Skocz do zawartości

[E60] 525 xd - Pytania dot. eksploatacji 100-200 tys. km.


spowiednik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak w temacie - sprawa dotyczy samochodu 525, x-drive, diesel - 100k przebiegu z 2009 roku.

Mam możliwość zakupu takiego auta.

Samochód miał uszkodzenia powłoki lakierniczej i lampy natomiast nie miał wymienianych części mechanicznych dlatego traktuję uszkodzenia jakby ich nie było.

Potwierdziłem historię i przebieg. Zakładam, że zrobię tym samochodem maksymalnie 60-80 tyś kilometrów i je sprzedam.

 

Moje pytanie kieruję do osób , które takim autem jeździły.

Na jakie usterki mogę liczyć użytkując ten samochód w przedziale 100 000 - 200 000 km?

Co może być do wymiany poza sprawami eksploatacyjnymi?

Co się Wam popsuło?

Jeśli podacie przybliżone koszty napraw będę bardzo wdzięczny.

 

Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

 

Na koniec napiszę, że czytałem wątki dotyczące silników diesla i xdriva oraz usterek w tych modelach, które były na forum.

Opinie ludzi dotyczyły zazwyczaj samochodów powyżej 200 tyś km czyli nie dotyczyły mojego zapytania.

I od razu proszę o wstrzymanie się od pisania opinie diesel vs benzyna, o opinie powyżej przebiegu 200 tyś km oraz o opinie "bo kolega kolegi jeździ ...".

 

ODPOWIEDZI Z POSTÓW PONIŻEJ :

- Automatyczna skrzynia biegów - filtr, olej, separator

- Tłumik drgań z paskiem i napinaczem - 2000 zl

- Przekładnia kierownicza, nowa 6-10tyś + wymiana+geometria w zależności od posiadania AS bądź nie, ewentualnie regeneracja jakieś 1500zł.

- Klapka kolektora

- Tuleje wahacza,

- Kula wahacza przedniego około 200zł w serwisie

Edytowane przez spowiednik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sprawdziłem. Było uderzone z góry. Wymieniona maska i reflektor, lakierowany błotnik. Poza tym cały dół dobry łącznie z przednim zderzakiem.

Wszystkie części za wyjątkiem maski i reflektora oryginalne z tego samochodu ( chłodnice, kamera, etc).

 

Auto od Krzyżaka, pełna historia i wszystko zmieniane na czas zgodnie z archiwami BMW w Niemczech.

Dlatego mocno się zastanawiam.

 

Filtry oleje to podstawa - jestem naszykowany na tego typu wymiany. Tłumik drgań paska to koszt 300 złotych w oryginale albo mniej.

 

Mnie nie chodzi o ocene auta, tylko o to co padło w tych granicach przebiegu użytkownikom tego, lub wyższego silnikowo modelu z xdrivem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj to co Ci piszą koledzy. Stan samochodu ma gigantyczny wpływ na to co może się zepsuć. Zależy jak auto było eksploatowane i sporo zależy od szczęścia!

 

W sumie to może nic się nie zdarzyć ponad normatywne zużycie, a może się zdarzyć urwana klapka kolektora i silnik do wymiany. To samo dotyczy skrzyni.

 

Jak jest dobra kasa za auto to warto je wziąć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tlumik dragan za 300!!!!

wydaje mi się że dobrze cene zerknąłem.

 

ma ori za 300 pln

Nigdzie nie było napisane, że mówimy o oryginalnych częściach.

 

A poza tym - sprawdzę, ceny tych części jak będę miał listę.

 

Hehe, powiem tak - przez takie głupie komentarze, które zaśmiecają post, i kłótnie o bzdury, post staje się nieczytelny i gówno można w nim znaleźć. Koniec OT.

 

W temacie przewodnim wpisze póki co to co się pojawiło, bo poźniej w tym bałaganie nic nie znajdziemy.

 

masz szansę liczyć na przekładnię kierowniczą

Auto ma trzy lata robiło po jakieś 30 k km w niemczech z tego co wiem sporo pomiędzy dwoma miastami czyli na trasach. Z ciekawości - Co jest przyczyną ( możliwą) walnięcia przekładni w takim zakresie przebiegu?

 

Jak automat to filtr w skrzyni wraz z olejem odrazu wymien, odma

Chodzi o odme separatora oleju czyli w sumie separator ?

Dzięki za posty i czekam na więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego auta na tym poziomie. Ale z tego co założyciel tematu pisze to nie szuka wybitnie E60/E61 czy też auta na tym poziomie tylko trafia mu się coś takiego do kupienia i bada grunt. Ja zdecydowanie mniej problemów ,a właściwie wcale ich nie miałem przy A4 w porównywalnym okresie eksploatacji. Fakt że auto było prostsze i mniej skomplikowane, klasa też niższa, ale akurat w E60 padają rzeczy (drogie rzeczy), które również były w A4 i miały się dobrze. Myślałem że się zakocham w BMW a tu miłości nie ma, tymczasem stara do znaku czterech kółek nie rdzewieje przez bardzo pozytywne wspomnienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

MaciekE60 - dokładnie jest tak jak piszesz.

 

Powiem szczerze - odpowiedzi ludzi są tutaj, na forum, co najmniej dziwne. Pytam o konkretne rzeczy, a ludzie piszą chyba tylko po to aby post się pojawił.

To mój kolejny w życiu samochód i zawsze loguje się na forum przed zakupem auta i badam grunt... niestety chyba gorsze posty dostałem tylko na forum Opla :D.

 

Z zupełnie innych źródeł wiem, że samochód może jeździć bardzo dobrze i może się nic nie popsuć, jednak sporo modeli E60/61, szczególnie przy wzmożonej eksploatacji i mniejszym dbaniu niż perfekcyjne potrafi pokazać rogi. Szczególnie na Polskich drogach i przy korzystaniu z tanich serwisów.

 

Z bardziej kosztownych rzeczy są te, które wymieniło kilku ogarniętych użytkowników w tym poście - uwagi dot. głównie skrzyni automatycznej, układu kierowniczego i zawieszenia.

Po 3 latach mogą i często występują pierdoły - problemy z klamkami, szybami, czujnikami - a ceny tych części jak to w BMW są drogie.

 

Można było tak napisać od początku, jednak większość użytkowników bije pianę . Dziwne.

Powiem tak - im gorsze posty będą pisane tym gorzej dla samych forumowiczów - zamiast konkretnej wiedzy przy zakupie lub usterkach będziecie czytali masę spamu i głupich komentów. Póki się wam samym nic nie dzieje w samochodzie fajnie jest pisać bzdury, natomiast jak coś walnie to nagle każdy narzeka że na forach nie ma konkretów....

 

Ja zdecydowałem się na inny, nowy samochód z gwarancją. To co zostało do tego momentu napisane wkleiłem w początkowym poście dla użytkowników, którzy będa potrzebowali tego tematu.

Z mojej strony dzięki wszystkim za konkrety.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego co do przekładni to powiem tak nie słyszałem żeby z napędem x sie psuły są one inne jak w zwykłych , o wiele mocniejsze, koncówki drążków , tuleje na wahaczach( ceny przystępne oczywiście lemfordera) również co jakiś czas do wymiany ale to eksploatacja , kula wahacza przedniego około 200zł w serwisie , amory przednie dosc drogie , reszta zawieszenia tak jak w innej e60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.