Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przepraszam za ortografie , jestem z Czech,

dzisiaj rano jadac do pracy , uslyszalem jakies dziwne dzwieki z tylu samochodu. Nic dziwnego nie zauwazylem to zdecydowalem sie pojechac do mechanika po pracy.

W drodze do niego , jakies 300 m do celu , cos peklo i to wlasnie opona poleciala...dojechalem do mechanika modlac sie , no przyjechalem jeszcze na 70 % powietrza w oponie... :oops:

Mechanik patrzy na opone i widzi to , co na zdjeciach ponizej...

Podobno wlasciciel poprzedni musial niezle - i teraz nie wiem jak dokladnie po polsku wytlumaczyc - no zaciagniety reczny i kolka robimy samochodem :D ...poprostu tak potraktowal ten samochod , ze ja moglem sie zabic na autostradzie , bo wiekszosc czasu tam jezdzie i wiadomo ze nie 80 - chociaz i to by wystarczylo na niezly wypadek..

 

Moje pytanie , czy sadzicie , ze takie sprawianie moglo na tyle uszkodzic opony ze pekly , czy to moze byc spowodoweane jeszcze czym innym - zawieszenie itp..

 

Zgory dzieki za opinie

David

 

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki nr DOT (czyli data produkcji)? Bo widać, że chyba nie są najświeższe :roll:

Rozcięcie od wewnątrz czy od zewnątrz? U mnie tak wyglądały opony od wewnątrz, bo poprzedni właściciel jeździł na ułamanej sprężynie z tyłu :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W oponie na 3 fotce opasanie jest na wierzchu... :duh:. Jak można było na tym jeździć ? Poza tym, jak pisze kolega wyżej, opona mogła się rozsypać ze starości...
Opublikowano

Witam kolegowie,

dziekuje za reakcje

opony byly uszkodzone wewnatrz i sa z roku 2007

 

Sprawdze jeszcze te sprezyny , nowe opony juz sa wdrodze

 

Przy kupnie sprawdzalem tylko wizualnie no i myszlalem ze ten sezon jeszcze spoko wytrzymaja...no widocznie nie..

 

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
Opublikowano
mnie to wygląda jak normalnie ścięte opony od złej geometrii. widac ścięty bieżnik całkiem z jednej strony. ktoś tak jeżdził długo, nie widział, lub nie chciał widzieć i taki efekt. ścieło aż do osnowy, tak to wygląda na 3-cim foto.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Dokładnie od złej geometrii.

Prawdopodobnie uszkodzone są tuleje w tylnych wahaczach i koła stoją mocno w negatywie. Dodatkowo taki efekt uzyskamy gdy jeździmy ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach.

 

Na pewno nie stało sie to ze starości i od "palenia gumy"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2007 rok wyklucza starą gumę, tak jak już koledzy napisali, problem z geometrią, tylko czym spowodowany :roll: sprawdź dokładnie zawieszenie (nie tylko z tyłu) i sprężyny, tak jak wspomniałem, bo w moim przypadku taki był problem i opony wyglądały podobnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam,

 

jak jutro czy w piatek opony nowe beda , to powiem mechanikowi o tej geometrii...tez sprawdzimy tuleje i sprezyny...

 

Tak myszlalem ze nie moze to byc tylko z "palenia gum" - dziekuje za nowe slownictwo :D -

 

Tylko lekko pamietam ze odrazu pytalem o gemetrie i mechanik mowil ze w tym aucie nie ma regulacji..czy cos w tym sesie ze nie ustawia sie tam geometrii :oops:

 

No jeszcze tutaj poczytam czy ktos ,cos podobnego mial czy geometrie robil i jak :search:

 

Bardzo dziekuje za opinie

 

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
Opublikowano

W zasadzie jedynym elementem regulacji jest śruba mimośrodowa (nr 10 na schemacie), ale ulegnie ona także przestawieniu gdy zużyją się tuleje w tylnym zawieszeniu.

 

Tu masz schemat tylnych wahaczy

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU71&mospid=47630&btnr=33_0840&hg=33&fg=30

 

A jak jest po czesku "palić gumę"? :)

Opublikowano (edytowane)

cenne informacje

 

juz tez znalazlem tutaj na forum watek od Kameleon3000 o geometrii - warsztat w Kielcach - troche to jest z Krakowa , ale chyba wybiore sie tam ..

 

no i sprawdze te tuleje....

 

palenie opon po czesku - nic specialnego - gumování - co tez moze oznaczac eliminacje textu napisanego olowkiem - gumka :D

dlatego lepiej powiedziec gumování pneumatik , kurde ale wytlumaczenie :D

 

bardzo dziekuje za informacje...

 

Jak by cos bylo trzeba z Czech , czy po czesku - pytajcie

 

David

 

David

Edytowane przez DavidKrakow
http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
Opublikowano
Sprawdź to zaraz po zalożeniu opon. Nowe mogą się bardzo szybko zniszczyć na niesprawnym zawieszeniu.
Opublikowano

:D

racja , trzeba szanowac opon...

i masz jakas propozycje na Krakow...

zgory dzieki

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.