Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

 

próbowałem jeździć na zestawie 215/45/R17 z przodu i 225/45/R17 z tyłu w xDrive. i przestrzegam

wszystkich przed próbowaniem takich rzeczy, ja ze swoją bezdenną głupotą musiałem się nauczyć

na własnej skórze, że takich rzeczy się nie próbuje NIGDY. nie próbujcie nawet zakładania opon

o różnym stopniu zużycia na przód i tył, zmielenie ATC 300 jest gwarantowane.

 

oto, co się stało:

 

założyłem opony 215/45/R17 z przodu (bieżnik ok. 6mm, takie jak kupiłem z felgami). w domu

miałem parę starszych opon 225/45/R17, założyłem je z tyłu tymczasowo by dojechać do oponiarza

po nowy komplet tylny.

 

po założeniu przy hamowaniu w okolicach prędkości 10-20km/h czasem czuć było takie jakby delikatne

skakanie kół. przejechałem tak może z 20km. sądziłem że to wina tych starych opon tylnych.

 

następnego dnia założyłem zupełnie nowe opony 225/45/R17 z tyłu. z racji tego, że były nowe, miały

dużo wyższy bieżnik niż te stare i wtedy dopiero zaczęła się jazda... skakanie kół 5x gorsze, wibracje

z przeniesienia napędu, coś jakby delikatne stuki ze skrzyni. wszystko przy prędkościach poniżej 20km/h.

przejechałem tak ok. 2,5km i zdecydowałem się wrócić czym prędzej, więc przejechałem na takim

zestawie bardzo delikatnie jakieś 5-6km.

 

tutaj zmiana tyłu na opony 215/45/R17 o mniej-więcej podobnym stanie bieżnika jak te przednie. to

było jedyne rozwiązanie które dało się zrobić "na już, teraz". wszystkie objawy nagle ustąpiły. no,

czasem mi się wydaje że coś minimalnie stuknie przy hamowaniu do zera, raz na 20 hamowań... ale

juz nie wiem czy to mi się wydaje i wpadłem w paranoje czy rzeczywiście coś jest nie tak... zwłaszcza,

że mam manualną skrzynie i ciężko to odróżnić od typowych odgłosów ze sprzęgła.

 

podłączyłem DISa, w module DSC i VTG zero błędów. profilaktycznie zrobiłem reset sterownika VTG

i test sprzęgła wielopłytkowego - wszystko działa idealnie. 4x4 działa, nie rzęzi, nie wyje, itd.

 

mogłem coś zepsuć, zmielić skrzynie rozdzielczą albo coś? :cry2: może powinienem po takiej przygodzie

wymienić w niej olej na nowy, jakby jakieś opiłki powstały i pływały?

 

zadzwoniłem do BMCars, gość od nich twierdzi że te objawy miałem od tego, że sterownik zgłupiał przez

różnicę prędkości kół z przodu i z tyłu, przez co co chwilę dołączał i odłączał przód.

 

PS nie musicie pisać że jestem debilem, bo doskonale zdaję sobie z tego sprawę, szczerze to nie wziąłem

bardzo do siebie ostrzeżeń o używaniu identycznego ogumienia bo stanowiska w tej sprawie były sprzeczne...

jeśli ktoś jeszcze ma wątpliwości to nie, nie można używać opon o różnej finalnej średnicy koła ani

o znacznej różnicy w ilości bieżnika między osiami

Opublikowano
w dziale X3 jest podobny wątek - tam też ludzie pisali że przy x-drive ważne aby opony były takie same, przekonałeś się sam więc chyba problem masz z głowy
Opublikowano
na forum X3 piszą że "5-10mm w te czy w te nie zrobi różnicy". u mnie przy ok. 9mm różnicy nie dało się już jechać wcale. nawet przy ok. 6mm różnicy już były problemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.