Skocz do zawartości

BMW e36 323i - pytanie o gaz


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

niedługo będę się rozglądał za BMW e36 coupe, do wyboru mam 2 wersje silnika

 

1) 1.8is 140km

2) 2.5l 172km (323i z tytułu wątku)

 

bardziej jednak skłaniałbym sie ku opcji nr 2 i tutaj tez rodzi sie moje pytanie, gdyz jak wiadomo jest to 6 cylindrow.

 

Otoz mam dobrego znajomego, ktory ma warsztat z instalacjami lpg i na brak klientow nie narzeka. Podpytalem sie go jak on by widzial instalacje do takiego silnika i oto informacje jakie uzyskalem:

 

Reduktor i sterownik - firma KME (polska)

wtryski - firma Rail iG1 czy jakos tak (włoska)

 

za taką instalacje chce 2800zl.

 

I tutaj pytanie do Was - czy jest to dobra instalacja, czy podzespoly sa w porzadku i czy koszt również jest uczciwy?

 

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między R4 i R6 jest różnica w spalaniu, więc jeśli zależy ci na oszczędności to R4. Poza tym instalacja pod R4 również wyjdzie taniej. A jeśli miałoby to być R6 to czy 323 czy 328 pali już podobnie, więc na twoim miejscu poczekałbym na 328.

 

Reduktor KME okej. Do 318is starczy Silver, ale do 323 już raczej GOLD.

 

Unikaj wtryskiwaczy typu VALTEK, RAIL, ALEX i podobnych "elektrozaworów". Unikaj też magic jet, ja takie miałem i wywaliłem bo były po prostu do dupy. Jeśli chcesz tanio to ewentualnie OMVL REG FAST jako tako.

 

Co założysz tak będzie ci służyło, zgodnie z zasadą jak sobie pościelisz tak się wyśpisz. Ale pamiętaj żeby oszczędzać PO założeniu instalacji - nigdy PRZED :nienie:

 

Poza tym podstawa to dobry gazownik, a 99% nawet tych obleganych to partacze. Pewnie i tak skończy się na tym że będziesz musiał robić poprawki po gazowniku i samodzielnie stroić instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź Qwet :)

 

Jasna sprawa, że na instalacji lpg nie ma co oszczedzac i jestem takiego samego zdania.

Czytalem o tej roznicy w spalaniu pomiedzy R4 a R6 - wiekszosc osob twierdzi, ze wynosi ona 1-2 litry wiecej po stronie R6 (rzeczywiscie tylko tyle, czy to mit i w rzeczywistosci pali 15l/100?)... co na gazie przy 1-2l roznicy raczej malo odczuwalne.

 

Co do samej instalacji jeszcze - nie chce aby mnie zle odebrano - nie chce zrobic jej po kosztach, a pytanie czy cena 2800 jest odpowiednia, bylo raczej na celu czy za taka cene mozna zrobic dobra instalke pod R6. Ile $$ trzeba liczyc na w miare porzadna instalacje pod R6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druciarstwo, czyli jakas amatorska robota na lipnych podzespołach?

 

Według mnie, to:

 

1. 2800 zł to cena za dobra instalacje pod R4.

2. Kolega wcale nie oferuje Ci podzespołów "wysokich lotów" tylko raczej te z niższej półki

3. Kolega gazownik ściąga kolektor do wiercenia ?

4. Stroi samochód na drodze czy używa opcji auto kalibracja i do widzenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj kolegi Pyra20 bo dobrze mówi. Na jego zestawie pojedzie nawet 323, reduktor stykowo da radę.

Na podzespołach które proponuje gazownik to nie będzie dobra instalacja. Wtryskiwacze szybko się rozjadą, silnik będzie przerywał i wiele innych problemów, a ty zostaniesz jednym z tych pieniaczy wykrzykujących GAZ TO ZŁO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za moją parodniową nieobecność.

 

Pyra20 niestety nie jestem w stanie odpowiedziec Ci na zadane pytania.

 

Wyslalem emaila do warsztatu montujacego gaz w Toruniu - pierwszy jaki znalazlo mi google (http://www.autogazcentrum.net/). Zapytalem o odpowiednia instalacje do 323i i jako odpowiedz otrzyalem:

 

Witam.

Najlepszym rozwiązaniem jest montaż sekwencyjnego wtrysku gazu firmy BRC, cena zestawu do 140 KW cena 3700 zł., powyżej 140 KW 4200 zł. Jest też polska instalacja Stag 300 która kosztuje 3000 zł.

 

Co powiecie o tym?

 

Edit: wysłąłem do nich jeszcze pytanie, czy do w/w zestawów używają wtryskiwaczy Hana.

 

Edit2: dostałem odpowiedź odnośnie Hana:

 

Hana możemy zamontować do STAGA, ale wtedy cena to 3600 zł., więc dużo lepiej zamontować BRC.

 

Co sądzicie o tym zakładzie i cenach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej złożyć Staga na dobrych elementach.Z instalacji Brc tylko wtryskiwacze są coś warte.Elektronika Stag jest lepsza.Reduktory Brc też nie powalają.

