Skocz do zawartości

[e39] 540LPG zalewanie 2 cylindrów i błędy z inpy


Riddick

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

no dobra mogę w końcu coś napisać:

cewek nie wymieniałem bo na kompie pokazywało mi tym razem zalewanie innych cylindrów (w teorii oznacza to że cewki są sprawne)

co pozwoliło mi wywnioskować że gdzieś jakieś lewe powietrze za przepływką dostaje.

zdjąłem wszystkie węże do kolektora wyczyściłem krokowca, przepływka błysk czyściutka była

silikonem do silników zrobiłem na każdym połączeniu taką delikatną uszczelkę poskładałem zrobiłem reset kompa.

w pierwszej chwili byłem przerażony auto chodziło mega nierówno po przejechaniu 15km z wieloma startami pod 6000 obr/min uspokoił się choć moim zdaniem są ciągle te delikatne bujnięcia nie podłączyłem jeszcze kompa więc nie wiem co mi pokarze na wtryskach ale niedługo się tym zajmę.

znajomy mechanior powiedział że to pewnie uszczelka pod kolektorem, a na forum bmw trójmiasto napisali mi że to zapewne odma do wymiany bo pewnie przez pękniętą membrankę dostaje się lewe powietrze, fakt po zdjęciu krokowca w jego gnieździe w kolektorze dolotowym było widać że jest usmarowane olejem co może oznaczać właśnie te odmę, na forum czytałem że jak odma padnie to zasysa z otworu po bagnecie bardzo mocno więc muszę to sprawdzić.

Jak myślicie?

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wymienić odmę i sprawdzić i tak widać że jest na wykończeniu.

 

W dolocie widziałem na necie gdzieś jak koleś psikał plakiem i lakierem do włosów i tak szukał nieszczelności. Jak podczas psikania auto zaczyna kuleć bądź zwiększać o obroty to tam jest nieszczelność. Czy takie sprawdzanie jest dobre tego nie wiem ale różnica w pracy silnika była na filmie zauważalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum bmw trójmiasto napisali mi że to zapewne odma do wymiany bo pewnie przez pękniętą membrankę dostaje się lewe powietrze, fakt po zdjęciu krokowca w jego gnieździe w kolektorze dolotowym było widać że jest usmarowane olejem co może oznaczać właśnie te odmę,
a drugi objaw to taki że pewnie sam nie wiesz kiedy była zmieniana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki chyba nie bardzo bo jak pisałem teraz inne pokazuje że zalewa nie te same ciągle więc są zmiany jakieś

mam kupione 3 cewki więc jak zmiana odmy nie pomoże to będę kombinować dalej

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie to nie jest wlasciwa odma. jest to pokrywa "barana" potocznie zwana odma membrana odmy a wlasciwa odma jest z przodu. (ps mam taka odezwij sie na pw jesli ci to interesuje) nowa z uszczelka ok 260zl. ja u siebie wymianialem. robiles reset kompa wg instrukcji na forum tzn zwrcie klem itp.? u mnie tylko rano jest jeszcze kicha i wiem gdzie jest przyczyna na 99%. do wymiany mam uszczelki dekli (pokrywy zaworow). powodem jest zbierajacy-kapiacy olej na swiece. czy wykrecales swiece patrzyles w jakim sa stanie??? ja wymienialem u siebie swiece ale za bardzo nie pomoglo ale tez nie zaszkodzilo :norty: i podczas wymiany zauwazylem ze jest w srodku jest olej. i jestem przekonany ze to jest sprawca brzydkiego staru rano. czy czysciles przeplywke krokowiec lata swobodnie wymieniles filtr air?

 

 

mam swoja odme na sprzedaz jak co to PW. oddam taaanio :D

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zwał tak zwał ale angielska Oil separator :)

świece wymieniałem i były 2 lekko mokre od oleju może to coś z tą uszczelką pokrywy zaworów kto wie

reset robiłem na 30 minut bez łączenia ze sobą klem bo niestety nie starczyło mi ich długości żeby się mogły dotknąć a nie miałem nic co by przewodziło prąd pod ręką gdy to robiłem (LENISTWO) efekt taki że rano skakał jak głupi dziś po pracy jak wracałem już było spoko (minimalne drgania) i spora różnica przy zachowaniu auta nawet powiem że obroty lekko wyższe jak stoję na D, przepływka jak pisałem idealnie czysta i krokowiec (jego wyczyściłem).

Wymienię "odmę" zobaczymy co będzie (ale to dopiero dam radę za 2 tyg wcześniej nie będę mieć czasu)

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz świece po wykręceniu w oleju to na 100% uszczelka pod deklem zaworów puściła. Wtedy masz gorszy rozruch i minimalne zużycie oleju. Ale przy v8 może być zauważalne w większym stopniu. Zanim ze świec przepali ten olej to trochę musi minąć. Olej tak łatwo palny nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz świece po wykręceniu w oleju to na 100% uszczelka pod deklem zaworów puściła. Wtedy masz gorszy rozruch i minimalne zużycie oleju. Ale przy v8 może być zauważalne w większym stopniu. Zanim ze świec przepali ten olej to trochę musi minąć. Olej tak łatwo palny nie jest.

co racja to racja z tym olejem

będę musiał to dokładnie obejrzeć jak będę wymieniać odmę może będzie widać ślady jakieś

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie z przodu jest odma? :shock: Czy ja czegoś nie wiem. Ja wymieniałem u siebie to się mordowałem bo musiałem się na silnik położyć bo znajduje się na samym końcu w głębi, a od dołu nie ma podejścia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.