Skocz do zawartości

e46 320d 2004 - Dźwięk układu paska wieloklinowego


mkvtec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

 

Zakładam nowy temat gdyż nie znalazłem swojego problemu na forum. Otóż, parę dni temu zauważyłem że gdy odpalam auto na zimnym silniku to słychać takie regularne popiskiwanie paska klinowego. Dopiero jak silnik rozgrzeje się bardziej, ten problem zanika. Od bardzo dawna wydaje mi się że silnik pracuje inaczej (nieznacznie) słychać jakby taki stukot i szeleszczenie (nie da się tego opisać). Napinacz (a właściwie rolka) na pasku klinowym była wymieniana jakieś 20 tys. km. temu. Zakupiłem nowy pasek i rolkę pod napinaczem. Po wymianie nie było żadnej różnicy. Ale! zauważyłem że gdy przekręcę kluczem napinacz minimalnie (w luźniejszą stronę) podczas pracy silnika, to wtedy motor pracuje idealnie żadnych szmerów, stuków itp. To samo lecz w odwrotna stronę gdy napnę napinacz klimatyzacji, motor zaczyna pracować idealnie. Gdy włączę klimatyzację i zaczyna działać kompresor, silnik zaczyna poprawnie pracować (rolka i pasek wymieniane jakieś 10 tys. temu) koło pasowe z wierzchu nie ma żadnych pęknięć (wymieniane 30 tys. temu) Macie może jakiś pomysł co to może być? może jak sprawdzić pozostałe elementy tego układu? Nie chce inwestować pieniędzy po kolei w części i szukać problemu bo mnie na to po prostu nie stać :D

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak z ciekawości, jakiej firmy koło pasowe założyłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh ciekawe że pytasz właśnie o koło bo podejrzewam że to może być przyczyną problemu. Marki nie pamiętam ale było ono raczej z tej dolnej półki. Pogrzebałem dziś właśnie przy nim i oto co zauważyłem:

 

- Gdy zdejmę pasek z obiegu klimy to stukanie ustaje (ale nie zupełnie do końca)

- Gdy poluźnię któryś z napinaczy to stukanie ustaje

- Koło same w sobie nie wpada w jakieś większe wibracje ale za to rolka napinająca z nim lekko drga

- I co mnie najbardziej zdziwiło to to że gdy są zdjęte paski to jest ono dziwnie luźne :D (ale nie posiada żadnych pęknięć od strony chłodnicy)

 

Wpadł do mnie kolega z takim samym egzemplarzem i u niego koło jest sztywne. Gdy ma na sobie obydwa paski, nie da się go ruszyć. Natomiast u mnie można spokojnie ruszać kołem i nieznacznie odginać go na boki przy czym ten metalowy element za rolkami między silnikiem pozostaje nie ruchomy. Czy to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jakoś wyczułem :norty: poczytaj o efektach oszczędności na kole pasowym, str. 3:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

maniek21112 tak jak myśleliśmy koło pasowe :D ale trzeba było je zdjąć z wału żeby zobaczyć że jest pęknięte. Nowe Corteco już siedzi w aucie a uśmiech właściciela mówi sam za siebie. Przy okazji wymieniłem też obydwie rolki napinacza klimy i paska głównego, napinacz, luźną rolkę i obydwa paski. Jutro się wezmę za wyminę poduch pod skrzynią i będzie komplet.

 

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

:cool2:

Ile kosztował Cię cały ten interes?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco ponad 1200 zł za części.

 

550 - Koło Corteco

240 - Napinacz główny

190 - Napinacz Klimy

120 - Rolki napinaczy x2

70 - Pasek Alternatora itd.

40 - Pasek klimy

 

Części wszystkie odginały. Pompa wody była zmieniana 2 tygodnie temu. Chociaż nic nie było z nią źle wolę wyeliminować potencjalne problemy nim nadejdą :D Alternator i pompa wspomagania nie ma ma luzu ani nie hałasuje wiec sobie na razie odpuszczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam panowie odświeżam kotleta, chodzi o te dziwne odgłosy po zamontowaniu nie oryginalnego koła pasowego lekiem na dźwięk który jest po montażu może być tańszy niż wyłożenie na nowe koło pasowe ja zastosowałem koło firmy SNR jakie polecono mi w ASO i owy dźwięk wystąpił, lekarstwo bardzo dobre i odciąża cały układ pasowy http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat%5Bcat%5D=3baa8455&cat%5Bcmf%5D=2f5&cat%5Bcmo%5D=17f2&cat%5Bcve%5D=4af9&cat%5Bart%5D=20e06&cat%5Batg%5D=32e9f9&cat%5Bpro%5D=2fc&offset=0&sort=1 jest to sprzegielko jedno kierunkowe alternatora którego fabrycznie nie montowano w e46 a zaczęto w e 90 pozdrawiam mod jest tańszy i daje efekt 100 procent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.