Skocz do zawartości

Problem z vanosem m52tu28 328 podwujny vanos


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy zaczne od tego co pisałem wcześniej borykam cały czas się z błędem wg inpa 103 i generalnie jak podłącze inpa i sprawdzam położenia wałków to nawet nie drgnę nie istotne przy jakich obrotach sympatyczny kolega z forum podpowiedział mi żebym sprawdził elektrozawór sterujący vanosa od strony ssącej bo błąd mówi coś o stronie ssącej więc go wykręciłęm tłoczek chodzi sprenżynka jest elektrozawór miałem w ręce i niewiem czy to normalne ale jeśłi przechyle go w dół to ten dzyndzel wychodzi jak obruce go odwrotnie to się chowa (niewiem może to normalne) ktoś podpowiedział żębym podłączył go pod 12 v z aku i tak zrobiłęm nic nie buczy nie drgnoł nie wysunoł się itd ale jeśłi wtyczka jest odłączona to wywala mi błąd 21 czyli tego elektrozaworu vanosa jeśli ją podepne do niego i skasuje błędy to już nie występuję czyli niby sprawny dziwne jest to że nieistotne czy wtyczka jest wpięta czy wypięta jest kompletnie brak różnicy w mocy tak jak ciągnoł od 4 tyś tak ciągnie od 4 tysi zastanawiam się czy to ma jakieś znaczenie

Chciałęm sprawdzić na zamontowanym czy jest ok więc wykręciłem te 3 śrubki torx w nastawniku vanos ( na wysokości tego tłoczka) i odpaliłem chciałem sprawdzić czy olej ma przepływ okazało się ze ma jak żygło mi na 1,5 metra z otworu od tej śruby ;/ co to może być co byście obstawiali walniętego vanosa czy jednak ten elektrozawór wydaje mi sie że gdyby vanos był walnięty (niewiem puściły by uszczelki ) to takie ciśnienie by spowodowało chociaż setne zmiany położenia mógłby mi ktoś pomóc w rozwiązaniu problemu??

Dodam że umnie obroty nie falują jest ok gdzieś czytałem ze jeśłi vanos się skończył to obroty powinny falować

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ZTC pisze w necie to vanos pracuje tylko podczas jazdy, na postoju obojętnie jakie obroty nastawy się nie zmieniają.
Opublikowano
A więc niestety ten elektrozawór po podaniu 12v działą ok no i dalej nie mam tropu co może być przyczyną mulenia do 4 tysięcy elektrozawór działą czujnik rozrządu ssący czy co błąd 103
Opublikowano
Narazie niezawiele a co borykasz się z takim problemem?? z tego co sprawdzałem elektrozawór jednak działa czujnik położenia wałka zmieniłem raz na używke i zmieniłem jest bez zmian ogólnie jak mam odłączoną wtyczkę od elektro zaworu na ssącym jestt bez jakiejkolwiek zmiany wg inpa vanos nie zmienia się jest na jedym położeniu jeden z mechaników mówi że wina w nastawniku vanos
Opublikowano
Mam ten sam problem tyle że w M54 ten sam bład inpa pokazuje i muł do 4tyś wymieniłem uszelki tłoków vanosa i to samo jedyne co rozpracowałem ze jak przy odpalaniu silnika będe miał pedał gazu wciśnieniy do połowy to błąd vanosu nie wyskakuje i działa jak trzeba i ciągnie od dołu :D ale co jest przyczyna to nie rozpracowałem spróbuj u siebie odpalić auto z gazem wciśniętym .
Opublikowano
Kolego myślałęm że to moje zudzenie ale też tak żeczywiście mam jak mówisz z tym pedałęm gazu powiem ci żę byłem u jednego specjalisty powiedział że mam disa uwalonego oraz musi na nowo mapy powgrywać ale też tak mam że przy odpalaniu wcisnę pedał gazu to jest dużo lepiej ale nie podłączałęm czy błąd wyskakuje kurcze ciekawe co to jest
Opublikowano
Narazie niezawiele a co borykasz się z takim problemem?? z tego co sprawdzałem elektrozawór jednak działa czujnik położenia wałka zmieniłem raz na używke i zmieniłem jest bez zmian ogólnie jak mam odłączoną wtyczkę od elektro zaworu na ssącym jestt bez jakiejkolwiek zmiany wg inpa vanos nie zmienia się jest na jedym położeniu jeden z mechaników mówi że wina w nastawniku vanos

 

 

arbuz,

 

u mnie jest falowanie na rozgrzanym wiec inna kwestia ;/

 

kurde juz mi rece opadaja :mad2:

Opublikowano
Kolego myślałęm że to moje zudzenie ale też tak żeczywiście mam jak mówisz z tym pedałęm gazu powiem ci żę byłem u jednego specjalisty powiedział że mam disa uwalonego oraz musi na nowo mapy powgrywać ale też tak mam że przy odpalaniu wcisnę pedał gazu to jest dużo lepiej ale nie podłączałęm czy błąd wyskakuje kurcze ciekawe co to jest

 

 

a moze objasni ktos to od strony technicznej...chyba juz czytalem ciekawy post ktoregos z forumowiczow ale za diably nie moge znalezc...dlacze to wlasciwie jest ze na zimnym wszystko pieknie, ciagnie od samiutkiego dolu, zadnych falowan etc. a jak tylko dostanie temp to jest porazka

 

:?: :?: :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.