Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Posiadam E39 523i SE AUTO M52b25 ms41 zgrałem mu pamiec eprom za pomoca KWP 2000+.

Zrobilem damosy z pomoca poradnika do remapu ms41 http://chomikuj.pl/weloo/Chiptuning/Ins ... 177776.pdf

jednak pomimo takich samych ustawien cos nie pasuje mi w mapie WOT fuel map cos za bardzo poszarpany ten wykres czas wedlug tego poradnika idzie 10 11 12 itd milisec a u mnie 43 20 39 32 28 23 29 34 24 33 30 23 23 18 25 22

tak czy siak chcialem zmienic mapy, wedlug zalozen przyrost oczekiwany to z 170 bhp do 187 bhp i 245 Nm do 272 Nm.

Projek zaklada jednak kolektor ssacy od M50 i poszerzona przepustnice co odmula przeplyw powietza i praktycznie zmienia 523i w 525i i podnosi moc do 192 bph to plus dobry remap powinno podniesc moc do 200 kucy albo ponad. Samochod mial dodatkowo niedawno zalozona instalacje LPG Diego D3 z wtryskami Hana. Podobno ze wzgledu na wysoka oktanowosc LPG 110 oktanow mozna na gazie wyciagnac po mapingu jeszce lepsze wyniki. (prawda?)

Wiem ze kilku kolegow na forum zajmuje sie remapingiem wiec prosil bym o pomoc.

Bardzo chetnie prosil bym tez o damosy i moze jakis dzialajacy kalkulator checksumów.

Ewentualnie odplatne przygotowanie mapy (koszt?)

PS

Patrzylem tez na ECU Master Digital Ecu Tuner III co myslicie o tym sprzecie, mieliscie moze kontakt, remapowaliscie. Dziala to to z ms41? Moze jakies inne Piggyback? Czy w e39 523i mozna wpakowac jakies inne ecu np bosch albo siemens ms42 a jesli tak to jakie modyfikacje sa wtedy niezbedne.

 

Z gory dzieki

Edytowane przez miut1983
Opublikowano
Ciekawi mnie czego sie dowiesz, bo temat interesujacy. Przyrosty o ktorych piszesz bardoz optymistyczne, szczegolnie chip. Z tego co rozmawialem z osoba przerabiajaca temat "tuningu" m52 i razem z kolektorem nalezaloby zmienic regulator cisnienia paliwa i wyciac katalizator. Ecumaster spoko sprawa, ale skraca czas wtryskow i instalacja lpg moze nie dac rady na krotkich czasach wtryskow. (nie jestem pewien czy dobrze to powtorzylem, ale tak zrozumialem). Remap moze byc dobrym rozwiazaniem bo ponoc beemki sa fabrycznie przelane i lekkie zmniejszenie dawki powinno zwiekszyc moc.
Opublikowano (edytowane)
Dobra widze ze raczej sie nic nie dowiem. Narazie wiem jedno ze ecumaster nie wpsolpracuje z MS41, dziala z MS43 taka informacje uzyskalem od pomocy technicznej ecumastera. W sprawie świnek pozostaja ewentualnie AEM 30-1910 F/IC, GReddy e Manage, Unichip Dastek ale to sa juz kosztowniejsze zabawki niz ecumaster. Poza tym nie jestem pewien jak w sprawie piggyback wyglada obsluga vanosa. Edytowane przez miut1983
Opublikowano (edytowane)

theded tez widzialem ze ludzie chwala chipy Bagora ale podobno juz sie tym nie zajmuje. Czy to prawda nie wiem. W kazdym razie jak uda ci sie zakupic daj znac. Chip za 200 zl bylby najtanszym rozwiazaniem jezeli by hulal jak trzeba. Zerknij tu http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E36-328i-E39-528i-E38-728i-Z3-2-8i-M52B28-chip-Dyno-made-218BHP-318NM-Vanos-/170852821355?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27c79f296b#ht_932wt_1270

To do twojej Bawary. Moze troche wiecej niz 200 zl ale tez nie jakos mega drogo. Jednak nie wiem ile warte te chipy.

Co do tego chipu od Bagora to bedziesz musial wylaczyc EWS bo watpie ze te chipy maja wylaczony.

