Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

od kilku miesięcy mam problem z zapłonem.

Efekt jest następujący:

"odpalam" kręci, kręci (czasem załapie na chwilę i gaśnie) i nic.

W serwisie wymieniłem:

2 wtryski

pompę paliwa

świece, kable

ustawiłem czujnik położenia wału

błędów po wymianie wtrysku nie ma. Tylko pokazywał problem z wtryskiem.

 

Efekt w/w pojawia się w następującym przypadku: przejazd autem powyżej 15 km; Gaszę i próbuję odpalić po 60 - 90 minutach.

Na zimo odpala od 1-szego;

Na ciepło odpala od 1-szego;

 

Jeżeli ta przypadłość się objawi to działa w następujący sposób:

kręcę, kręcę, potem czasami załapie na sekundę lub dwie i gaśnie;

Potem buchnie czarnym dymem jak z parowozu i ... odpala. (zajmuje to do 15 minut)

 

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Opublikowano
Chodzi o synchronizację czujnika wałka rozrządu z czujnikiem GMP. Dopiero jeśli owa synchronizacja zostanie osiągnięta to sygnały z DDE zostaną precyzyjnie puszczone na wtryskiwacze, tak by wtrysk nastąpił w ściśle określonym położeniu wału korbowego. Czarny dym w Twoim przypadku to nagromadzone paliwo w cyklach zakończonych niepowodzeniem zapłonu mieszanki.
Opublikowano

Zapomniałem zaznaczyć, że niestety na "mechanice samochodowej" się nie znam ...

Lepiej mi idzie z prowadzeniem aut;)

 

Chodzi o synchronizację czujnika wałka rozrządu z czujnikiem GMP. Dopiero jeśli owa synchronizacja zostanie osiągnięta to sygnały z DDE zostaną precyzyjnie puszczone na wtryskiwacze, tak by wtrysk nastąpił w ściśle określonym położeniu wału korbowego.

Czy taki laik jak ja byłby wstanie za pomocą interfejsu Inpa K+D-CAN (uruchamianie oprogramowania i czytanie dokumentacji to jest to co robię na codzień) wykonać taką synchronizację - czy potrzeba jakieś tajemnej wiedzy z zakresu mechaniki ;)

 

Czarny dym w Twoim przypadku to nagromadzone paliwo w cyklach zakończonych niepowodzeniem zapłonu mieszanki.

To pocieszające ;)

Dziękuję za niezwłoczną odpowiedź.

Opublikowano
INPĄ nic nie zdziałasz, bo tutaj to nie użytkownik ustala synchro, tylko indukcja z nadajnika impulsów na czujnik i dalej do sterownika względem czujnika GMP. Spróbuj najpierw przeczyścić czujnik benzyną ekstrakcyjną i ponownie wykonać próbę odpalenia silnika. Jeśli problem będzie się powtarzał to spróbowałbym z podmianą tego czujnika, zaznaczając możliwość oddania na warunkach gwarancji. Wiesz gdzie się on znajduje?? Jest w pokrywie głowicy tuż nad korkiem wlewu oleju.
Opublikowano

Niestety ;) dzisiaj odpala ... czekam i czekam i na złość pali ;)

Ale przypilnuje ją i napiszę czy pomogło.

Opublikowano
No bo to tak jest jak jest zimny... pewnie problemy powrócą kiedy złapie temperaturkę :wink:

Niestety nic to nie dało;

Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem temperatury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.