Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

[130rapid] po pierwsze WIELKIE DZIEKI za odpowiedz

 

-wydech szczelny (mechanik twierdzi ze nadal fabryczny, ale czy to mozliwe w 14-to letnim aucie)

- jest mikroskopijny wyciek z uszczelki pod deklem i tylko tam

-kompresja sprawdzana w 2004r- podobno ok

-uszczelniacze zaworow podobno ok(robione byly popychacze to sprawdzali)

-nie kopci wcale

A JA DOLEWAM 0,5 OLEJU NA 1000KM (Mobil 10W40) od ok 2 lat caly czas tyle samo

 

Za dwa tygodnie jestem umowiony na ponowne badanie kompresji i jeszcze raz zobaczy uszczelniacze.

Przez ostani rok probowalem sobie przetlumaczyc ze taki urok tego silnika i przywyknac, tymbardziej ze zuzycie oleju sie nie zmienia ale nie wychodzi mi to. Jesli tego nie zwalcze to zwariuje.

jesli kompresja bedzie ok to i tak zrobie uszczelniacze bo to koszt ponoc niewielki. Dolu silnika nie mam zamiaru ruszac.

 

Podpowiedz prosze ktoredy jeszcze olej moze uciekac?

[130rapid] moze na PW bo sie rozpisalem i odszedlem od tematu

Opublikowano

Wielkie dzięki za konkretną diagnoze dla Fazera.

Będzie to na 99% wina ubogiej mieszanki i pytanie czy regulacje mieszanki trzeba zrobić osobno dla gazu i benzyny i jeśli dobrze rozumiem ustawia się mieszanke komputerem.

Opublikowano

Żeby mieć 100% pewności i uniknąć niepotrzebnych kosztów trzeba to dokładnie sprawdzić na analizatorze :!:

Od strony Pb podwyższone HC może mieć wiele przyczyn np. padnięta sonda lambda, kłopoty z ukł. zapłonowym (brak, niewystarczająca iskra; niewłaściwy moment zapłonu, zły skład mieszanki, uszkodzenie mechaniczne itd.)

Komputer Pb na podstawie danych z czujników oblicza moment i czas wtrysku benzyny.

Trzeba najpierw doprowadzić do prawidłowej pracy silnika na benie a potem porządnie skalibrować instalkę LPG.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Właśnie te niepotrzebne koszty są najgorsze,jak czytam że ktoś powymieniał połowe śilnika a dalej ma ten sam problem i pustke w kieszeni to :mad2:

Sprawdzałem ostatnio świece i mają, jasno szaro-blady nalot zasugerowało mi to, że jest zbyt uboga mieszanka,świece mam napewno dobre.

Ciekaw jestem ile może kosztować regulacja mieszanki i ustawienie zapłonu,i jakiego mechanika polecacie w częstochowie.

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odnalazłem przyczyne złych wyników analizy spalin a jest to brak sondy lambdy :jawdrop:

Może po koleji,według zaleceń kolegów;

 

-zrobiłem badanie ciśnienia cylindrów,wyszło dobrze średnio 13 atmosfer,różnice między cylindrami max 0,5 atmosfery.

 

-pojechałem na badanie komputerowe (50 zł) diagnoza-"niby wszystko dobrze ale można wymienić sonde z tym że nie dajemy gwarancji że badanie spalin wyjdzie lepiej bo może jest zepsuty katalizator, ale samochód napewno dostanie wigoru po wymianie sondy"

Nie zdecydowałem się na wymine bo odstraszyła mnie troche cena 400zł

 

-kupiłem sonde zabieram się do wymiany z kolegą i tu zdziwienie-niema co wymienić,widocznie poprzedni właściciel coś pokombinował

 

Niewiem co teraz z tym fantem robić,gdzie szukać wtyczki do podłaczenia sondy(sonde kupiłem uniwersalną na krótkim kablu) czy może jeździć bez jak dotychczas"

Ciekaw jestem jak mechanik na badaniu komputerowym mógł nie widzieć braku sondy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.