Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam do kolegow pyatnie, przeszperowalem cale forum ale konkretnych odpowiedzi nie moge znalezc!!

W aucie, wymieniono turbosprezarke, przeplywke i jakis pol roku temu wymieniono wtryskiwacz sterujacy. Ostatnio odmawia posluszenstwa, nie chce na zimnym zapalic, na cieplym bezproblemowo.

Komputer wywala jeden blad: Needle motion sensor (czujnik polozenia ruchu iglicy). Rozumiem, ze to dotyczy wtryskiwacza sterujacego. Ale chlopaki na forum --jest ich kilka-- ktorzy mieli podobny problem, pisza, ze po wymianie tego czujnika nic nowego... :mad2:

Znalazlem jednak dwie odpowiedzi:

1. zapchany filtr paliwa :shock:

2. drugi czlowiek zregenerowal wszystkie wtryskiwacze i wsadzil nowy wtryskiwacz sterujacy :shock:

 

Reszta pisala o problemie, ale nie ma wzmianki o rozwiazaniu.... pomoze ktos?

Opublikowano
Wtrysk sterujacy zregenerujesz tutaj http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=2836744 Korzystalem z uslug tego Pana i moge polecic. Co do pozostalych wtryskow to warto sprawdzic czy nie leja. Jak mialem TDSa, to koszt regeneracji na koncowce boscha to bylo od 120zl w gore, 220zl za czesc z Bosch eXchange. Ja kupilem 5 wtryskow od omegi, z ktorych 3 byly dobre- akurat tyle mi brakowalo. Grunt to sprawdzic to wszystko przed montazem. Jesli masz problemy z zapalaniem na zimnym to sprawdz swieczki (Iskra jest tania do tego modelu), wartoby sprawdzic tez ustawienie pompy na kompie. Sprawcz czy uklad zasilania sie nie zapowietrza. Czesto jak cieknie sterujacy to paliwo cofa sie do baku. Mi jak sie rozszczelnil, to moglem krecic nawet minute, zanim przepchnal paliwo. Winne moga byc tez sparciale rurki przelewowe.
Opublikowano

Walczyliśmy z tym problemem u brata w 2.0d (136 KM) i najpierw założył dobrą używkę - wytrzymała miesiąc. Później założyliśmy nówkę sztukę i dopiero problem ustąpił.

Pozostałe po wymianach wtryski odsprzedał gościowi, który zajmuje się regeneracją i zwróciło mu się kilkaset zł.

Opublikowano

Panowie pozwole sobie dodac jeszcze cos... Rozumiem doskonale to co piszecie, ale jeszcze kilka dni temu auto uruchamialo sie na dotyk czy zimne czy cieple (czasami po dluzszym postoju potrafil odpalic i po chwile zgasnac.. ale pozniej normalnie sie zachowywal). Podlaczylem go do kompa (i do INPY i do Carsoft i nawet pod KTS boscha) wywalil jeden blad: zawor przestawiacza wtrysku. Sprawe jednak olalem, a teraz nie moge nawet odpalic, na dodatek jak tylko przekrece kluczyk w stacyjce wywala mi na desce: ERROR INGITION SYSTEM... a komputer zmienil zdanie, bo pokazuje blad wtryskiwacza sterujacego... O co tu kaman?? Z tego co przeczytam (z pism tych madrali od pomp) ze uszkodzenie samego czujnika na tym wtryskiwaczu na wplywa na moc auta, i uzytkownik nawet niczego nie zauwazy. Pol roku temu wymienilem caly wtryskiwacz z czujnik bo komputer wywalil podobny blad. Niby bledu pozniej nie bylo ale auto mulowate jak..... po prostu informacja ktorej potrzebuje ECU (moment wzniosu iglicy i jej opuszczania) jest malo istotna, iz moze sterowac wtryskiem (a dokladniej jego katem) za pomoca danych z czujnika polozenia walu i czujnika obrotow walka samej pompy... I wlasnie dziala ECU w razie awarii czujnika na wtryskiwaczu. Niektorzy producenci aut nawet kompletnie z niego zrezygnowali...

 

I jak Panowie to widzicie? Moze ci co mieli do czynienia z taka awaria (albo z takim bledem) opowiedza jakie byly objawy? Czy auto odpalalo? Mialo moc? Kopcilo moze? Szczerze tak mi sie nie spieszy z wymiana tego wtryskiwacza, bo poprzedniego razu kosztowalo ponad 800 pln :mad2: i auto dalej bylo mulowate....

Opublikowano

Wtryskiwacz sterujący mimo nazwy ma bardziej funkcje kontrolną-podaje do sterownika w którym momencie nastąpił wtrysk paliwa i stosownie do danych zawartych w mapie dokonuje regulacji kąta wtrysku.

Próbowałeś na próbe podmienic ten wtrysk?

Może zawór przestawiacza wtrysku dokonał żywota?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
niestety nie mam dostepu do czesci zapasowych. Ale tak jak wczesniej napisalem: KTS podawal blad regulacji cisnienia paliwa, inpa i carsoft podawaly: blad przestawiacza wtrysku... teraz jak nie chce wogole odpalic, to komputer podaje: blad wtryskiwacza sterujacego... jutro jak sie uda sholuje go do magika... podobno sobie dobrze radzi z beemkami... zobaczymy co powie madrego :cry2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

odswiezam temat... wtryskiwacz sterujacy jednak zdechly. Multimetr nawet nie drgnal.... diagnoza: przepalona cewka. Wymontowalem i wyslalem do regeneracji. Koszt 100 PLN z przesylka :P Zamontowalem... niby na desce juz zniknelo blad ukladu wtryskowego, i komputer nie wykrywa bledu wtryskiwacza... ale dalej nie mozna odpalic.

Tym razem pokazuje: Electronic car immobilization system... :mad2: kurna skad to sie wzielo?? Rozrusznik kreci jak glupi ale silnik nie pokazuje znaku zycia. Jak na moj rozum: brak/bledna komunikacja EWS z DDE. Ewentualnie cos poszlo z oprogramowaniem, ze EWS nie poznaje ISN (numer identyfikacyjny ECU). Warsztat walczy juz od poniedzialku, niczego nie wymyslili. Klucz sprawdzili, immobilizer ok... ale podobno zanika sygnal miedzy komputerem a EWS...

 

Jakies sugestie koledzy... blagam!!

Opublikowano

WIDZE LAAS ODPOWIEDZI!!

 

Moze ta informacja komus z kolegow kiedys pomoze, a watek nalezaloby doporowadzic do konca:

Otoz, tak jak podejrzywalem, jest problem z komunikacja miedzy EWS a komputerem sterujacym. Rozwiazanie: albo wszystko zaprogramowac na nowo, albo po prostu wyciac immobilizer. Mam na mysli wlozenie tak zwanego pustego immobilizera, taki dla ktorego kazdy klucz (ktory oczywiscie mechanicznie pasuje) jest dobry, i kazdy sterownik (bez wzgledu na to jaki ma numer ISN) jest ok. Programowanie odpada, bo nie mam drugiego klucza do auta, i nie mam ochoty dorabiac drugiego. Do takiego wniosku wspolnie z specem doszlismy i tak zrobimy. W poniedzialek sie okaze!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.