Mam w swoim 323 Staga 300Plus,wtryski Hana czerwone i reduktor Landi Renzo IG1 i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, kolega Aguire bardzo dobrze pisze - zdecydowanie lepiej STAG niż BRC. Instalacje BRC w zdecydowanej większości przypadków są wrzucane, a nie zakładane. Zresztą wtryskiwacze brc montowane są często w listwach po 6 sztuk, a wtedy wężyki do kolektora nie dość że są długie to jeszcze mają różną długość. Zresztą wtryski BRC są znacznie droższe od HANA, a wcale nie są lepsze.

 

Zestaw jaki posiada Aguire jest bardzo dobry, reduktor IG1 klasa sama w sobie, sam mam IG1 w wersji SM i daje radę przy 230 koni. Problem w tym że jest bardzo drogi w porównaniu do innych reduktorów. Warto żebyś zapytał jaki reduktor montują, bo skoro założenie wtrysków hana zwiększa cenę instalacji o 600zł to wtryskiwacze chcieli ci wcisnąć jakieś naprawdę badziewne, coś w stylu valteków czy rail. Poza tym, za 6 wtryskiwaczy hana w megapolu zapłacisz mniej niż 500zł, więc mógłbyś się zastanowić nad samodzielnym skompletowaniem podzespołów.

 

Jeśli chodzi o sam montaż to poza tym co napisał Pyra20 o wierceniu i strojeniu, ja dodam jeszcze:

1. Nawierty koniecznie blisko zaworów ssących, przy samych gniazdach wtryskiwaczy benzynowych,

2. Nie ma sensu montaż w listwie, bo hanki można pięknie zamontować pojedynczo 5cm od nawiertów, więc poproś żeby gazownik łaskawie położył wtryskiwacze pojedynczo przy samych nawiertach,

3. Wąż od reduktora do wtryskiwaczy możliwie krótki, żeby nie ciągnął 2 metrów wokół silnika,

4. Pomiar ciśnienia i temperatury gazu przy samych rozdzielaczach, a przynajmniej za filtrem FL,

5. Mapsensor na którkich wężykach blisko kolektora ssącego i pomiaru ciśnienia gazu,

6. Opaski zaciskowe na wężykach między wtryskiwaczami a kolektorem,

7. Butla koniecznie do jazdy przodem, czyli elektrozawór na tylnej ściance butli, o tak:

http://img163.imageshack.us/img163/1655/img00001e.th.jpg

 

Dopilnuj tych spraw, bo gazownicy często bywają uparci i montują po swojemu olewając wytyczne klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Popytaj czy ktoś Ci zmontuje w twojej okolicy taki zestaw (na przód):

 

Reduktor - KME Gold

Elektronika - Stag 300 ISA 2

Wtryski - HANA H2000 Zielone

 

To jest najlepszy zestaw do tego silniczka. O ile montaż i regulacja zostaną wykonane sumiennie będziesz w stu procentach zadowolony z instalacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie pomyłka - 323 też pojedzie na zielonych, ale nie ma sensu ich zakładać skoro czerwone w zupełności wystarczą.

 

Natomiast jeśli chodzi o reduktor do 2.8 to KME Gold nie wyrobiłby termicznie przy pełnym bucie na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli mówiąc "nie wyrobiłby termicznie przy pełnym bucie na autostradzie"? :|

Ja swoją 328 z w/w zestawem UK-POL-UK trzy, cztery razy w roku robię. 2tyś km w jedną stronę, trasa non stopem i tak od trzech latek i chula no problemo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mnie - zawodowo nie, ale bardzo interesuję się tym tematem hobbystycznie. W życiu nie założyłem instalacji gazowej od podstaw, ale kilka poprawiłem po gazownikach druciarzach.

 

Ale jeśli masz jakieś pytania to wolałbym żebyś pisał na forum - będzie dla potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Więc jaki reduktor pasuje do 328 [e46] ? W zestawie stag 300+ oraz z zielonymi hankami. AC R01 250km również odpada?

"but na autobahnie" rozumieć mam jako +++200km/h na tempomacie? Pytam, bo szukam zestawu pasującego do tego modelu a raczej nie będę grzał ponad 200km/h przez dłuższy okres czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 328 może być AC R01, IG1 Magg/SM, Prins. Możesz też pomyśleć o montażu dwóch reduktorów np. 2 x Zavoli.

 

Jak jedziesz na tempomacie 200kmh to potrzebujesz jedynie 110-120 koni mocy, a takie zapotrzebowanie na paliwo zapewni większość reduktorów. Mówimy tutaj o pełnym obciążeniu silnika, czyli pedał w podłodze i czerwone pole na obrotomierzu. Jeśli liczysz się z tym że przy zabawie na autostradzie będzie ci przełączał na benzynę, to montuj KME Gold - możesz go zamrozić nawet bez przekraczania 200km/h - wystarczy że przeciągniesz do odcinki na czterech biegach pod rząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.