Piggyback o tyle ma zawsze przewage nad flashowaniem ze nie ingerujesz w fabryczny eprom, jak chcesz odlaczasz kiedy ci sie spodoba i co najwazniejsze masz mozliwosc edycji map w czasie rzeczywistym do tego zazwyczaj mozesz miec wiecej niz jedna mape (np. pod lpg, tryp super sport, tryb oszczedny). Minusy to cena i to ze trzeba sie wpiac i to prawidlowo w wiazke od ecu ewentualnie kupic kable bypassowe. A co do tej ceny dobrych piggybackow to za ich cene mozna sobie kupic wiekszy silnik na przekladke :D

Edytowane przez miut1983
Opublikowano
Jak mialem tdsa to kupilem chip od bagora (wtedy 300zl). Bylem bardzo zadowolony. Kolega, ktoremu ktos inny zrobil chip mial sporo gorsza charakterystyke. Moj mial mocny dol, zbieral sie jak glupi itp. Na forum bmw-diesel ludzie zawsze bagora chwalili. Ja tez bylem zadowolony. Jak uda mi sie z nim skontaktowac, to dam mu znac ze jest zainteresowanie :)
Opublikowano
theded moze glupie pytanie ale zdajesz sobie sprawe ze ten chip do ms41 jest do lutowania? Mnie to troche odstręcza ale cóż raz sie żyje :)
Opublikowano
ze sie ludziom chce bawić w takie żeczy z 523i....moc maksymalna i tak jest w okolicach 5000 obr/min ciekawe ilu ludzi jezdzi w takich obrotach.więcej sensu maja diesle bo wiekszy moment obrotowy i tanie czipy.nie jestem zwollennikiem czipowania a jak sie bawić w moc to v8 polecam dzwięk i moc w jednym a spalanie takie samo jak piłowanie 523 z jakimiś kolektorami,czipami.po co kupować auto które nie spełnia oczekiwań nie rozumiem wogóle tego...mam pytanie do tego gościa ile już pieniędzy czasu i roboty kosztowało go te 17 koni które osiągnął/chce osiągnąc.... :cool2:
noga w chłodnicy
Opublikowano

Zacny hejcik milordzie. :duh: joker83

Za przeproszeniem ... cie to boli ile wydam na przeróbki i tuning. Czy ja sie pytam ile ciebie kosztowały te wieśniackie fele? Stać mnie to wydaje na co mi sie rzewnie podoba.

Temat jest prosty i hejterskie posty sa zbedne. Szukam porady ludzi ktorzy sa obeznani z tematem edycji map a nie takich co powiedza zmien sobie na V8.

Jak bede chcial to zmienie na 540i ale teraz bawie sie modyfikacjami 523i i sprawia mi to sporo frajdy. Tu nie chodzi o spelnianie oczekiwan tu chodzi o przyjemnosc modyfikacji zrobionych własnoręcznie i zadowolenie z tego ze dały oczekiwany efekt. Dla twojej wiadomosci to te 286 bph co ma 540i tez sie da wyciagnac z 523i wkladajac kompresor.

Prosze nie zabieraj wiecej glosu jak nic ciekawego nie masz do powiedzenia bo tacy ludzie psuja fora.

PS

Tu chodzi o 30 koni prosta kalkulacja 200-170=30 :mad2:

17 koni daje sama zmiana map :duh:

22 konie zmiana kolektora ssacego i przepustnicy :duh:

Opublikowano
nic mnie nie boili wojtuś! ja sie tez bawiłem w przeróbki z innym autem i wiem ze to nic nie daje zobaczysz zrobisz jej z 20 kucy i tak tego nie wykorzystasz w wiekszości hyba ze jeżdzisz jak wariat,zresztą powodzenia w modach i popij to ci faza zejdzie nara,fele acs jak to wies to ciekawe co ty kulasz....
noga w chłodnicy
Opublikowano

Tylko ile kosztuja walki a ile kolektor + chip? No i jeszcze kwestia dostepnosci.

 

theded moze glupie pytanie ale zdajesz sobie sprawe ze ten chip do ms41 jest do lutowania? Mnie to troche odstręcza ale cóż raz sie żyje

Ja dysponuje juz troche lepszym sprzetem do lutowania (tania stacja lutownicza z hotair) i mozna troche powalczyc. Z reszta u mnie pewnie i tak trzebaby to wrzucic przez interfejs bo jest ews (ewentualnie wyslac sterownik) ale ja do wawy mam blisko.

 

@joker83, my rozmawiamy o rozsadnych opcjach podniesienia mocy. Jasne ze mozna kupic wiekszy silnik, ale kolektor m50 kupie za 100zl, przerobie za kolejne 50 a chip kosztuje 200. U mnie jest do ugrania 220-230km i to za cene pelnego baku benzyny, wiec nie mow mi ze nie warto. Do tego kolektor + remap dadza wzrost momentu w szerokim zakresie obrotow.

