Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam E90 325i z silnikiem 2.5 oznaczenie silnika N52 ponieważ to model przed liftem.

Chcę wymienić sobie olej....i pojawia się problem...

Wedle rekomendacji ze strony Castrola powinen to być Castrol Edge Sport 0W-40

Tyle że występuje on jako zamiennik

BMW Longlife-01

i ten sam olej o tym samym oznaczeniu występuje jako zamiennik

BMW Longlife-04

Więc o co chodzi? :D

I czemu 0W-40 a nie 5W-30 albo 5W-40 ?

Samochód "wedle licznika" ma przejechane 85 tys km.

Opublikowano

nie ma wiekszego znaczenia czy 0/5 na 30/40 oba będą dobre ja miałem 5/30 a tera mam 0/40 różnicy nie wiedzę.różnica to inne właściwości przy różnych temp , poczytaj w necie pełno jest o tym .

LL04 leje sie do diesla z dpf-em do PB chyba nie musisz.

Opublikowano
nie ma wiekszego znaczenia czy 0/5 na 30/40 oba będą dobre ja miałem 5/30 a tera mam 0/40 różnicy nie wiedzę.różnica to inne właściwości przy różnych temp , poczytaj w necie pełno jest o tym .

LL04 leje sie do diesla z dpf-em do PB chyba nie musisz.

Czyli ogólnie muszę szukać oleju jako zamiennika BMW Longlife-01 ?

 

Jeszcze takie pytanie przy okazji,myślę przy okazji wymienić filtr paliwa, filtr odmy? całą odme? w sumie to nie wiem jak to napisac,nie wiem czy wymienia się tam wkład czy całość...

Opublikowano

To jak tam pomoże ktoś?

 

I prośba o pomoc z tą odmą,gdzie ona jest u mnie w silniku?

Gdzie moge ja kupic?

Wszedzie do diesla....

 

I to samo tyczy sie filtra paliwa

Chce to wszystko zrobic tym bardziej ze 100tys km lada chwila.

Opublikowano (edytowane)
LL-04 jest normą wyższą od LL-01 więc spełnia warunki LL-01 wszystko masz tutaj pod nr 14: http://www.castrol.com/castrol/extendedsectiongenericarticle.do?categoryId=9025441&contentId=7047353

Teraz już wszystko jasne.

Dzięki :cool2:

 

Tak przy okazji wkleję tutaj co jest napisane na tej stronie,gdyby kogoś to interesowało i trafił by na ten temat

 

14. ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ OBSŁUGI SILNIK MOJEGO BMW WYMAGA SPECYFIKACJI BMW LL- 01.CZY MOGĘ UŻYĆ OLEJU O WYŻSZEJ SPECYFIKACJI NP. BMW LL-04? KTÓRY OLEJ POWINIENEM ZASTOSOWAĆ I CO DZIĘKI TEMU ZYSKAM?

W przypadku wymagań stosowania olejów zgodnych z normy BMW LL-01 można stosować norma BMW LL-04, która jest w pełni kompatybilna z wymaganiami normy Longlife - 01 w zakresie obsługi technicznej wszystkich pojazdów wyposażonych w silniki marki BMW (poza modelami serii M3, M5, M6, Z8 z silnikami benzynowymi 6-,8-, 10-cylindrowymi) Stosując wyższą normę BMW LL 04 uzyskujemy mniejsza skłonność do tworzenia się osadów, większą czystość elementów silnika i mniejsze jego zużycie. Dodatkowo norma ta jest zgodna z wymaganiami dla olejów o niskiej zawartości popiołów, co zapewnia bezawaryjną pracę i pełną kompatybilność z układami wydechowymi wyposażonymi w reaktory katalityczne i filtry cząstek stałych. Olejem zgodnym z wymaganiami normy BMW LL04 jest EDGE Sport 0W-40.

Edytowane przez poli_x
Opublikowano
w tym silniku przy 100tys odmy bym nie ruszał jeszcze, żeby do niej się dostać trzeba ściągnąć kolektor ssący

Dzieki za uwage.

A na co zwracac uwage zeby wiedziec ze pasowalo by juz wymienic/przeczyscic?

Jakie sa objawy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.