Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli reasumując:

- nic nie brzęczy - jeździć,

- brzęczy/dzwoni - wymieniać rozrząd. Nie bardzo widzę sens rozbierać pół silnika i wymienić tylko napinacze zostawiając stary łańcuch - akurat największy koszt to robocizna...

Opublikowano
Czyli reasumując:

- nic nie brzęczy - jeździć,

- brzęczy/dzwoni - wymieniać rozrząd. Nie bardzo widzę sens rozbierać pół silnika i wymienić tylko napinacze zostawiając stary łańcuch - akurat największy koszt to robocizna...

 

Ogólnie tak...z tym brzęczeniem są różne historie tzn. :

-jedni jeżdżą aż padnie=wymiana silnika(konieczna ocena stanu własnego) koszt podobny zależy do źródła

-inni wymieniają sam napinacz ale jw. bez sensu

-jedni po wymianie mają ten sam dźwięk i dalej jeżdżą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Lepiej oba"-tak, jak ma się silnik wyciągnięty .

Tylko że jeden nr.10 możesz wymienić bez rozkręcania silnika, a do drugiego nr.07 nie .Stąd moje pytanie ?

Opublikowano

A czy do tego górnego nie musisz wyjmować silnika? Bo one są z tyłu - od strony kabiny...

Jeśli trzeba wyjąć silnik to żaden problem wymienić obydwa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten górny nr.10 jest wkręcany chyba w kadłub silnika i dlatego wydaje mi się ( nie wiem czy słusznie ) że dojdzie się do niego i można go wymienić bez wyciągania silnika . Może wypowie się ktoś kto ma kompetentną wiedzę w tej kwestii .

 

Przed chwilą wyczytałem to w dziale E90 :

"Jeśli chodzi o górny napinacz to nie ma problemu go wymienić bo on jest na zawnatrz wkrecany a koszt ok 200zl. Ale w tych silnikach halasuje dolny łańcuch !!!!"

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak sobie myślę że za hałas może i jest odpowiedzialny dolny . Ale - jeżeli zerwie się łańcuch i uszkodzi silnik (w wyniku oklapnięcia zaworów) , to rozrząd napędza górny łańcuch a nie dolny ,którego napinacz można ponoć bez problemów wymienić , bo jest wkręcany z zewnątrz .

Mam pytanie do znawców tematu - czy wymieniając ten napinacz nr.10 oczywiście nie ruszając wału silnika ,można wymienić go bez obaw o przypadkowe przestawienie rozrządu w wyniku poluźnienia łańcucha ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.