Skocz do zawartości

Układ chłodzenia (dolny wąż pusty?)


Kibab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam E90 318d (2007.09, N47). Samochód kupiłem po (lekkim?) stuknięciu w prawy róg przedniego zderzaka - wgięcie na zderzaku (średnica ok. 15cm), które udało mi się wyprostować po podgrzaniu opalarką, więc chyba nie było to coś większego.

Był też wyciek z tej dolnej grubej rury która idzie do chłodnicy (czerwona strzałka na drugim zdjeciu), rura nie była poprawnie założona (może podczas tej 'kolizji' rura lekko wyskoczyła?) - już poprawione. Płynu w zbiorniku wyrównawczym było 2-3mm poniżej minimum (uzupełnione).

 

I teraz pytanie, bo nie jestem pewien czy u mnie jest jakiś problem z chłodzeniem, ale czy ten wąż powinien być pusty?

Przy wyłączonym silniku ściskając go, czuć że jest pusty, a przy załączonym silniku i dodawaniu gazu wąż robi się twardy. W pozostałych wężach od chłodzenia czuć/słychać że jest tam płyn.

Temperaturę w menu 07. po trasie ok. 30km mam średnio 90-94'C (końcówka trasy to prawie cały czas pod góre, na 3, 2 biegu i ostatnie 150m na jedynce ostro pod góre), natomiast ten dolny wąż jest co najwyżej lekko ciepły ('zagrzany' od samej temperatury panującej pod maską?). Po otwarciu maski po 3,5h od wyłączenia, silnik jest nadal gorący, a po otwarciu maski bezpośrednio po takiej trasie, to 'uderzenie fali ciepła w twarz :? '...

Dodam jeszcze, ze nie mam żadnych błędów po odczycie przez DIS/INPA.

 

Czy tak ma być ('pusty' dolny wąż), czy np. mam zapowietrzony(/zatkany?) układ chłodzenia? Ogrzewanie działa, oraz po otwarciu odpowietrznika i ściskaniu węzy (oprócz tego dolnego) wylatuje płyn.

 

http://i49.tinypic.com/doqwrn.jpg

http://i50.tinypic.com/11tooj5.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był też wyciek z tej dolnej grubej rury która idzie do chłodnicy (czerwona strzałka na drugim zdjeciu), rura nie była poprawnie założona (może podczas tej 'kolizji' rura lekko wyskoczyła?) - już poprawione.

 

Tak jak poprzednik napisał, to wąż łączący turbinę z intercoolerem. Wyciek to najprawdopodobniej olej silnikowy który w pewnym ograniczonym stopniu może gromadzić się w w układzie dolotowym. Dodaje się tam najczęściej przez odmę (odpowietrzenie skrzyni korbowej).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.