zgasł ponieważ czujnik temp paliwa padł. Co do DPF u mnie to dziadostwo mogło uszkodzić silnik.

W aucie z takim przebiegiem nie warto wymieniać, ratować DPF bo później wiecznie problemy i kasa w błoto.

Ja już się więcej na to nie nabiorę.

Wycinać, wycinać jeszcze raz wycinać!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.