Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! skrzynia czasami przełącza mi sie w tryb awaryjny. Olej wymieniony miesiąc temu. Guma na moście jest do wymiany i poduszki pod silnikem co zauważyliśmy dzisiaj z mechanikiem. Po podłączeniu na kompa wyszedł jakiś błąd przy przełączaniu z 3 na 4 bieg. Co to może oznaczac? Czy może to być wina tej gumy i poduszek? Mechanior powiedział, że skrzynia sie kończy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może "too much slip" ? Jeżeli tak to rzeczywiście skrzynia do remontu. Ale napisz najpierw dokładnie jaki to błąd.
Opublikowano
Mieszkam w Grecji i byłem na kompie DIS w jezyku greckim. Powiedział mi, że błąd przy przełączaniu z 3 na 4 bieg. Mówił też, że narazie jeszcze chwile pojeżdże ale tryb awaryjny będzie mi się włączał coraz częściej. Mówił, że bardziej opłaca się wymienić na manuala.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Naprawa skrzyni, jeżeli spalone są tarczki a tak podejrzewam (chyba że błąd mówi co innego) to ok 3500-4500zł zależy co jeszcze wyjdzie dodatkowo. Swap na manuala wcale taniej nie wyjdzie. Chyba że będziesz robił na używanych częściach ale i tak kosztowne duperele musisz kupić w ASO, a jest trochę tego. Ponadto w Vinie będziesz miał zawsze steptronic.

Najpierw dowiedz się co dokładnie oznacza błąd bo może być to jakaś drobnostka typu zawieszający się zaworek w sterowniku, a później pomyśl co robić. W razie czego zawsze możesz kupić używaną lub regenerowaną skrzynkę. Chociaż po dobrej naprawie masz zawsze xxxkkm spokoju.

Opublikowano
Poszukam tutaj na miejscu jakiegoś speca od automatów. W pon wymienie najpierw poduszki silnika i łączik wału może to coś pomoże. jeżeli całkowicie padnie skrzynia to będe myślał nad swapem na 3.0 z manualem. Koszt przekładki bez hamulcow i wydechu to 2000e. Z 400-500 euro wezme za stary m52. bardziej opłaca się ta przekładka niż naprawa skrzyni. oczywiście najpierw zbadam w jakim stanie jest ten 3.0.
Opublikowano
zapytam inaczej. Czy zużyte poduszki silnika i łącznik wału z dyfrem mogą powodować przełączanie skrzyni w tryb awaryjny? Skrzynia automatyczna ma jakieś poduszki lub gumowe elementy, które warto sprawdzic?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są poduszki skrzyni. Co do trybu awaryjnego to wątpię żeby miało to coś wspólnego. Bez sensu szukasz innych przyczyn. Nie lepiej podłączyć kompa sczytać dokładnie błędy i będzie wiadomo o co chodzi? Lub podjechać do jakiegoś specjalisty od ASB, na pewno w Grecji jacyś się znajdą. Bo jak na razie to wiadomo tylko tyle że ASB przechodzi w tryb awaryjny. I nic więcej...
Opublikowano
He he tutaj w Grecji ze specjalistami troche ciężko. Byłem dzisiaj u jednego. Zdziwił się jak powiedziałem mu żeby zczytał błędy z kompa. On przejechał się ( na miejscu pasażera) i stwierdził, że późno zmienia biegi. Chiał żebym przyjechał jutro i chciał spuścic olej żeby zobaczyć w jakim stanie jest chociaz miesiąc temu wymieniałem. Oczywiście powiedział, że starego nie można będzie wlać spowrotem i trzeba wymienić. Ogólnie podziękowałęm mu i zabrałem auto. Jade jutro do mojego mechanika na wymiane poduszek pod sinikiem i łącznika wału z dyfrem. Podłącze pod kompa, spisze sobie na kartce błędy i pojade do innego speca od skrzyń.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odswieze temat. Bylem u specjalisty od skrzyni ktory robi rowniez bmw. Na kompie wyszedl:

-czujnik abs tyl prawe kolo - kupilem

-czujnik walka rozrzadu wylotowy - kupilem

-jakis czujnik pedalu gazu. Nie zapisalem sobie bledu na kartce a w sklepie nie znalezlismy zadnego czujnika. Wiecie co to moze byc? kickdown chyba nie?

A teraz bledy skrzyni:

- can wheel speeds

- symptom glue

- gear monitoring 3,4

- symptom gear monitoring

Olej w skrzyni wymieniony. Dzisiaj wieczorkiem jak zrobi sie troche chlodniej ide wymienic czujnik abs i walka rozrzadu. Co do bledu pedalu gazu i bledow skrzyni macie jakies przepuszczenia. glownie interesuje mnie co to za blad pedalu gazu i co w nalezy wymienic? Co oznaczaja bledy skrzyni? Czeka mnie powazny remont? W serwisie nie bylo akurat goscia, ktory zajmuje sie skrzyniami i kazano mi najpierw te czujniki porobic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.