Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po swapie na M50 mechanik zrobił u mnie elektryczny wentylator na termowłącznik. Niestety podczas jazdy wentylator włącza się dopiero gdy temperatura jest przy następnej kresce za środkiem i schładza do środkowej kreski. Czy tak może być? To jest włącznik który mam zamontowany:

http://www.ecennik.integra.com.pl/brozek/photopdf/ShowBigPhoto.rails?id=29529&d=634842566786797866

 

Zakres temperatur jest odpowiedni? Czy to wina czegoś innego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

100 stopni to trochę poźno już. Oryginalnie w wersji z klimą jest pierwszy bieg 91stopni, drugi bieg 99stopni.

Mam takie coś u siebie i jakoś nigyd mi się nie włączył (no chyba ze klimę uzywam). Wcześniej włącza mi sie wentylator.

Wydajem mi się ze buś musiał szuakć czegoś w okolicy 95 stopni.

 

PZDR>

Opublikowano
Tylko ja nie mam klimy i u mnie ten wentylator jest zrobiony zamiast wisko. I nie ma pierwszego biegu tylko od razu odpala się na max jak temperatura jest na następnej kresce za środkiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego jak byś dopasował czujnik na 95 stopni to powinno być dobrze. 91 będzie powodować ze wentylator bedzie Tobie chodził dość często. Jak patrzę po różnych samochodach to temperatura czujnika jest taka sama lub 2 stopnie wyższa od temperatury przepuszczania termostatu. Wiec jak masz termostat 92 stopnie to czujnik 92-95 stopni bedzie dobrze.

 

PZDR>

Opublikowano

(nie)Dobrze się składa bo dzisiaj ten czujnik mi padł i teraz w ogóle się nie włącza wentylator.

 

A możesz mi wytłumaczyć o co chodzi bo jak wyszukałem ten czujnik po numerze czyli Meyle 0140540004 to mi wyskoczyło to co wkleiłem na górze, a jak teraz odkręciłem ten czujnik to na boku ma napisane 85*C. Czy to 85*C to co innego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na czujnikach powinny być dwie temperatury. Temperatura załączania i wyłączania. Poszukaj dobrze.

Jak by było 85 to podejrzewam ze wentylator by dość często się załączał. Chyba ze termostat jest jakiś na 82-85 wsadzony, ale wtedy silnik byłby dość niedogrzany.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To na mój gust powinien Ci odpalać tuż przed 12... a czujnik temp, na wskażnik jest m50 czy m40 (taki byl fabrycznie motor tak??)

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najważniejsze by czujnik zostal z M40, bo inaczej ten od m50 będzie przeklamywał.

A po za tym żę nie włacza się wentylator (mam nadzieję ze na krótko chodzi), masz jakiś jeszcze niepokojące objawy.

 

PZDR>

Opublikowano
Na krótko działa, gdyby nie to byłbym w du*ie. Poza tym wszystko jest ok. A ten czujnik padł nagle po kilku dniach stania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No zmieniaj. Ale powiem Ci, ze słyszę by załączał się wentylator. nawet na pierwszym biegu. Zawsze wcześniej wkracza do akcji Viskoza i to dość brutalnie. A wentylator z tego co zauważyłem nie włącza mi się wcale...

Zeby dobrać dobry czujnik do wentylatora, zobacz jaki masz termostat...

 

PZDR>

Opublikowano

A właśnie teraz mi się przypomniało, że na początku jak jeszcze jeździłem z chłodnicą od M40 to ten wentylator nieźle działał bez wisko i jeżdżąc w korkach po mieście temperatura nie opuszczała 12, dopiero problem się pojawiał na trasie gdy jechałem przez dłuższy czas na wyższych obrotach.

 

Potem jak zmieniłem chłodnice na tą od M50 to na trasie nie ma problemu, a jak jeżdżę po mieście to wskaźnik nie trzyma pionu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A może nie ma pełnego obiegu przez chłodnicę?? Dawałeś nową czy starą.

Ale najpier zacznij od czujnika, bo nie jest drogi. A potem jak bedzie coś nie tak to będziemy się martwić dalej.

 

PZDR>

Opublikowano

Chłodnica była nówka i dolny przewód od chłodnicy jest ciepły.

 

I ogólnie dup'a bo kupiłem dzisiaj ten czujnik Febi 91-95*C i też nie włącza wentylatora. Jutro go sprawdzę może też jest zepsuty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A może po prosty silnik nie osiaaga poprawnej temperatury?? Hmmm ciekawe. Zwireraleś kable przy wtyczce od czujnika??

 

PZDR>

Opublikowano

Jestem na 99% pewien że wskaźnik temp. pokazuje poprawnie, silnik osiąga odpowiednią temperaturę, chłodnica jest napełniona i odpowietrzona. Więc to musi znowu być termowłącznik, czekam do następnej kreski za środkiem i nie odpala wentylatora, potem to już ide i sam na krótko spinam żeby nie zagotować silnika.

 

Czy to możliwe żeby w inter cars sprzedali mi wadliwy termowłącznik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm, wiesz teraz to wszystko to prawie hiny. Jedynie BOSCH, Hella, Pierburg, simens robi jeszcze sensowna elektronikę. A i u nich zdarzają sie reklamają. Ostatnio reklamowałem przepływkę z Boscha i pierburga, a i czujnik z helli tez już kilka razy wysyłałem. Zadarza się i tyle. Jeśli chodzi o same czujniki, to z mojego doświadczenia EPS/FACET robią czujnika temperatury, które jeźdzą bez problemu. (taki załozyłem u siebie). Nie wiem czy dziala bo zawsze Visco mi się wcześniej właczy.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.