Skocz do zawartości

316 luzy w kole pasowym wału


keray69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zakładam nowy post ponieważ przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi no moje pytania. Sprawa się rozchodzi jeśli się nie mylę o koło pasowe wału (to jest to największe koło na samym dole silnika) Problem jest w tym, że nie wiem czy w momencie gdy silnik pracuje i ono się kreci, koło to powinno też łatać na boki (wygląda jakby miało luzy. Dochodzę też do wniosku, że koło to jest też powodem takiego jakby skwierczenia, trzeszczenia (coś w rodzaju dźwięku rozgrzanego tłuszczu na patelni) Słychać jest to na postoju dopiero po przejechanych paru kilometrach. Dodam też, że dźwięk słyszalny jest tylko na wolnych obrotach, a gdy wcisnę gaz do ok. 1,5 tys obrotów słychać jest to trzeszczenie głośniej i nasila się jego częstotliwość. Czyżby jest to oznaka, że nadszedł czas wymiany tego koła ? Czy jest to kosztowne i jaka jest sama cena tego koła , bo patrzyłam na allegro to nawet go nie ma do m43 z 94r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło jest przykręcane na śrubach 8 . Sprawdz czy są dokręcone. Mogą "skwierczeć" łożyska alternatora czy też rolki prowadzącej lub napinającej pasek PK. takie dzwięki może wydawać również łańcuch rozrządu

 

Dziek ten wyraźnie dochodzi z dołu właśnie z tej okolicy co te koło mniej wiecej. Kolego napisałeś też, że taki dziek może wydawać łańcuch rozrządu. To oznaczało by coś złego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.