Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Sprawa wygląda tak: brat ma e30i zrobił swapa na 2.5 (chyba M50B25) z tym że wcześniej to była 318i więc obotomierz głupieje. Chce mu zrobić prezent i kupiłem zegary od E30 320i, ale chce je trochę ztuningować, konkretnie zrobie je na efekt HC i zaprojektuje nowe tarcze.

Potrzebuje rozpiske pinów w kostkach.

Z tyłu zegarów są 4 kostki: 3 podobne wielkością w kolorach biały, niebieski i żółty a jedna jakaś dziwna w kolorze zielonym. Musze wiedzieć co który pin w danej kostce zasila, czy ktoś posiada takową rozpiskę? Google nie pomogło....

 

Wogóle to czy te zegary będą poprawnie współpracowały z silnikiem od E34?

Opublikowano
dzięki, te schematy znalazłem już wcześniej, ale są mało czytelne, a po drugie to skąd mam wiedzieć, który to np pin 18 w niebieskiej wtyczce? Jak są one numerowane?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zegary bedądziała od R6 z E30, ale trzeba coś tam z pinami w kosce pod maską pokombinować...gdzie widziałem taki schetam jak sie te kable zamienia...

Po drugie jeśli Twój brat jest fane e30, to w zyciu nei założy takich tarcz do tego samochodu. To wygląda jak jakiś festyn, weśwagen lub jakoś Skodopodobnie...Beee. No ale kwestia gustu...

 

PZDR>

Opublikowano

jakiś reklamiarz się wkradł w temat :(

 

Nie wiem czy się będą podobać, zobaczymy, ale same tarcze to nie wszystko. Wiecie na czym polega efekt HC czyli High Contrast? Szybka zegarów jest przyciemniona, a same tarcze podświetlone mocnym światłem od spodu, daje to taki efekt, że widać tylko prześwitujące miejsca tarcz, oczywiście wymusza to zmiane tarcz, bo te z BMW są wogóle nieprzeźroczyste (podświetlenie jest od tak jakby przodu przez światłowody pomarańczowe) no i zmianę podświetlenia.

Może jaśniej na przykładzie:

http://img6.imageshack.us/img6/1621/zestawienie4.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

te wyżej to analogowe zegary do galanta, te niżej to zegary HC i taki efekt chcę uzyskać w BMW (tak wiem to barbarzyństwo)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie coś to można robocić sobei japońcach czy wieśwagenach, ale w BMW to po prostu nie wygląda i nie będzie wyglądać...No ale rzecz gustu.

 

po za tematem....co to za misiek co pali 30 litrów na 100??? EVO?? :D

 

PZDR>

Opublikowano

Heh to zwykłe V6 z Galanta tyle pali :)

Z tym że jest tu haczyk, Galant nie miał komputera pokładowego, dlatego wrzuciłem mu Uniwersalny Komputer Pokładowy firmy Telwis, bardzo fajne urządzonko, które da się założyć do prawie wszystkich starszych aut. Liczba funkcji jest dość spora: więcej zainteresowani znajdą tu: http://www.telwis.pl/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp-p-119.html

 

A z tym spalaniem to chodzi o to, że UKP liczy średnie spalanie osobno dla PB i osobno dla LPG, mam Staga, więc przełączanie na LPG jest automatyczne, ale kilka minut po odpaleniu auto pracuje na benzynie, głównie stoi na parkingu, więc pali benzyne a nie jedzie i dlatego spalanie takie.

Z drugiej strony miałem kiedyś okazję zrobić rundke po torze w Słomczynie i spalanie na jednym kółku wyszło większe :)

 

Podsunołeś mi pomysł: zrobie 2 komplety tarcz: jedne maksymalnie zgodne z oryginałem, a drugie zmodyfikowane na Japanstyle :)

Opublikowano
2 komplety to dobry pomysł. Bo zauważ że zegary w BMW to trochę klasyka, spójrz sobie na zdjęcia że przez wszystkie generacje serii 3 wygląd zegarów nie wiele się zmienił. Teraz dopiero w F30 są inne. Tak więc może trochę przesadzę ale dla fana starych BMW zmiana wyglądu zegarów to nie owijając w bawełnę mała herezja.
Opublikowano

z tego co wiem, to właśnie te nie zmienione zegary irytowały go najbardziej w BMW :)

Przez ręce brata przewinęło się kilka beemek: najpierw było E30 318i sedan, potem E36 320 coupe, potem E46 323 coupe która się wiecznie psuła, sprzedał ją i kupił rodzinnego Passata kombi 1.9TDI, a teraz znowu sprawił sobie E30 318 ale to dla zabawy, dlatego dostała 2.5 i szpere 100% :)

Ja też w E36 tolerowałem te klasyczne zegary ale w E46 oboje uznaliśmy że to pomyłka.

Opublikowano

Wyczarowałem dwie ostateczne wersje: pierwsza jak najbardziej zbliżona do oryginału (niestety nie ma takiej czcionki, ale jest podobna, no i ikonki musiały pozostać w negatywie) a druga to Japanstyle na wzór zegarów z Galanta :) (po kliknięciu na obrazek widać całość)

 

http://img222.imageshack.us/img222/8205/zestawienie2.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Mam jeszcze pytanie: nad tymi prostokątami od inspekcji są 2 napisy i symbol zegarka, w takiej kolejności: "OILSERVICE" zegarek "INSPECTION". Podświetlane są 3 żaróweczkami, czy to podświetlenie zapala się razem z postojowymi czy jak? i czy wszystkie 3 zapalają się naraz czy może każda z osobna?

No i drugie pytanie: czy ktoś mi może łopatologicznie powiedzieć które piny i w której kostce zasilają podświetlenie zegarów? No i które z nich to plus a które minus? (wkładam diody więc biegunowość jest ważna)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i te pierwsze są git malina, przynajmniej jak dla mnie...prawie jak oem...trochę chyba większa czcionka jest....

Jeśli chodzi o te napisy na dole, one się zapalają tak:

OILSERVICE zapala się zawsze jak zgasną wszystkie zielone diody i zapali sie zółta. Znak ze trzeba olej wymienic i zrobić Reset. Wtedy zgaśnie.

A INSPEKCJON zapala się albo raz na dwa lata lub co dwie lub 3 wymiany oleju...jak auta były nowe miało to znacznie. Teraz to i tak bez znaczenia. Jak sie zapali to sie resetuje w identyczny sposób jak OILSERVIC i tyle...

Jeśli chodzi o piny to popydaj kolegę PRZEMO TDS, on tam dość biegly jest w tych sprawach, ale dawno nie widzialem go na forum, wiec bedziesz musiał uzbroić sie w cierlpiwość..

Na forum polecana jest też ta strona: http://pdftown.com/PDF-BMW-E30-1983-1992-Electronic-Troubleshooting-Manual.html

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.