Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pisalem juz o swoim problemie wczesniej. Mam teraz pytanie. Jaka powinna byc srednica dysz od wtryskiwaczy w takim silniku? Najprawdopodobniej beda mi zmieniac dysze na wieksze bo instalacja nie wyrabia przy wiekszych obrotach...

Opublikowano
Ja mam rozwiercone na 3 mm. Poprzednie barany zostawili je na standatowej średnicy 2,1mm i miałem objawy podobne do Twoich.
Wodzik
Opublikowano
Bo bylem dzisiaj u gazownikow i pogadalem troche z szefem. Mowil ze mam wstawione standartowe dysze i ze faktycznie to moze byc ich wina. W poniedzialek maja robic bo mieli tylko 4 szt wiekszych dzisiaj. Spotkalem pare postow ze kolesie mieli w silnikach 4,0 dysze 2,7 mm i 3,0 mm. Mysle ze u mnie wlasnie tez cos takiego trzeba bedzie zalozyc. Zobaczymy co bedzie po wymianie. A jakie miales objawy na dyszach 2,1 mm?
Opublikowano
Podobnie jak u Ciebie były problemy z ostrzejszym przyspieszaniem. Zazwyczaj objaw był taki jakby brakowało mocy. Na benzynę też się potrafił przełączyć. Poza tym jak przekraczałem ok. 4000 obr przy większej prędkości zdychał silnik jakby mu zapłon odcieło. Wtedy noga z gazu i wracał do normy, ale zostawał na gazie. W ogóle to nawet przy spokojnej jeździe czuć było , że silnik jakoś dziwnie pracuje. Ale u mnie to jest długa historia z tym gazem, bo ci pierwsi gaziarze tak to porypali, że ten samochód chodził jak chciał. Generalnie jak drudzy się uporali z poprawką montażu to od razu rozwiercili ( nie trzeba ich wymieniać, wystarczy rozwiercić) dysze na 3 mm. Potem porządna regulacja i jest jak złoto. Daj znać jak Ci to poprawią. Pozdrawiam
Wodzik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według KME:

 

średnica - dla KM/cylinder

 

1,8mm - 12-17KM/cylinder

2,1mm - 18-24KM/cylinder

2,4mm - 25-32KM/cylinder

2,7mm - 33-40KM/cylinder

3,0mm - od 41KM/cylinder

 

Należy je tak dopasować, żeby współczynnik MULT był między 0,75-1,25. Jeżeli jest mniej niż 0,75 - dysze za duże, a więcej niż 1,25 - dysze za małe.

 

Przy regulacji trzeba również uważać, żeby nie przesadzić z dawką, bo objawy są podobne do zbyt małej dawki - można się zapędzić w kozi róg.

Kai
Opublikowano
Zgadzam się z Tobą, bo czytałem te informacje na stronie KME. Jednak swoją wypowiedź oparłem na przykładzie swojego samochodu. Otóż przy prawidłowo wykonanej autokalibracji na dyszach 2,1mm MULT wyniosło 1,43 natomiast na 3mm odpowiednio 1,01. Po wprowadzeniu poprawek po zrobieniu mapy MULT wynosi teraz 1,04. Podkreślam, że są to informacje zaczerpnięte z mojego samochodu. W tej sprawie dzwoniłem też do KME do Łodzi i monter z którym mnie połączono potwierdził, że przy tym silniku on też zastosowałby 3mm dysze.
Wodzik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadzam się z Tobą, bo czytałem te informacje na stronie KME. Jednak swoją wypowiedź oparłem na przykładzie swojego samochodu. Otóż przy prawidłowo wykonanej autokalibracji na dyszach 2,1mm MULT wyniosło 1,43 natomiast na 3mm odpowiednio 1,01. Po wprowadzeniu poprawek po zrobieniu mapy MULT wynosi teraz 1,04. Podkreślam, że są to informacje zaczerpnięte z mojego samochodu. W tej sprawie dzwoniłem też do KME do Łodzi i monter z którym mnie połączono potwierdził, że przy tym silniku on też zastosowałby 3mm dysze.

 

Tak, oczywiście, jak najbardziej - najpierw dobiera się w ciemno z tabeli, a potem na podstawie ustawień i testów - zmienia na odpowiednie.

Jeżeli tak, jak piszesz, miałeś 1,43 przy 2,1mm, to naturalnie należało zwiększyć dysze.

