Skocz do zawartości

Bmw e39 530d 184km brak mocy przy dużych prędkościach


bl4nc1k

Rekomendowane odpowiedzi

no wiesz wymienia się te rzeczy które kosztują najmniej a teraz została turbina z 4 klocki i nie chciałbym być w jego skórze jak się okaże że to nie to.Proszę informujcie jak się sprawy mają,mam podobny problem i też została już tylko turbina albo nowy soft w sensie świerzy bo to też może być to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz szczelność na wężach i cięgno prawidłowo pracuje, to ja również stawiam na turbo. Ten błąd może wynikać właśnie albo z przepływki, albo z elektrozaworu, albo z turbo.

Jeżeli chcesz zmniejszyć wydatki, to regeneruj zamiast kupna nowego.

 

Co do pompy progowej - tu też miałeś duży problem w pracy auta, który mógłby się zakończyć większym wydatkiem. Auto pod obciążeniem nie powinno spadać poniżej 3b, od tej pompy zależy później dawkowanie dla silnika przecież. Mniej ciśnienia = słabiej ciągnie.

 

Wracając jednak do turbo - na 99% masz zapieczone "żaluzje". Jednak czyszczenie da Ci tylko tymczasowe rozwiązanie. Regeneruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam byłem za granicą,dlatego temat ucichł,na chwilę obecną w aucie jest wymienione :

-Przepływomierz nowy bosh 527

-Elektrozawory turbo i egr nowe pierburg

-Pompa paliwa pierburg

-filtr powietrza bosh

-filtr paliwa bosh

-filtr odmy

-nowe węże od podcisnienia

-wycięte zostały wszystkie katalizatory,oraz założona turbosprężarka po regeneracji

Problem przeładowań ustąpił,chcoć nie testowałem jeszcze auta,na autostradzie,teraz przy pedale w podłodze turbina przez chwile daje 2,5 bara po kilku sekundach zbija do 2,2,turbo wkreca sie od ok 2000rpm,ale dopiero przy ok 3000rpm czuć ze auto dostaje wiekszego kopa,najwiekszym problemem okazuję się przepływomierz,ponieważ na podłaczonym przepływomierzu auto jest zamulone wogule nie ma dołu,ekonomizer na 4 biegu nie idzie do konca,na odłączonym jest lepiej auto jakoś jedzie,wiem że przy zakładaniu przepływomierza poliftowego, do auta z 99r trzeba się liczyć z przeprogramowaniem ECU,byłem w szczecinie u dwóch speców od bmw,powiedzieli że jest wgrany nowy soft,a auto na podłączonym przepływomierzu,mierzy ok 700 jednostek przy maksymalnym obciążeniu,z tego co wyczytałem na forum powinno być ponad 1000

Jak dla mnie jest to samochód zagadka,wczoraj byłem u tunerów,zajrzeli do ecu i powiedzieli ze wszystko jest ok,i że jak dla nich winne są wtryski[korekcje na inpie ok]i teraz juz sam nie wiem bo jak dla mnie to wina przepływomierza tylko jak go zaprogramować,chciałem się umówic do aso ale termin mi nie pasuje,czy można jakoś sprawdzić czy ten przepływomierz jest zaprogramowany ? Pozdrawiam :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce kolegi w blad wprowadzic, ale jak na moj rozum, i po konsultacji z czlowiekiem bmw, to ten caly proces programowania przeplywki to jest temat zle nazywane. To tylko adaptacja. Czyli, trzeba powiedziec ECU o zmianie sprzetu, o nowych parametrach pracy (czasem trzeba wprowadzic do pamieci numer nowej czesci). To ma na celu prawidlowa interpretacje odczytow (sygnalow), inaczej mowiac informacje przesylane miedzy przeplywka a komputerem pokladowym.

 

Przeplywka nie powie ECU doslownie ile powietrza do dolotu trafia, tylko wysyla impulsy/sygnaly napieciowe, jesli ECU zle odczytuje tych sygnalow to sila rzeczy to sie odbije na osiagach auta, a w skrajnych przypadkach ECU uzna, ze doszlo do awarii przeplywki i zastapi wadliwe (wedlug niego) wartosci odczytywane przez przeplywke wartosciami zastepczymi z pamieci. Inaczej mowiac, przechodzi w tryb awaryjny... reszta chyba jest jasna.

 

Jak sprawdzic dzialanie przeplywki (czy przeplywka nie jeszt uszkodzona) to ci podaje link:

http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0105_pl_web.pdf

Jesli testy wykaza, ze przeplywka dobrze dziala, to trzeba zobaczyc czemu komputer odrzuca te wartosci... temat dla elektronika kumatego :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.