Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jak w temacie chodzi mi o Amortyzator napinacza paska wielorowkowego czy ktoś może mi doradzić jaki kupić ponieważ przypuszczam że mój stoi i że to mogło być przyczyną zerwania koła pasowego w mojej buni chyba że ktoś z was ma inne propozycje co mogło być powodem :cool2: :cool2:
file:///C:/Users/admin/Desktop/BMW.jpg
Opublikowano
mam jeszcze pytanie czy ten tłumik drgań mógł uszkodzić koło pasowe tzn zerwać tą gumę
file:///C:/Users/admin/Desktop/BMW.jpg
Opublikowano
Amortyzator napinacza paska wielorowkowego... przypuszczam że mój stoi i że to mogło być przyczyną zerwania koła pasowego w mojej buni

Witam!

 

Przypuszczam, że to nie wina amortyzatorka, jego zadaniem jak kolega doskonale wie, jest napięcie paska wielorowkowego, budowa tego elementu również jest dziecinnie prosta co wyklucza awarię (zastanie się) tego elementu.

Elementem roboczym amortyzatorka jest dość mocna sprężyna łącząca elementy, stały oraz element ruchomy oczywiście sprężynka porusza się w kąpieli olejowej.

 

Podczas pracy silnika na biegu jałowym, silnik diesla przekazuje największe drgania zarówno na koło pasowe jaki sam napinacz, te elementy nieustannie pracują gdy są w 100% sprawne wszystko jest ok. natomiast jeżeli któryś z tych elementów traci swoją sprawność zazwyczaj prędzej uszkodzeniu ulega koło pasowe wówczas silnik drga, pasek skacze itp.

 

Wydaje mi się że napinacz nie miał żadnego wpływu na uszkodzenie koła pasowego. Być może przyczyny trzeba by szukać w samym kole pasowym.

 

Jaki przebieg auta?

 

A tutaj coś na temat kół pasowych (patrz str.3) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
jak mam być szczery to to koło miało miesiąc i było kupione po kosztach tzn za 200 zł teraz kupiłem już takie jakie powinienem kupić na początku ale przy okazji wolę wymienić ten amortyzatorek a bunia ma już 277 tys km przejechane
file:///C:/Users/admin/Desktop/BMW.jpg
Opublikowano

Witam!

 

Ja wymieniłem kompletny napęd pasowy przy przebiegu ok 262tyś. km.

Powód: silnik drgał podczas gaszenia.

 

Koszt wszystkich elementów przekroczył 1000zł ale się opłacało drgania znikły.

 

Dodatkowo zainwestowałem w specjalny klucz do blokady koła pasowego, dzięki czemu wymiana samego koła stała się prostsza.

 

Tutaj lektura do poczytania.

viewtopic.php?f=69&t=100711&start=360



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.