Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich...proszę o pomoc w diagnozie

problem zaczął się 2 tygodnie temu kiedy to 2-3 razy pod rzad zgasł mi silnik... przy ruszaniu na sprzęgle...zauważyłem że zaczęło brać na samej górze i tylko w wąskim przedziale dodatkowo tak jak by się ślizgało bo czuć jak by szarpanie i brak mu mocy przy ruszaniu ze sprzęgła... od jakiegoś czasu też ciężko chodzą biegi czasem trzeba wrzucić na 3 potem na 4 i potem już wszystkie chodzą...najgorzej jest ze wstecznym bo czasem żeby wrzucić wsteczny muszę 2-3 razy próbować wszystko to na zimnym silniku... ostatnio doszedł nowy objaw czyli drżenie drążka od zmiany biegów i zaczęło być czuć na siedzeniu te drgania na luzie... kiedy dodaje się gazu częstotliwość ich się zwiększa ale są słabsze i ledwo wyczuwalne...

pytanie jest takie: czy to na pewno dwumasa i sprzęgło do wymiany ? jak zdiagnozować bez wchodzenia na kanał czy to będą te dwie rzeczy ?

Opublikowano
Dwumasa często klekocze od razu po zgaszeniu auta (bez wciskania sprzęgła) Jeśli zrobisz to ze sprzęgłem i nie będzie klekotać to dwumas. Ale najlepiej niestety zdiagnozować jak zrzuci się skrzynię. Ja bym na Twoim miejscu najpierw odpowietrzył sprzęgło. Może być zapowietrzone. Albo pompa już nie daje dobrego ciśnienia.
Opublikowano

przy wyłączonym silniku kiedy wciskam sprzęgłem często słychać takie głośne uderzenie jak próbuje wrzucić wsteczny wtedy to jest opór i nie mogę wrzucić...

jak narazie nie zaobserwowałem ślizgania na wyższych biegach...ale dzisiaj dało się wyczuć nawet przy jeździe delikatne drganie drążka...

z tym kanałem będzie problem bo nawet nie mam gdzie podjechać... ale spróbuje coś wykombinować

wysprzeglik może dawać takie objawy jakie opisałem ? wiem że na odległość ciężko wydedukować ale jak jeszcze mogę bez ściągania skrzyni zdiagnozować gdzie leży problem

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

doszedł nowy objaw... a mianowicie w końcu udało mi się uruchomić inpe i wykazuje błędy 25 83 215 16 sczytane z szadow momory

więc tak jeden jest od maty jeden od asc no i niestety jeden od czujnika wału albo wałka...dzisiaj podłącze spolszczona inpe i odczytam wyrok...

jeżeli to czujnik to problemy wszystkie się rozwiążą i objawy powinny ustać...

 

 

aktualizacja:

bład 83 Kurbellwallen - gebersignal może mi ktoś to rozszyfrować ? czy to jest czujnik wału ? mogą być inne przyczyny tego błędu ? kod tej części to 12141703221 ? mam bmw e39 523i styczeń 98 proszę o pomoc pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.