 

Problem polega na tym, że jeżeli masz za duże dysze, to silnik przy małym zapotrzebowaniu na paliwo może być "zalewany" LPG (bezwładność wtryskiwaczy). Jeżeli dysze są za małe, to przeważnie działa to dobrze z wyjątkiem... przyspieszania, bo wtedy zapotrzebowanie jest największe i mimo maksymalego czasu otwarcia wtryskiwaczy nie ma możliwości dostarczenia odpowiedniej ilości paliwa LPG (można to częściowo wyeliminować poprzez zwiększenie ciśnienia LPG - regulacja reduktora). Oczywiście dobór odpowiednich dysz jest bardzo istotny.

Kai
Opublikowano
Mam wrażenie że wszystko jest dobrze, ale niestety u nas w kraju jeśli chcesz wypić piwo to musisz kupić cały browar. Dlatego zacząłem bardzo mocno szukać wszelkich informacji dot. sekwencji. Nie należę do ludzi, których można zbyć byle sianem. Szczególnie jeśli chodzi o mój samochód. Cenię sobie Twoje sugestie, gdyż widać, że nie od wczoraj grzebiesz przy tych samochodach. Chętnie bym wpadł żebyś swoim okiem to wszystko sprawdził. Jeśli podasz mi jakieś bliższe namiary na siebie, to chętnie się wybiorę na śląsk.
Wodzik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam wrażenie że wszystko jest dobrze, ale niestety u nas w kraju jeśli chcesz wypić piwo to musisz kupić cały browar. Dlatego zacząłem bardzo mocno szukać wszelkich informacji dot. sekwencji. Nie należę do ludzi, których można zbyć byle sianem. Szczególnie jeśli chodzi o mój samochód. Cenię sobie Twoje sugestie, gdyż widać, że nie od wczoraj grzebiesz przy tych samochodach. Chętnie bym wpadł żebyś swoim okiem to wszystko sprawdził. Jeśli podasz mi jakieś bliższe namiary na siebie, to chętnie się wybiorę na śląsk.

 

Niestety tak to wygląda... Ogólnie - zapraszam.

Napisz jeszcze, czy dostałeś do pojeżdżenia czujnik kalibracyjny?

Kai
Opublikowano
Sorki, że się nie odzywałem, ale jakimś cudem nie powiadomili mnie o Twojej odpowiedzi. Teraz przez przypadek wszedłem na ten temat. Kurcze, niestety tylko ci piewsi dali mi czujnik kalibracyjny " na próbę". Swoją drogą kiedys wspominałeś, że sam coś takiego zrobiłeś. Ciężko się z tym uporać? Na razie zakupiłem interfejs i ściągnąłem program i staram się temat jakoś poogarniać ( nie za mocno, na razie raczej jeżdzę z kompem i podglądam odczyty- oczywiście jak mam czas, bo z tym bywa krucho)
Wodzik
Opublikowano
Czujnik kalibracyjny jest identyczny z MAP sensorem, który już masz zainstalowany. Aby zrobić mapę trzeba podłączyć drugi MAP sensor za pomocą trójnika do podciśnienia z kolektora i pierwszego czujnika. Potem należy je spiąć przelotką do sterownika Diego podłączając dłuższy przewód do dodatkowego czujnika. Na stronie KME jest do ściągnięcia plik FAQ zawierający szczegóły zbierania mapy http://www.kme.com.pl/instrukcje.html
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No oczywiście, że tak "wystarczy" zrobić. Tak zwany "map sensor" to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym typu MPX4250 produkcji Motoroli. Zamiast mierzyć różnicę ciśnień między gazem, a kolektorem, ten mierzy różnicę między kolektorem a atmosferą.

Sam czujnik kosztuje koło 170zł (plus przewód i dwie wtyczki), za niego trzeba zapłacić w KME koło 310zł. Do obu trzeba dokupić trójnik i przewody podciśnienieniowe.

Bez czujnika kalibracyjnego (bo tak go nazywają) nie zrobisz niestety niczego ciekawego. Pooglądać możesz, to wszystko.

 

Tak wygląda LPG zestrojony zbyt ubogo (czas wtryskiwaczy benzynowych jest bardzo wydłużony przy pracy na LPG w stosunku do pracy na Pb):

 

http://www.kudys.wv.pl/bmw/lpg.jpg

 

Mapa ściągnięta dla LPG zestrojonego w miarę przyzwoicie:

 

http://www.kudys.wv.pl/bmw/lpg_ok.jpg

 

Do tego dochodzi jeszcze ustalenie pracy na obrotach jałowych (parametr ofset/przesunięcie) i próby dla dynamicznych przyspieszeń (tu pomoże tylko hamownia lub wiele, bardzo wiele prób).

