Skocz do zawartości

Swap silnika m57 184 na .... ? m57n2 , m57t2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Koledzy orientuje się ktoś z Was co się zmienia oprócz silnika turbo i wtrysków przy swapie na motor typu m57n ? 204 konny lub 231 konny m57t2 z bmw e90 ? A jak wygląda sprawa montażu biturbo z e60 535d do silnika m57t2 ? Wiem ze było pare tematu na swap 204 konny ale nie do końca wyczerpują listę części a tym bardziej jeśli chodzi o model silnika nowszy ( m57tue2 ) 231 konny Z góry dzięki za pomoc

 

A i odpowiedzi typu nie opłaca się swap albo coś takiego nie interesują mnie bo już i tak silnik mam wyjęty tylko nie wiem który wybrać :P

Opublikowano

na bmw3er w galerii mastersa możesz poczytać o swapie M47 na M57t2 :)

jakby mnie było stać i miałbym 2 inne auta do jeżdżenia w czasie swapa i miał oagrniętego mechanika, to bym się bawił :D

Pozdro

 

i nie ma, że się nie opłaca, bo kto bogatemu zabroni! ;P

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano

ten 218 konny, najwięcej części i mniej problematyczny niż te mocniejsze - sam mam takiego w planach to coś się już tam dowiadywałem

od 535 ktoś wałczył ale był problem z elektronika, na zwykłej skrzyni nie chciał latać a na automacie nie dało rady zczytywać z czujników bo ich nie było

ogółnie kupa kasy do wydania przy 535

Opublikowano
Kupa kasy do wydania ? co wy gadacie ?! widzę że połowa ludzi ogranicza się do tematów sprzed paru lat gdzie silniki były bardzo drogie. Wystarczy odrobina starań a można to tanio zorganizować. Ja kupiłem e46 z padniętym silnikiem przez co taniej mnie wyszła. Za motor z e90 231 konny jak się dobrze człowiek postara można kupić za około 4-5 tys zł. To miej wiecej 1-2 drożej niz kompletny 184 konny czyli wcale nie tak drogo. Do tego kwestia kosztu przełożenia silnika i ogarnięcia elektryki no i oczywiście jeśli ktoś myśli o większej mocy to ewetualny soft lub montaż biturbo. Sądzę że koszt maksymalny takiego swapa w moim przypadku gdzie hamulce i inne części mam pasujące to około 7-9 tys zł. Biora pod uwagę ile potrafi chociażby kosztować zadbane 204 konne e46 to i tak nie drogo. Bo mocy jest wiecej niz w 204 konnym a baza też dobra :)
Opublikowano

ja pisałem że kupa kasy żeby właściwie działał silnik od 535d włożony do e46, koleś z innego forum walczył ze skrzyniami biegów, sprzęgłami itd

włożyć żeby było i jechało to nie wsi, niech nie będzie błędów i skrzynia nie pada

Opublikowano
Kwestia mechanika i elektryka:) Ja w golfie który miałem poprzedni też zmieniałem silnik na nowszy sterowniki i czujniki były inne i sprzegło było jedno masowe chociaż normlanie dwu masowe i jezdził i nie jednemu łeb urywało. A problemy ze skrzynia mieli na początku pomysły były dobre z tego co tam czytałem ale jak komuś jednomas i jego dzwiek przeszkadzał to nie moj problem ze miał potem problemy. A co do skrzyni ja zostawiam moja zbadam jej potencjał a innego wyjścia nie mam bo mam 4x4 i automat :P
Opublikowano

chętnie zobaczę efekty, fotorelację i podsumowanie kosztów po takim zabiegu ( na silnik z 5s5d ) i na jakiej skrzyni będzie właściwie chodzić bo na manalu nie da rady, spiek na miasto średnio, a At od 535 w e46 nie będzie działał + jak to zadziała na Xcie w twojej skrzyni ... życzę powodzenia i daj znać jak skończysz projekt

niby wszytsko można zrobić ale ... może tamtemu komuś zabrakło już chęci

a podsumowanie Vw do Bmw średnie trafione, nie te konie i nie ta technologia

Opublikowano
chętnie zobaczę efekty, fotorelację i podsumowanie kosztów po takim zabiegu ( na silnik z 5s5d ) i na jakiej skrzyni będzie właściwie chodzić bo na manalu nie da rady, spiek na miasto średnio, a At od 535 w e46 nie będzie działał + jak to zadziała na Xcie w twojej skrzyni ... życzę powodzenia i daj znać jak skończysz projekt

niby wszytsko można zrobić ale ... może tamtemu komuś zabrakło już chęci

a podsumowanie Vw do Bmw średnie trafione, nie te konie i nie ta technologia

 

Silnik wrzucam z e90 231 km. Potem do niego bede montował wtryski i turbo z 535d :) Latwie najpierw bedzie ogarnac 231 a potem isc do góry z moca :) Na skrzynie mam pare pomysłow a znajomi jezdza ze spiekiem i nie narzekaja :)

 

Porównanie golfa jak najbardziej słuszne bo chyba nie widziałes mojego golfa. Seria 130 po swapie i modach wyszło 250 km i 450 nm :) I tez trzeba było wszystko zmieniac hamulce z porsche przerabiane zwrotnice u tokarza i jeździł jak nalezało :)

Opublikowano

nadal uważam że jest niewłaściwe z wielu względów, miałem avf-a w pasku co nie zmienia faktu że to są 2 różne marki z różnego segmentu

ale wiem że taniej i łatwiej można wykrzesać moc z vag-ów ale to zawsze vw i przód napęd

ja będę wkładał do siebie z 5ki 218konny, duży ic i wykręcę ile się da, jak wtryski padną to wtedy od 535

218 jest na ewsie, nowsze już nie to może być problemem a duże turbo z 535 dużą dziurę może dać

ale zacisków od m3 pełno a jak za mało to zawsze można założyć taroxa albo te od porche

w każdym razie powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.