Opublikowano
dobra ok nie chciałem nikogo urazić ja i tak swoją sprzedam i kupie 535 lub 540 i wtedy pomodze coś ale jeszcze nie teraz bo auto potrzebne jest.pozatym w lutym kolejna zniżka dochodzi i wtedy sprzedam ale jak kupie taką to już nie sprzedam jej .koleś miał 535 jak to chodzi aż ciary idą.jak z 2.8 możesz tyle uzyskać to jest sens.pozdrawiam.noga w chłodnicy
noga w chłodnicy
Opublikowano
Skoro juz zmieniasz ten kolektor to nie chcesz tez od razu zmienic walkow na ostrzejsze od S52?

Haha o wałkach tez myslalem ale te od s52 nie sa za łatwo dostepne po za tym wtedy by sie przydalo zrzucic i splanowac glowice i tez zawory zdalo zmienic .

Do tego jeszce jak bym znalazl dyferencjał to zmienie.

A jak bym juz to wszystko zrobil to wtedy wrzucil bym jeszcze turbine. :) :cool2: :mrgreen:

Z wałkami poczekam, chyba ze zdarzy sie trafic jakies okazyjnie.

Narazie kolektor i mapy.

Opublikowano
A jeszcze co do zmiany kolektora jest to poprostu wrocenie to tego co mialo istniec a niestety dzieki pomyslowi obnizenia kosztu za ubezpieczenie zostalo zmienione. Wiec zakladanie kolektora nie jest tuningiem a odmuleniem auta ze sztucznie oslabionego 523i na 525i (lub analogicznie 528i na 530i) i oddanie tego co w tym wypadu fabryka zabrała.
Opublikowano

Z reszta u mnie pewnie i tak trzebaby to wrzucic przez interfejs bo jest ews (ewentualnie wyslac sterownik) ale ja do wawy mam blisko.

 

Nie koniecznie bo ews wylaczysz jak bedziesz chcial albo zalozysz emulator ews. Pare zmian we wtyczce od ews i po sprawie. W pelni odwracalne zmiany jak sie to zrobi z glowa. Ja jezeli bym mial wlutowac chipa wezme kupie jakies ecu ms41 wlutuje chipa wylacze ews a wrazie gdybym chcial wrocic do fabrycznych ustawien wlaczam ews wkladam stare ecu i po sprawie. :cool2:

Opublikowano
Masz gdzies opis jak mozna wylaczyc EWS2? Kiedys zmienalem u siebie DME z EWS i mam 4 kluczyki ale tylko jedna pestke.

tu chłopak fajnie wyjasnia jak wyłaczyć, zasada ta sama tylko jak zapewne wiesz ews i ecu są gdzie indziej. Dla niewiedzacych, może komuś sie przyda: ecu w e39 jest pod puszka filtra kabiny a ews jest w tym schowku pod kierownicą. Jednak nie wiem czy pomoze Ci to z obejciem immo bo transpoder nadal bedzie czytany tylko kod ecu dla ews bedzie bajpasowany.

Tu masz emulatorek immo http://www.dmkom.pl/product.php?id_product=176 to może pomóc

Widziałem tansze emulatory ale ten zczytuje ISN a tak musisz go sam zczytac np INPA i podac temu co sprzedaje zeby wklepał do emulatora.

Zerknij tez tutaj poza instrukcja polaczenia masz opis wtyczki

http://chomikuj.pl/auto-diag/Immo-crasch+data-tacho/Autotronika+PDF/Emulator+immo+BMW+pl,1446166783.pdf

Aha BTW nie testowałem tego wiec nie biorę odpowiedzialności za usmażone ecu :mrgreen:

Opublikowano

Dobra a teraz dla wszystkich którzy będą wgrywać zmodyfikowane mapy. Kilka porad:

1. Jeżeli chcesz żeby wszystko działało najlepiej pracować na oryginale

2. Po modyfikacji upewnij się ze masz dobrze przeliczone chcecksum - sumy kontrolne!!!

3. Rozbierz wtyczkę 20 pinową i upewnij sie ze pin 18 (PGSP - linia programowania) jest zmostkowany z 14 (12+)! Bez tego nie sflashujesz gdyż 18 musi mieć stale napięcie które zapewni pin 14. Czesto pin 18 nie jest podłączony do niczego i interfejs nie flashuje!

KWP2000+ pokazuje ze flashuje, wszystko zakończy się powodzeniem a mapy nie zmienione bo 18 nie ma zasilania.

 

Jeżeli nie masz pojęcia co robisz nie rób lepiej nic! Najpierw poczytaj i rób jak już będziesz pewien!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.