Kai
Opublikowano
"Czujnik kalibracyjny" można dostać w firmie Boston w Gliwicach sprzedają części do Diego i Sirocco ja zapłaciłem 250PLN, w komplecie jest czujnik, trójnik i przelotka. Jeśli ktoś chce mogę podać namiary.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Czujnik kalibracyjny" można dostać w firmie Boston w Gliwicach sprzedają części do Diego i Sirocco ja zapłaciłem 250PLN, w komplecie jest czujnik, trójnik i przelotka. Jeśli ktoś chce mogę podać namiary.

 

No to może faktycznie sami je robią - dochodowy interes :) W KME taką cenę mi odpowiedzieli na oficjalne zapytanie ofertowe.

 

Odnośnie firmy, o której wspomniałeś, to właśnie oni skaszanili mi wiele rzeczy, jeździłem do nich 9 dni pod rząd i nie umieli ustawić zamontowanego przez siebie wtrysku BRC chociaż tak, żeby jakoś... jakkolwiek się dało jechać. Wyglądało to, jakby pająk narobił na silnik. Wymyślali na prawdę cuda, wykazując się przy tym kompletnym laicyzmem (kable WN kazali zamówić do M50, pytania, kiedy kopułka była wymieniana, wymienili świece z przebiegiem 4Mm NGK na takie same nowe i wieeele innych). U mnie skończyło się to tak, że nie umieli znaleźć sondy lambda i stwierdzili, że były takie roczniki E34 bez sondy, w tym momencie rzuciłem kluczykami i musieli wymontować instalację (kazałem zostawić tylko zamontowaną butlę) i oddać kasę. Był z tym problem, po czym skasowali za montaż butli 700 !!!! zł, ale byłem szczęśliwy, że sie od nich uwolniłem. Kiedyś to na forum opisywałem.

 

Może zaopatrzenie mają ok i w dobrych cenach, ale instalacji tam nie polecam montować.

Kai
Opublikowano
Czujnik, który kupiłem ma homologację KME nie wiem czy robią je sami, znalazłem tą firmę przypadkowo. Co do KME to mnie na takie zapytania podawali różną cenę dotyczącą tego samego podzespołu w zależności kto odebrał (za interfejs wołali 150PLN netto nie wspominając, że na allegro jest komplet po 70PLN) :D Z tego co wiem i zdążyłem się sam przekonać to nie mają tam zbyt dużego porządku delikatnie mówiąc a obsługa klienta jest jeszcze w lesie ale na produkty nie mogę narzekać. Co do montażu instalacji to zrobiłem kolejny fakultet wieczorowo w swoim garażu poprawiając po "magic'ach", podobnie jak Ty zapłaciłem za montaż butli tyle, że mnie to wyniosło ok. 1000PLN nie wdając się w szczegóły.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Dzięki Panowie za tę garść informacji. Pozwolicie, że jak będę miał jakieś pytania to się zwrócę o pomoc. Na razie jednak magisterkę garażową z zakresu gazownictwa pozostawiam na później, gdyż los zaskoczył mnie nowym problemem, a przede wszystkim wydatkiem. Otóż muszę wydać parę PLN-ów, na tylny zderzak i trochę lakieru, bo jakiś cymbał postanowił wypróbować wytrzymałość mojego odwłoka ( cóż, przekonał się boleśnie, że bmka potrafi być twarda jak ściana ). Niestety firma ubezpieczeniowa, w której ma polisę ma opinię opornej, więc nastawiam się na batalię o szybkość wypłaty odszkodowania. o, a tak się zapytam jeszcze. Ostatnio zaczęła mi się odzywać klawiatura. Regulacja zaworów i mam mały dylemat. Otóż na zimnym silniku cisza jak makiem zasiał. Jak złapie temperaturę to zaczyna grać, że hej. Może trochę zardzewiałem, bo przez ostatnie 9 lat jeździłem samochodami z hydrauliką, i przez ten okres nie regulowałem zaworów, no ale przecież bez przesady. Ustawiłem według TIS 0,3 mm na wszystkich zaworach na zimnym silniku. Czy coś przeoczyłem?
Wodzik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.